Skip to main content
title

شبکه اجتماعی


اینستاگرام مارکتینگ

چهار شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
برای شناخت اینستاگرام مارکتینگ و استفاده از آن، ابتدا باید خود اینستاگرام را بشناسیم. پس نگاهی داشته باشیم به شروع به کار این شبکه اجتماعی و آمار و ارقام آن. از زمان رونمایی اینستاگرام یعنی سال 2010، جهان با طوفانی از تغییرات در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد. اکثر افرادی که اهل شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر بودند در آن عضو شدند و حتی افرادی که اولین برخورد خود با اینترنت را داشتند، اولین شبکه اجتماعی که در آن عضو شدند، اینستاگرام بود.

دلایل استقبال فوق‌العاده از این شبکه اجتماعی کاملا مشخص نیست اما مهمترین آن، این بود که دیگر نیازی به خواندن متن بلند نبود و مدت کوتاهی برای دیدن صدها محتوا کافی بود. اما حالا استفاده‌های بسیار مختلفی (جدا از دیدن تصاویر) از اینستاگرام می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها بازاریابی اینستاگرام است. اما آیا واقعا بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام ارزش هزینه کردن دارد؟ یا بهتر است هزینه را به بیلبوردهای سطح شهر اختصاص دهیم؟ برای فهمیدن این موضوع بیایید نگاهی به آمار و ارقام در ایران و جهان بی‌اندازیم:

آماری که تا سال 2018 وجود دارد نشان می‌دهد 24 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام وجود دارند یعنی 30% جمعیت کل کشور که تا اواخر 2020 به 54% نیز رسید.

ایران هفتمین کشوری‌ست که بیشترین آمار کاربر فعال در اینستاگرام را دارد.

به طور متوسط کاربران روزانه 30 دقیقه در اینستاگرام هستند.

80 درصد کاربران، کالا و خدمات را در اینستاگرام سرچ می‌کنند.

اینستاگرام چهارمین برنامه نصب‌شده توسط کاربران در دنیاست و رتبه نهم سرچ گوگل را دارد.

200 میلیون کاربر اینستاگرامی حداقل 1 پروفایل تجاری (یا فروشگاه آنلاین) را دنبال می‌کنند.

هرچند تمام این آمار مربوط به ایران نیست، اما در تمام دنیا کاربران اینستاگرامی در حال دست و پنجه نرم کردن با همین موضوعات هستند و با توجه به این اعداد و ارقام به نظر می‌رسد بازاریابی در اینستاگرام ایده خوبی باشد و هدف بازاریابی یعنی ارتباط با مشتری بالقوه، معرفی محصولات و نهایتا افزایش فروش و کسب سود را محقق می‌کند. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در اینستاگرام را دارید، می‌تواند از پلن‌ها و تعرفه‌های یکتانت آگاهی کسب نمائید)

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی جدید برای صاحبان کسب‌ و کار است تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را در قالبی جدید معرفی کنند. البته این مفهوم تنها به معرفی محصولات محدود نمی‌شود و برای این نوع بازاریابی باید ارتباط منطقی با مخاطب و مشتری برقرار کنید. مثل اطلاع‌رسانی به مشتری، نشان دادن باطن کسب و کار، احترام به نظرات و تجربیات مشتری و مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد.

بازاریابی در اینستاگرام را به دو روش می‌توان انجام داد:

تبلیغ کسب و کار از طریق اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های اینستاگرام

تولید محتوای اصیل در صفحه خود و تلاش برای افزایش دنبال‌کننده‌ها با استفاده از ارتقاء صفحه

بهترین نوع بازاریابی اینستاگرامی، استفاده از هر دو روش مذکور با استفاده از یک استراتژی منظم است. یعنی ابتدا صفحه خود را به حدی از پیشرفت برسانید، ظاهر آن‌ را مرتب کنید، محتوای مفید و موثر تولید کنید و سپس برای معرفی خود از صفحات محبوب اینستاگرام استفاده کنید.

شروع تبلیغات arrow-left

آموزش اینستاگرام مارکتینگ به زبان ساده

ایجاد صفحه تجاری (business account) اولین قدم شماست، که امکان دسترسی به اطلاعات مفیدی در مورد صفحه و رفتار کاربران با محتوا را می‌دهد.

تولید محتوا اصیل باعث می‌شود ارتباط بهتری با مخاطب خود برقرار کنید. مخاطبان همیشه قدر محتوایی که برای آن زحمت کشیده شده باشد را می‌دانند. بهتر است برای پست‌ها و استوری‌ها قالب معینی در نظر بگیرید که منحصر به کسب‌وکار شما باشد.

چیدن یک استراتژی درست مهمترین اقدام برای بازاریابی‌ست این استراتژی شامل نقشه‌ای از صفحه شما برای تولید محتوا و تبلیغ در دیگر صفحات اینستاگرام است، برای راحتی بیشتر یک جدول تقویمی که سه ستون(مشابه صفحه اینستاگرام) دارد درست کنید و تعیین کنید که در هر مربع (پست) چه محتوایی جای می‌گیرد، محتوا چه شکلی دارد، در چه روزی تبلیغ خواهید کرد و چه کپشنی برای محتوا خواهید نوشت.

اگر قصد تبلیغ صفحه خود را دارید، فراموش نکنید که این تبلیغ با بیلبوردهای سطح شهر متفاوت است پس برای این کار در مورد مخاطب، هدف و فردی که برای تبلیغ به آن مراجعه می‌کنید فکر کنید.

آپدیت‌ها و امکانات جدید اینستاگرام را بدانید و از آن‌ها استفاده کنید، این موضوع نشان می‌دهد که شما برای رضایت مخاطب تلاش می‌کنید و سعی در ایجاد محتوای جدید و ناب دارید.

دانلود رایگان arrow-left

روش‌های بازاریابی در اینستاگرام

تا اینجای مقاله شما با نکاتی در مورد استراتژی و رعایت اصول اینستاگرام با ما همراه بودید. حالا شما روی سکوی پرش قرار دارید و با پروموت کردن پیجتان می‌توانید به افزایش فالوور و در نهایت افزایش فروش محصول یا خدماتتان بپردازید. در اینجا به روش‌ها و نکاتی اشاره شده که بتوانید برای کسب‌و‌کار خود از طریق اینستاگرام بازاریابی کنید:

تبلیغات بازدیدی

یکی از روش های تبلیغات افزایش فالوور اینستاگرام را می توان همین استفاده از تبلیغات بازدیدی به شمار آورد. در این روش شما فقط به ازای تعداد بازدید محتوای تبلیغتان هزینه پرداخت می‌کنید و نه بیشتر! در واقع تبلیغ شما در پست‌ها و استوری‌های پیج‌های پرفالوور اینستاگرامی نمایش می‌گیرد و شما تنها به ازای هر 1000 بازدید هزینه پرداخت می‌کنید. با استفاده از تبلیغات بازدیدی جریان شما می‌توانید پیج‌های مرتبط با برندتان را شناسایی کرده و به بهترین نحو آن را اجرا کنید. کافیست در جریان ثبت‌نام کنید.

تبلیغ توسط اینفلوئنسرها

در این مرحله شما با شناسایی اینفلوئنسرهایی که مرتبط با کسب‌و کار شما هستند، می‌توانید تبلیغات انجام دهید و درصد زیادی از فالوورهای آن‌ها را جذب کنید. البته پیداکردن این اینفلوئنسر مناسب و تعرفه‌هایی که برای پست یا استوری دارند، به این آسانی‌ها هم نیست و بسیار زمان‌بر و خسته کننده به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ جریان استفاده کنید. هزینه این تبلیغات براساس این که قصد همکاری با چه اینفلوئنسری را داشته باشید، متغیر است. در جریان، لیست و هزینه تبلیغات اینفلوئنسرها به همراه اطلاعات آن‌ها گردآوری شده است تا شما بتوانید با توجه به بودجه خود، بهترین تبلیغات را اجرا کنید.

برگزاری مسابقات

چه راهی بهتر از اینکه اجازه دهید کسی محصول شما را امتحان کند و مشتری شود؟ مسابقاتی را اجرا کنید که برای شرکت در آن‌ها نیاز است که شخصی حساب کاربری شما را دنبال کند یا با هشتگ شما پست بگذارد.

برگزاری لایو

به نمایش گذاشتن یک محصول یا خدمات جدید با استفاده از لایو اینستاگرام فکر کنید. سپس، با قرار دادن لینک خرید در بیو، کاربران را به خرید سوق دهید. همچنین، فراموش نکنید که از لینک در بیو اینستاگرام و همچنین نکات برجسته استوری اینستاگرام خود استفاده کنید، زیرا این موارد می توانند فالوورها را به وب سایت، وبلاگ و صفحات محصول شما متصل کنند.

در آخر دکمه اشتراک گذاری اجتماعی اینستاگرام را در وب سایت خود قرار دهید و اینستاگرام خود را در سایر سیستم عامل‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تا اینجای مقاله، متوجه شدید که بازاریابی در اینستاگرام به چه صورت است؛ اما شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که چرا باید به فکر بازاریابی در اینستاگرام باشیم؟ یا بهتر است بگوییم چه لزومی دارد نگران عدم حضور در این شبکه اجتماعی باشیم.

اگر هنوز مرددید و نپذیرفته‌اید که باید در این بازار پررونق، جایی برای خودتان دست‌وپا کنید، بخش بعدی را مطالعه کنید:

دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

چند عدد و رقم را ابتدای مقاله بررسی کردیم؛ اما داستان دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام فقط در این اعداد و ارقام خلاصه نمی‌شود.

این شبکهٔ اجتماعی بهترین فرصت برای کسب‌وکارها – به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک – است تا بتوانند نام خود را سر زبان‌ها بیندازند، مشتری جدید جذب و مشتری‌های قدیمی را حفظ کنند و در نهایت، فروش خود را افزایش دهند.

برای اثبات حرف خودمان هم راهی به‌غیر از تکیه‌کردن به آمار و ارقام نداریم. آماری که به‌خوبی گواه قدرت این شبکهٔ اجتماعی بی‌نظیر است.

نزدیک ۱۱ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی ایالات متحده از اینستاگرام خرید می‌کنند.

۱۳۰ میلیون نفر در ماه روی پست‌های فروشگاه‌های اینستاگرام کلیک می‌کنند.

مردم در مراحل ابتدای چرخهٔ خرید، از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ ؛ ۸۱ درصد مردم گفته‌اند که اینستاگرام به آن‌ها کمک می‌کند دربارهٔ محصول و خدمت موردنیاز خود تحقیق کنند.

۸۳ درصد مردم محصول یا خدمتی جدید را در این شبکهٔ اجتماعی پیدا کرده‌اند.

۷۲ درصد مردم اذعان داشته‌اند محصولی را که در این شبکهٔ اجتماعی دیده‌اند، خریده‌اند.

حدود ۶۲ درصد مردم هم گفته‌اند زمانی که محصول یا برندی را در استوری‌ اینستاگرام دیده‌اند، بیشتر به آن علاقه‌مند شده‌اند.

همان طور که مشاهده می‌کنید، اینستاگرام دیگر فقط محلی برای خوش‌گذرانی نیست. این پلتفرم به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با مخاطب خود مستقیم صحبت کنند، محصولات را به نمایش بگذارند و وفاداری مشتریان فعلی را افزایش دهند.

علاوه بر این، کاربران اینستاگرام حضوری فعال دارند؛ آن‌ها حداقل ۷ ساعت در هفته را برای خواندن محتواها و تعامل با دوستان و برندها صرف می‌کنند. از آن گذشته، حدود ۵۹ درصد کاربران فعال این پتلفرم روزانه از آن بازدید می‌کنند.

به‌طور کلی، کاربران اینستاگرام به دنبال‌کردن برندها در این شبکهٔ اجتماعی بیشتر علاقه دارند؛ جایی که محصولات را خیلی راحت پیدا و خریداری می‌کنند.

دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

حتی با وجود این آمار، ممکن است هنوز هم مطمئن نشده باشید. به همین خاطر، اجازه دهید مزایای بازاریابی در اینستاگرام برای کسب‌وکارها را در بخش بعدی به شما بگوییم. اگر هم قانع شده‌اید، از بخش بعد بگذرید و ادامهٔ مقاله را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی: ۱۳ نوع استراتژی مارکتینگ برای رشد کسب‌وکارها

مزایای اینستاگرام مارکتنیگ برای کسب و کارها

اگر هنوز برای صرف وقت و هزینه برای صفحه اینستاگرام خود مردد هستید، شاید دانستن موارد زیر برای تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار باشد. فراموش نکنید که حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید نیز باید با جزئیات آن آشنا باشید:

۱. معرفی برند و آگاهی‌بخشی در مورد آن

اینستاگرام فضایی در اختیار شما می‌گذارد تا برند یا فروشگاه خود را در چشم دیگران به نمایش گذارید و در واقع آن را ثبت کنید؛ حتی اگر تعداد دنبال‌کننده‌های شما زیاد نباشد باز هم ثبت برندتان در اینستاگرام، معرفی خوبی برای کسب‌وکارتان محسوب می‌شود.

۲. افزایش رتبه SEO در گوگل

وقتی صفحه خود را در اینستاگرام ثبت کنید، امکان این وجود دارد که افراد را به سمت سایت خود هدایت کنید و به‌تبع آن، ترافیک سایت افزایش پیدا کند. در انتهای مقاله، به شما می‌گوییم که بازاریابی در اینستاگرام چگونه به افزایش رتبه ختم می‌شود.

۳. ارتباط مستقیم با مخاطبان

پیش از محبوبیت اینستاگرام، فروشگاه‌های آنلاین در تلگرام، واتساپ و یا از طریق تماس تلفنی با مخاطبان خود آن‌ هم به شکل جزئی در ارتباط بودند اما با ایجاد اکانت اینستاگرام می‌توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و علاوه بر ایجاد اعتماد، سوالات و مشکلات آن‌ها را در مورد محصول خود رفع کنید. (چنانچه قصد گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!)

۴. تسلط بیشتر بر برند

در حال حاضر که استفاده از اینستاگرام گسترش یافته، ایجاد اکانت برای کسب‌وکارتان قدرت و اعتبار بیشتری به شما می‌دهد؛ حتی اگر محتوای زیادی در آن تولید نکنید. در واقع نشان‌دهنده تسلط برند شما بر تمام پلتفرم‌هایی‌ست که مخاطبان در آن جا حضور دارند.

۵. کاهش هزینه‌ها

اگر قصد تبلیغ و یا بازاریابی داشته باشید، روش‌هایی مثل تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای سطح شهر، پخش و چسباندن تراکت، هزینه بسیاری بر دوش شما خواهد گذاشت، در حالی که بازاریابی در اینستاگرام هزینه چندان زیادی ندارد؛ اما تلاش و ممارست بیشتری می‌طلبد و تاثیرگذاری آن زمان‌بر است.

۶. محلی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات

اگر صفحه اینستاگرام نداشته باشید چطور می‌خواهید روند تولید محصول، معرفی اعضای تیم، داستان کسب‌وکار و مواردی از این دست، طوری که مخاطبان آن را ببینند و برای دیگران نیز بفرستند را منتشر کنید؟ اینستاگرام فضای بسیار مناسبی برای این مطالب است.

۷. اطلاع‌رسانی همگانی

از طریق صفحه اینستاگرام خود می‌توانید در مورد تخفیف‌ها، محصولات جدید، روند پیشرفت، اتفاقات مهم، برندگان قرعه‌کشی و مواردی از این دست اطلاع‌رسانی کنید.

۸. پشتیبانی و خدمات مشتریان

اگر در صفحه اینستاگرام خود خدمات پشتیبانی ارائه دهید، خواهید دید که چه تعداد افراد در مورد محصولات شما نیاز به شفاف‌سازی و حل مشکل دارند. در حالی که بدون صفحه اینستاگرام، افراد ممکن است از سوال‌کردن یا دریافت خدمات منصرف شوند.

مقاله پیشنهادی : چگونه لینک واتساپ را در اینستاگرام بگذاریم

نکات مهم در اجرای استراتژی بازاریابی اینستاگرام

بسیاری از کسب و کارها بدون هیچ استراتژی‌ای فعالیت خود را در اینستاگرام شروع می‌کنند فقط به این دلیل که بقیه هم در این شبکه حضور دارند؛ اما شما این اشتباه را نکنید. فقط با یک استراتژی از پیش تعیین شده است که می‌توانید در بستر اینستاگرام به اهداف بازاریابی خود برسید. پس برای اینکه سبک کنحصر بفردی از خود بجای گذارید این استراتژی‌ها را در نظر بگیرید:

۱. اهداف خود را برای حضور در اینستاگرام تعیین کنید

قبل از شروع پست گذاشتن در اینستاگرام، از خود (یا تیمتان) بپرسید: چرا در اینستاگرام هستید؟ برای موفقیت درازمدت در اینستاگرام، باید اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید زمان، انرژی و سرمایه‌گذاری پولی خود را توجیه کنید. ممکن است اهداف شما فروش محصولات، اشتراک‌گذاری نمونه کارها، آگاهی از برند و… باشد. دلیلش هرچه باشد، آن را مشخص کنید. وقتی دلیل حضور خود را تعیین کردید، می توانید بدانید که چگونه عملکرد خود را اندازه گیری کنید و از ابزارهای Instagram Analytics استفاده کنید.

۲. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

وقتی مخاطبان کسب‌وکارتان را بشناسید، انگیزه‌ها و نقاط درد آن‌ها را درک می‌کنید و محتوایی تولید می‌کنید که مخاطب ارتباط بیشتری با آن برقرار می‌کند و ترغیب به خرید یا دنبال کردن شما می‌شود. سن، مکان، جنسیت، سطح درآمد، علایق و نیاز مخاطب را در نظر بگیرید. اگر نمی‌دانید در ابتدا به چه شکل مخاطبان خود را بشناسید، رویدادهای محبوب و هشتگ های مورد علاقه‌ی مرتبط با کسب و کار خود را رصد کنید. ببینید چه کسانی از این هشتگ ها استفاده می کنند و با آنها درگیر هستند. پروفایل آن‌ها را بررسی کنید. همچنین می‌توانید به دنبال‌کننده‌های رقیب خود نگاهی بیندازید.

۳. تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید

بعد از اینکه مخاطبان اینستاگرام خود را مشخص کردید، یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان در زمینه‌ی حرفه‌ی شما چه پست‌هایی می‌گذارند. اگر از قبل رقبای برتر خود را می‌شناسید، با بررسی پروفایل اینستاگرام آن‌ها شروع کنید. اگر نه، عبارات مرتبط با تجارت و صنعت خود را جستجو کنید تا اکانت‌های مشابه را بیابید. یک ممیزی سریع از حساب‌های مرتبط انجام دهید تا ببینید چه پست‌هایی بیشترین تعامل را دارند، از چه هشتگ‌های پرطرفداری استفاده می‌کنند، کپشن‌هایشان چیست، هر چند وقت یک‌بار پست می‌‌گذارند و روند رشدشان به چه صورت بوده و هست.

این اطلاعات می‌تواند به عنوان معیاری باشد برای شما که رشد بهتری را تجربه کنید. افزودن محتوای منحصر به فرد به این ترکیب به کسب و کار شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شود. (چنانچه قصد یادگیری و آموزش نوشتن کپشن در اینستاگرام را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند شما را راهنمایی کند!)

۴. یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام بسازید

شما می‌توانید در اینستاگرام دو نوع اکانت شخصی و بیزینسی داشته باشید. اکانت‌های بیزینسی مزیت‌ها و امکانات بیشتری برای کسب‌وکارها دارد. اکانت‌ بیزینسی برای اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام یک نعمت به حساب می‌آید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید عملکرد اکانت خود را در لحظه ارزیابی کنید و اطلاعات بیشتری درباره رفتار فالوورهای خود کسب کنید.

برای ساختن اکانت بیزینسی در اینستاگرام ابتدا روی «Settings» و سپس روی «Account» کلیک کنید. در این بخش کافی است که روی «Switch to Professional Account» کلیک کنید تا اکانت شما به اکانت بیزینسی تبدیل شود.

مراحل ایجاد اکانت بیزینسی در اینستاگرام

شما برای افزایش اثربخشی استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام به یک اکانت تجاری بی‌نقص نیاز دارید. برای داشتن چنین پروفایلی به نکات زیر دقت کنید:

از ۱۵۰ کاراکتر بیو برای معرفی کسب‌وکارتان بهره ببرید. در این بخش به نام، محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید و مزیت کسب‌و‌کارتان نسبت به بقیه برندها اشاره کنید.

در انتخاب عکس پروفایل خود وسواس به خرج دهید. سایز عکس شما باید ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل باشد تا به خوبی نمایش داده شود. اگر از لوگوی خود استفاده نمی‌کنید، عکسی را انتخاب کنید که نشان دهد شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید.

لینک وب‌سایت خود را در بیو به مخاطب ارائه کنید. بیو اینستاگرام تنها جایی است که به غیر از استوری می‌توانید لینکی قابل کلیک در اختیار مخاطب بگذارید.

از امکانات اکانت بیزینسی استفاده کنید. موضوع کسب‌وکارتان را مشخص کنید و اطلاعات تماس و دکمه فراخوان عمل را فعال کنید. از این فرصت برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوهٔ خود غافل نشوید.

۵. نقشهٔ راه تولید محتوای خود را ترسیم کنید

محتوا در هر جایی و زمانی پادشاه است. ترسیم نقشهٔ راه تولید محتوا یکی از مهم‌ترین مراحل تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام به حساب می‌آید. اگر چه این پلتفرم بصری است؛ اما شما نباید تصاویر خود را بدون کپشن در میدان نبرد رها کنید.

ابتدا به موضوع و پیامی که می‌خواهید ارائه دهید فکر کنید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید محصولات خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید فرهنگ سازمانی خود را نشان دهید یا مخاطب خود را سرگرم کنید.

شما باید در گام بعدی تصمیم بگیرید که از کدام قالب محتوا برای نزدیک شدن به هدفتان استفاده کنید. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا محتواهایتان را به صورت پست اسلایدی، ویدیوهای کوتاه، ویدیوهای بلند یا تصویر تک ارائه کنید.

لایک تصاویر در اینستاگرام حدود ۲۷ درصد بیشتر از ویدیوها است؛ هر دوی آن‌ها به یک میزان کامنت می‌گیرند. با این حال، این آمار وحی منزل نیست و ممکن است برای شما چیز متفاوتی رقم بخورد. محتواهایتان را در قالب‌های مختلف ارائه کنید و سپس نرخ تعامل هر کدام را ارزیابی کنید.

۶. یک برند ثابت در اینستاگرام بسازید

محتوای تصادفی یا از هم گسیخته مخاطبان شما را گیج می‌کند و باعث از دست دادن فالوورهای شما می‌شود. برای جلوگیری از این امر، زیبایی برند را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید. با فکر کردن در مورد شخصیت برند خود، مشخص کنید که چگونه به نظر برسد. ارزش های برند شما چیست؟ مشتریان و کارمندان شما چگونه برند شما را تعریف می‌کنند؟ آیا شما جسور، بازیگوش، سرسخت یا ماجراجو هستید؟ به این نمونه‌ها دقت کنید:

شخصیت برند Apartment Therapy روشن، تمیز و منظم است و حساب آن هر سه ویژگی را منعکس می کند. در حالت ایده‌آل، زیبایی‌شناسی برند به شناسایی برند شما کمک می‌کند؛ به این معنی که شخصی می‌تواند تصویر شما را در فید خود ببیند و فوراً بدون دیدن نام بداند که متعلق به شماست.

صفحه اینستاگرام آپارتمان درمانی

زیبایی شناسی برند فقط به تصاویر بصری اعمال نمی شود. همچنین سعی کنید تصاویری را با در نظر گرفتن روایت برند خود پست‌گذاری کنید. گنجاندن داستان‌های جذاب در کپشن‌ها می‌تواند برند شما را قابل قبول‌تر کند.

به عنوان مثال، فید Red Bull دارای تعداد زیادی تصاویر و ویدیوهای پر انرژی است که به داستان برند آن ارزش دو چندان می‌دهد.

صفحه اینستاگرام ردبول

۷. تقویم محتوایی خود را بچینید

ارائه مداوم محتوا شرط لازم و کافی موفقیت دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام است. مخاطب شما انتظار دارد که پست‌های شما منظم و طبق برنامه منتشر شوند. اغلب کسب‌وکارها ۱/۵ بار در هر روز محتوا منتشر می‌کنند. شما برای حفظ ثبات و نظم به یک تقویم محتوایی نیاز دارید.

می‌توانید از ابزارهایی مانند ترلو، گوگل شیت یا اکسل برای طراحی تقویم خود استفاده کنید. تقویم خود را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید تا چیزی از قلم نیفتد. شما باید بدانید چه نوع محتوایی را در چه قالبی و در چه روزی منتشر کنید. تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا زمان کافی را به تهیه و تولید محتوا اختصاص دهید. از این رو، شما چند گام جلوتر از امروز خود حرکت می‌کنید و برای هر ترندی در آینده آماده خواهید بود.

۸. تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید

افزایش فالوورهای شما به زمان و انرژی جدی نیاز دارد. ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کنید و فالوور بخرید؛ اما هیچ‌وقت این کار را نکنید! خرید فالوور در واقع باعث ایجاد تعامل و دیده شدن پست‌های شما نمی‌شود. (تغییرات اخیر API اینستاگرام به طور خودکار آن فالوورها را حذف می‌کند!). در ادامه نکاتی را آورده‌ایم که می‌توانید فالوور واقعی بگیرید:

مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل تشخیص و جستجو باشد. اگر افراد نتوانند شما را پیدا کنند، نمی‌توانند شما را دنبال کنند! بیوگرافی خود را کامل کنید. این آخرین چیزی است که یک نفر قبل از اینکه تصمیم بگیرد شما را دنبال کند می‌بیند؛ بنابراین مطمئن شوید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید.

هنگامی که پروفایل شما بهینه شد، شروع به ارسال پست کنید. این ایده خوبی است که قبل از اینکه واقعاً با مردم درگیر شوید، پیج خود را با ده تا 15 پست با کیفیت پر کنید. اگر کاربران از پروفایل شما بازدید کنند و آن را خالی ببینند، احتمالاً شما را دنبال نخواهند کرد.

حالا شروع به دنبال کردن پیج‌هایی کنید که به شما علاقه‌مند هستند و به تجارت شما مربوط می‌شوند. اینستاگرام را مانند یک جامعه در نظر بگیرید و به دنبال کسب‌وکارهای دیگر در حرفه‌ی خود یا تأثیرگذارانی باشید که ممکن است از محصول یا خدمات شما لذت ببرند. همان‌طور که اکانت‌ها را دنبال می‌کنید، اینستاگرام موارد مرتبطی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید آن‌ها را نیز دنبال کنید.

پس از اینکه یک اکانت کاربری را دنبال کردید، با محتوای آن ارتباط برقرار کنید. این طبیعی‌ترین راه برای جلب توجه به حساب اینستاگرام خود بدون اسپم است. وقتی حسابی را دنبال می‌کنید یا با آن تعامل دارید، مالک حساب اعلانی دریافت می‌کند. این می تواند باعث شود آن‌ها حساب شما را بررسی کنند و شروع به دنبال کردن شما کنند. همیشه از فالوورهای خود با پاسخ دادن به نظرات آن‌ها و درگیر شدن با محتوای آن‌ها قدردانی کنید.

دیگران را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند. از سفیران برند دعوت کنید تا حساب شما را به اشتراک بگذارند تا توسط مخاطبان آن‌ها نیز دیده شوید

منبع

https://www.yektanet.com/

اندازه ویدیو در اینستاگرام

شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
اگر به دنبال راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام هستید، این متن را تا انتها بخوانید. فعالیت در اینستاگرام کسب نتایج موفقیت‌آمیز، بدون در نظر داشتن نکات و توصیه‌هایی در مورد آن امکان‌پذیر نیست. سایز ویدیوی اینستاگرام، نسبت ابعاد و حداکثر اندازۀ فایل را همواره در تولید محتوای اینستاگرام باید در نظر داشت.

به خصوص که هر یک از ویدیوها بسته به اینکه مربوط به پست، استوری یا IGTV هستند، ابعاد متفاوتی را شامل می‌شوند. هرچند شما همواره می‌توانید هر ویدیوی اینستاگرام را با هر سایزی منتشر کنید اما دانستن استانداردهای سایز ویدیوی اینستاگرام باعث افزایش کیفیت کارتان خواهد شد.

سایز ویدیوی اینستاگرام

در نظر گرفتن ابعاد و اندازۀ تصویر در ویدیوی اینستاگرام باعث بهبود کیفیت آن و افزایش رضایت بیننده خواهد شد.

نکات مهم در تهیه ویدیوی اینستاگرام

از طرف دیگر، مشخصات فرمت ویدیویی و هم‌ترازی عناصر آن نیز برای اینستاگرامرهای حرفه‌ای حائز اهمیت زیادی است. چرا که بدون در نظر داشتن چنین مواردی، تهیه ویدیوی اینستاگرام سخت خواهد شد. راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام و معرفی ابزارهایی برای آن به شما کمک خواهد کرد تا بهترین کیفیت را به مخاطبان خود عرضه کنید.

در ادامه به مرور برخی الزامات سایز ویدیوی اینستاگرام، معرفی چند ابزار و ذکر چند نکته برای بالا رفتن کیفیت کاری شما خواهیم پرداخت. ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم همگی رایگان بوده و می‌توانند برای ایجاد محتوای شگفت‌انگیز، مثمر ثمر واقع شوند.

راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام و دلایل اهمیت آن

مثل همۀ دیگر پلتفرم‌های اجتماعی، ویدیوهای منتشر شده در اینستاگرام نیز باید الزامات و استانداردهای اساسی داشته باشند. دلیل اهمیت این موضوع این است که ویدیوی اینستاگرام شما تا حد امکان با کیفیت و حرفه‌ای ظاهر شود. الزامات سایز ویدیوی اینستاگرام، فراتر از ابعاد آن است. این موارد شامل نسبت‌های ابعادی، حداکثر اندازۀ فایل و مواردی از این دست نیز هست.

هرچند که دانستن همۀ این جزئیات ممکن است بیش از حد به نظر برسند اما ارزش صرف زمان و تلاش برای آن وجود دارد. انجام این کار محتوای شما را جذاب‌تر می‌کند. چیزی که برای فعالان در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

اینستاگرامرها مانند همۀ کاربران رسانه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوای خود اهمیت زیادی می‌دهند. اگر محتوای شما به اندازۀ کافی جذاب نباشد، احتمالاً در همان چند ثانیۀ اول باعث از دست رفتن توجه مخاطب خواهند شد. پس در این رابطه لازم است چه چیزهایی را بدانیم؟ اجازه دهید پیش از هر چیز با نسبت ابعاد تصویر شروع کنیم.

نسبت ابعاد تصویر یا Aspect Ratio

نسبت ابعاد تصویر در واقع یک ابزار متریک به حساب می‌آید. این نسبت به اندازۀ یک ویدیو یا تصویر روی صفحۀ نمایش مربوط است. نسبت‌های ابعادی به عنوان اعدادی برای سنجش و تناسب بین عرض و ارتفاع تصویر مطرح است.

به عنوان مثال، نسبت تصویر 1:1 برای توصیف یک مربع به کار برده می‌شود. در چنین نسبتی، ابعاد عمودی و افقی تصویر با هم یکسان هستند. اولین عدد در این نسبت، نشان دهندۀ عرض و دومین عدد بیانگر ارتفاع تصویر است. حتماً در این مورد با اعدادی از قبیل 8:5، 16:10، 16:9 و مواردی از این دست آشنا هستید. همۀ این‌ها نشانگر نسبت عرض به ارتفاع تصویر هستند. اما دلیل اهمیت این موضوع چیست؟

نسبت ابعاد تصویر اینستاگرام

نسبت ابعاد تصویر اینستاگرام از جهات مختلف دارای اهمیت است. یکی از آن‌ها، بهینه‌سازی ویدیو برای دستگاه‌های مختلف است.

متناسب کردن محتوای ویدیوی اینستاگرام

حتماً در گشت و گذارهای خود در اینستاگرام با محتواهایی که لبه‌های آنها دیده نمی‌شوند، مواجه شده‌اید. این اتفاق ناشی از در نظر نگرفتن نسبت ابعاد تصویر است. علیرغم اینکه سازندگان ویدیوی اینستاگرام همۀ تلاش خود برای گرفتن بهترین تصاویر را می‌کنند اما اغلب ممکن است چنین مسئله‌ای را از یاد ببرند. بنابراین ممکن است عناصری نظیر متن و استیکر از نگاه بیننده پنهان بمانند.

این امر به خصوص در زمانی که از نرم‌افزارهای شخص ثالث در رایانۀ شخصی استفاده می‌کنید بیشتر دیده می‌شود. برای تصحیح چنین چیزی لازم است که عناصر ویدیوهای خود را بیشتر به سمت مرکز صفحه تراز کنید.

اینستاگرام نیز مانند دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی سعی بر بهینه‌سازی بیشتر محتوای شما دارد. اما ببینیم که بهترین ابعاد برای ویدیوهایی که در بخش‌های مختلف پیج شما قرار می‌گیرند شامل چه نسبت‌هایی هستند؟

سایز ویدیوی اینستاگرام در فید

رایج ترین شکل ویدیویی که ممکن است به دیدن آن عادت داشته باشید، ویدیوی اینستاگرام در بخش فید است که به‌عنوان ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای تا ۱ دقیقه‌ای ظاهر می‌شوند. آنها در دو فرمت پرتره و افقی ارائه می شوند.

برای این ویدیوها، توصیه می‌کنیم از نسبت تصویر 1.91:1 با ابعاد 1080 پیکسل عرض در 608 پیکسل ارتفاع و نسبت تصویر 4:5 با ابعاد 1080 پیکسل در عرض 1350 پیکسل استفاده کنید. این مهم‌ترین نکته‌ای است که در راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید.

نسبت ابعاد و سایز ویدیوی اینستاگرام در فید

مهم‌ترین اقدام در راهنمای سایز ویدیو اینستاگرام، توجه به ویدیوهای منتشر شده در فید اینستاگرام است.

تبلیغات چند اسلایدی در اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی اسلایدی اینستاگرام یا Carousel Video Ads از مهم‌ترین انواع ویدیوهای تبلیغاتی در اینستاگرام هستند. تبلیغات ویدیویی چند اسلایدی اینستاگرام برای تعامل بیشتر طراحی شده است.

امکان اسکرول به سمت چپ و لذت بردن از محتوای ویدیویی باعث می شود زمان تماشای طولانی تری تولید کنند. ابعاد پیشنهادی 1080 پیکسل عرض در 1350 پیکسل ارتفاع با نسبت تصویر 1:1 است.

سایز ویدیوی اینستاگرام در استوری‌

پلتفرم اینستاگرام امکان پخش استوری را از اکتبر سال 2010 برای کاربران خود طراحی کرد. از آن زمان تا کنون این ابزار به یکی از مهم‌ترین‌ها در نوع خود تبدیل شده است. منصفانه است که بگوییم این استوری ها جزء اصلی فالوئرهای اینستاگرام هستند.

آنها تجربیات تعاملی سریع، جذاب و سرگرم کننده را در کلیپ های کوتاه ارائه می‌دهند. بهترین اندازه برای استوری‌های اینستاگرام، ابعاد 1080 عرض در 1920 ارتفاع است. بهترین نسبت تصویر استوری اینستاگرام نیز 9:16 است. مانند ویدیوهای فید اینستاگرام، استوری ها نیز ویدیوهای 15 ثانیه‌ای تا 1 دقیقه‌ای را تشکیل می‌دهند.

اهمیت استفاده از ابعاد بزرگتر از صفحه نمایش گوشی

سایز ویدیوی اینستاگرام از آن جهت اهمیت دارد که ممکن است در دستگاه‌های مختلف، تحریف شوند. این اتفاق منجر به تجربۀ ضعیف بیننده خواهد شد. هرچه ابعاد ویدیوی شما بزرگتر باشد، کیفیت ویدیویی بهتری برای بیننده به نمایش در خواهد آمد. در حالی که همۀ ویدیوها و تصاویر، هم در رایانه‌های شخصی و هم در گوشی‌های هوشمند قابل مشاهده هستند.

با این حال، تجربۀ تمایشای یک ویدیوی به سبک Landscape بسیار کمتر از ویدیویی در ابعاد Portrait است. ویدیوهای پرتره بیشتر به عنوان ویدیوهای عمودی شناخته می‌شوند که از زمان انتشار IGTV تا کنون به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند. چراکه اغلب افراد از گوشی خود به صورت عمودی استفاده می‌کنند. دلیل اهمیت این موضوع این است که این ویژگی، تماشای محتوا را آسان‌تر می‌کند.

ابعاد ویدیو IGTV اینستاگرام

IGTV در سال 2018 راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. IGTV به عنوان یک برنامه ویدیویی مستقل، برای گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS در دسترس است.

این برنامه طراحی شده است تا به کاربران تجربه ای فراگیرتر داده و ویدیوهای طولانی‌تری را در مقایسه با فیدهای معمولی اینستاگرام ارائه دهد. به عنوان یک برنامه مستقل، IGTV همچنان عملکردهای اساسی را در برنامه و وب سایت اینستاگرام نیز ارائه می دهد. ویدئوهای IGTV از 15 ثانیه تا 10 دقیقه طول می‌کشند.

ویدیوهای اینستاگرام را می‌توان در هر دستگاهی مشاهده کرد. ویدیوهایی که با استفاده از اینستاگرام روی گوشی هوشمند یا تبلت شما ایجاد می‌شوند، از تنظیمات داخلی این برنامه بهره می‌برند. اما اگر از برنامه استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث ویدیویی تولید کنید، نسبت تصویر ایده‌آل 9:16 است.

بهترین ابعاد IGTV

بهترین ابعاد برای ویدیوهای IGTV، 1080 پیکسل در 1920 پیکسل است. حجم ویدیوهای IGTV که 10 دقیقه یا کمتر هستند نمی تواند از 650 مگابایت بیشتر باشد. حداکثر اندازه فایل برای ویدیوهای 60 دقیقه ای 3.6 گیگابایت است. تصاویر روی جلد ویدیوهای IGTV نیز برای جلب توجه و جذب مخاطبان اهمیت زیادی دارند.

هرچند که قرار دادن آن‌ها اجباری نیستند. با این حال، اندازۀ عکس روی جلد توصیه شده 420 پیکسل در 654 پیکسل (نسبت تصویر 1:1.55) است.

ویدیوهای Reels اینستاگرام

Instagram Reels در آگوست 2020 راه‌اندازی شد. اگر از کاربران مشتاق رسانه‌های مبتنی بر ویدیو هستید، متوجه خواهید شد که ضبط ویدیوهای 15 ثانیه‌ای برای شما آشنا به نظر می‌رسد.

به این دلیل که اینستاگرام، Reels را به عنوان یک ویژگی رقابتی برای TikTok معرفی کرد. ریلز به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوهایی مبتنی بر چند کلیپ ایجاد کنید.

مانند تیک تاک، ویدیوهای شما می تواند شامل صدا، افکت‌ها و مجموعه‌ای از ابزارهای خلاقانۀ اضافی باشد. ریلز همچنین دارای قابلیت اشتراک‌گذاری با فالوئرهای شما در فیدها یا عموم مردم از طریق ویژگی Explore است. ویدیوهای Reels دارای ابعاد و نسبت تصویر مشابه با ویدیوهای IGTV است.

نسبت تصویر 9:16 و اندازه 1080 پیکسل در 1920 پیکسل به شما امکان می‌دهد جلوۀ تمام صفحه را دریافت کنید و کلیپ های 60 ثانیه ای شما را تا حد ممکن جذاب می کند.

بهترین ابعاد ریلز اینستاگرام

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد فعال کردن ریلز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

فرمت‌های مناسب ویدیوی اینستاگرام

در راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام لازم است مشخصات فنی و فرمت ویدیو را نیز در نظر بگیرید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا ویدیوهایی با حداکثر کیفیت ممکن ایجاد کنید. دقت کنید که ابعاد عرض و ارتفاعی که در فهرست زیر معرفی شده‌اند، حداقل الزامات آن هستند.

مشخصات ویدیویی فوق به شما کمک می‌کنند تا محتواهایی را تولید کنید که اینستاگرام، مشکلی برای قبول کردن آنها نداشته باشد. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین ابزارها برای تولید محتوای ویدیویی مناسب با اینستاگرام پرداخته‌ایم.

ابزارهای مناسب برای طراحی و ویرایش ویدیوی اینستاگرام

طراحی ویدیوهای شگفت انگیز برای اینستاگرام، آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. کافی است خلاقیت خود را به کار انداخته و از ابزارهای مناسب آن استفاده کنید. در اینجا مجموعه‌ای از نرم‌افزارها برای ویرایش ویدیوهای مناسب با اینستاگرام وجود دارند که می‌توانید از آنها به صورت رایگان استفاده کنید.

Quik توسط GoPro

این نرم افزار که توسط شرکت GoPro طراحی شده، در اصل مناسب کاربران دوربین‌های ساخته شدۀ همین شرکت است. ابزاری که برای ویرایش سریع و در حرکت توسعه یافته است. اما از این نرم افزار می‌توانید برای ویرایش فیلم‌ها و تصاویر گرفته شده در دستگاه‌های دیگر نیز استفاده کرد. برخی از ویژگی‌های نرم افزار Quik شامل موارد زیر است:

امکان وارد کردن 500 آیتم به صورت همزمان

پشتیبانی از فرمت‌های MP4، MOV و H264

اضافه کردن متن و موسیقی به فیلم

پخش فیلم به صورت آهسته یا سریع

همپوشانی متن، شکلک‌ها و اسلایدها

تنظیم ویدیو بر اساس پلتفرم رسانۀ اجتماعی

دارا بودن مجموعه‌ای بزرگ از فیلترها

قالب بندی مناسب برای اینستاگرام

برنامه Quik و ویرایش ویدیوی اینستاگرام

نرم افزار کوئیک یکی از بهترین ابزارها برای ویرایش سریع ویدئو و بارگذاری آن در اینستاگرام است.

Magisto

مجیستو یکی از بهترین ابزارهای طراحی ویدیوی اینستاگرام است. این برنامه بهره‌مند از هوش مصنوعی است که می‌تواند بر اساس صدا و تشیخص چهره، مناظر و توالی‌های اکشن ویدیویی بسازد.

همین قابلیت به سازندگان ویدیوها کمک می‌کند تا واکنش‌های احساسی بینندگان را تحریک کند. لازم به ذکر است که برخی از امکانات این نرم‌افزار مستلزم خرید اشتراک ویژۀ آن است. ویژگی‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

کتابخانۀ رسانه‌ای بزرگ

امکان به کار بردن انیمیشن

قابلیت دراگ اند دراپ

تنظیم سرعت پخش ویدیو

امکان برندسازی سفارشی

پشتیبانی از وضوح HD

دارا بودن انواع فیلترها

امکان تجزیه و تحلیل محتوا

Adobe Premiere Rush

این محصول ادوبی، برنامه‌ای رایگان برای ویرایش ویدیوی اینستاگرام است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. ابزارهای این نرم‌افزار شامل دو حالت آزاد و خودکار است. حالت آزاد به شما این امکان را می‌دهد تا با انعطاف‌پذیری زیاد، تمام جنبه‌های فرآیند را ویرایش کنید.

در حالت خودکار، پس از افزودن همۀ عناصر، ویدیوی شما را با استفاده از سیستم هوش مصنوعی، مرتب‌سازی می‌کند. ویژگی‌های آن شامل موارد زیر است:

هماهنگی با فضای ذخیره‌سازی ابری

امکان دانلود ویدیو در همۀ دستگاه‌ها

گرفتن خروجی برای پلتفرم‌های مختلف

اضافه کردن افکت، فیلتر و متن به ویدیو

InShot

InShot تا حدودی شبیه به نرم‌افزار Quik عمل می‌کند. اما این برنامه برای اندروید و iOS طراحی شده است. هرچند که ویژگی‌های آن نسبت به برنامه‌های مشابه، بیشتر و پیچیده‌تر هستند. این همان چیزی است که باعث اثربخشی بیشتر آن شده است. از این برنامه می‌توان برای اضافه کردن فیلتر به تصاویر و ایجاد کلاژ استفاده کرد. ویژگی‌های InShot عبارتند از:

اضافه کردن استیکر و متن به ویدیو

تنظیم کردن ویدیو بر اساس سایز اینستاگرام

برش و تدوین ویدیوها

محو کردن قسمت‌های بلا استفاده

اضافه کردن فیلترها و افکت‌های مختلف

اعمال تنظیم سرعت پخش ویدیو

تنظیم صدا، چرخش ویدیو و موسیقی

Inshot برای ویرایش ویدیوی اینستاگرام

برنامۀ InShot تا حد زیادی شبیه به Quik است. با این تفاوت که این نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون توسعه یافته است.

Horizon

این یکی از معدود برنامه‌هایی است که امکان ویرایش و ضبط تمام صفحه را فراهم می‌کند. در این نرم‌افزار، ابعاد عمودی به راحتی قابل تنظیم و ویرایش هستند و در واقع ویژگی اصلی آن به حساب می‌آید. البته در Horizon می‌توانید از ابعاد افقی نیز استفاده کنید و ویدیوی خود را برای پلتفرم‌های مختلف بهینه‌سازی نمایید. برخی از ویژگی‌های Horizon شامل موارد زیر است:

ضبط عکس‌ها و فیلم‌های افقی

اعمال سریع انواع فیلترها

آپلیود مستقیم ویدیو به برنامه

گرفتن تصاویر آهسته و سریع

عکاسی با وضوح 2K

iMovie

این ابزار ویرایش ویدیو منحصراً برای iOS طراحی شده است. قابلیت‌های آن تا حد زیادی شبیه به Quik و Adobe Premiere Rush است. ویرایش خودکار از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید. دیگر مزایای آن را در ادامه می‌خوانیم:

کتابخانۀ رسانه‌های بزرگ برای نظم‌دهی به محتوا

دسترسی به بیش از 30 فیلتر ویدویی و 20 فیلتر صوتی

تطبیق رنگ برای ایجاد ثبات بیشتر در ویدیو

پشتیبانی از وضوح HD و 4K

دارای ویژگی پایدارکنندۀ تصویر

امکان اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی

کوتاه در مورد سایز ویدیوی اینستاگرام

طراحی ویدیوی اینستاگرام نیازمند خلاقیت است.

فرمت ویدیوی اینستاگرام، مشخصات و اندازۀ آن اهمیت زیادی برای کاربران دارد.

همواره نسبت ابعاد تصویر و وضوح آن را در نظر بگیرید.

اندازۀ فایل‌ها را مد نظر داشته باشید.

به دنبال تولید محتوای کوتاه‌تر و جذاب‌تر باشید.

از استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی غافل نباشید.

ابزارهای لازم را به کار بگیرید.

منبع

https://podro.com/

pinterest چیست

جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
جمله معروفی هست که می‌گوید «یک تصویر خوب به اندازه هزاران کلمه حرف برای گفتن دارد». این گفته کاملا درست است: تصاویر امروزه با قدرت فراوان خود در انتقال اطلاعات، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای آموزش، ارتباط و تبلیغات شده‌اند. راز موفقیت‌ و محبوبیت شبکه‌های اجتماعی عکس محور مثل اینستاگرام و پینترست نیز همین است.

پینترست علی رغم قدرت و امکانات فوق‌العاده خود، هنوز در کشور ما به اندازه اینستاگرام مورد توجه قرار نگرفته است. اما بد نیست بدانیم که این شبکه اجتماعی در حال حاضر با بیش 431 میلیون کاربر فعال در ماه (طبق آمار پایان سال 2021)، از پلتفرم‌های بسیار قدرتمند و معتبر در جمع شبکه‌های اجتماعی بزرگ دنیا محسوب شده و برای انواع کاربران با سلیقه‌ها و زمینه‌های کاری گوناگون حرفی برای گفتن دارد. دز این مطلب قرار است ببنیم این پینترست چیست و چگونه کار می‌کند. با مطالعه این مطلب، شما هم احتمالا به خانواده بزرگ پینترست خواهید پیوست. با ما همراه باشید!

پینترست چیست؟

نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌ شکل گرفته است. دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه‌ای از تخته‌ها (Board) با موضوعات گوناگون است که تصاویر، مطالب و لینک‌های فراوانی روی این بوردها چسبانده (Pin) شده‌اند. در پینترست به دنبال هر موضوعی بگردید، دست خالی نخواهید ماند.

در پینترست برای هر چیزی که دنبالش هستید، بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌‌ها را پیدا می‌کنید. اگر خیاط هستید و می‌خواهید آخرین روش‌های دوخت یقه یاد بگیرید، اگر نمی‌دانید برای شام امشب چه بپزید، اگر می‌خواهید با جاذبه‌های توریستی شهری آشنا شوید یا حتی قصد کاهش وزن دارید و می‌خواهید چند حرکت جدید برای آب کردن چربی‌های شکم پیدا کنید، حتما در پینترست ایده‌های فراوانی پیدا خواهید کرد.

از آن طرف، پربیننده برای بیشتر و بهتر دیده شدن کارها و ایده‌های ناب شما!

ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این است که در هنگام جستجو، به جای فهرستی از جمله‌ها و لینک‌های پشت سر هم (شبیه به صفحه نتایج موتورهای جستجو)، مجموعه‌ای از تصاویر که مرتب و جذاب کنار هم چیده شده‌اند را می‌بینید که هر یک شما را به یک مطلب یا اینفوگرافیک مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کنند. اگر به دنبال نتایج دقیق‌تری می‌گردید، می‌توانید از دسته‌بندی‌های پیشنهادی پینترست استفاده کرده یا کاربران دیگری را که سلیقه‌شان به شما نزدیک است را دنبال (Follow) کنید.

تاریخچه پینترست

ساخت و برنامه نویسی شبکه اجتماعی پینترست در سال 2009 توسط مدیرعامل فعلی آن بن زیلبرمن (Ben Silberman) و تیم او آغاز شد و نسخه بتای آن روی وب در سال 2010 در دسترس عموم قرار گرفت. در تابستان 2011 بود که مجله تایم، پینترست را در مقاله‌ای در فهرست "50 وبسایت برتر سال 2011" قرار داد. در زمستان 2011، پینترست با بیش از 11 میلیون بازدید در هفته، در زمره 10 شبکه اجتماعی برتر در جهان قرار گرفته بود. پینترست هم اکنون خدمات خود را روی وب برای استفاده در کامپیوتر، تبلت و موبایل ارائه کرده و اپلیکیشن‌های آن برای کاربران اندروید و آی او اس نیز مدت هاست که در دسترس هستند. لینک دانلود ورژن‌های مختلف پینترست را، در ادامه قرارا دادیم.

پینترست چطور کار می‌کند؟

برای استفاده از پینترست، نیاز به حساب کاربری مخصوص خودتان دارید. در ادامه این بخش، به چگونگی کار با پینترست و ابزارها و امکانات آن خواهیم پرداخت.

دانلود پینترست

اگر بخواهید با کامپیوتر از نسخه وب پینترست استفاده کنید، کافی است وارد سایت pinterest.com شوید و حساب کاربری بسازید. اگر می‌خواهید اپلیکیشن پینترست را گوشی خود داشته باشید می‌توانید از لینک‌های زیر این برنامه محبوب را دانلود و نصب کنید.

دانلود پینترست برای اندروید

دانلود پینترست برای آیفون

ثبت نام و ورود به پینترست

اگر بار اولتان است که وارد پینترست می‌شوید، برای ثبت‌نام به یک آدرس ایمیل معتبر و یک کلمه عبور نیاز دارید. برای راحتی بیشتر، امکان ورود مستقیم به سایت با حساب کاربری گوگل یا فیسبوک نیز وجود دارد. بعد از ورود، پینترست از شما می‌خواهد که تعدادی از موضوعات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. این موضوعات ممکن است آشپزی، نجاری، طراحی وب، انیمیشن، اتومبیل‌های اسپرت، سینما یا هر موضوع دیگری باشند. باقی اطلاعات مورد نیاز را می‌توانید بعدا وارد کرده تا حساب کاربری‌تان را تکمیل کنید.

ورود به پینترست

ویرایش حساب کاربری

بعد از ثبت‌ نام در سایت، با کلیک روی دکمه گوشه بالا سمت راست، گزینه Edit Settings را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید مشخصات خود را ویرایش کنید، عکس پروفایلتان را تغییر دهید و در نهایت بسیاری از تنظیمات دیگر مثل نوتیفیکیشن‌ها، ارسال ایمیل و موارد دیگر را دستکاری کنید.

امنیت

پینترست نیز همانند بسیاری شبکه‌های اجتماعی دیگر، از قابلیت تایید دو مرحله‌ای یا Two-Factor Verification بهره‌مند است. کافی است در قسمت تنظیمات روی کلمه Security کلیک کرده و دکمه مربوط به تایید دومرحله‌ای را فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه‌، در هر بار لاگین، باید کدی را که پینترست به تلفن همراه شما اس ام اس می‌کند را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.

جستجو

بالای صفحه، نواری برای جستجوی کلمات و عبارات شما وجود دارد. از آنجا که پینترست به صورت خودکار عبارت جستجو شده توسط شما را کلمه به کلمه جدا کرده و هرکدام را به عنوان یک برچسب در نظر می‌گیرد، سعی کنید عباراتی که جستجو می‌کنید کوتاه، ساده و مشخص باشند. در این قسمت برای هر عبارتی که جستجو کنید (چه فارسی و چه انگلیسی)، پینترست برچسب‌های دیگری به شما پیشنهاد می‌دهد که جستجوی شما را شخصی‌تر و دقیق‌تر خواهند کرد. به تصویر زیر توجه کنید، در این تصویر با جستجوی کلمۀ «چوب»، کلماتی مانند «طرح»، «رنگ»، «معرق»، «بستنی» و ... نمایش داده می‌شوند.

جستجو در پینترست

پین (pin)

تصاویر و ویدیوهایی که در قسمت home می‌بینید، به پین معروفند که افراد مختلف در پینترست بارگذاری کرده‌اند. اگر روی هر پین کلیک کنید، اسم کسی که اپلود کرده و کامنت‌هایش را می‌بینید.

board

board جایی دسته‌هایی است که پین های خود را در آن ذخیره می‌کنید. می‌توانید چندین برد با موضوعات مختلف بسازید و پین‌های ذخیره شده خود را دسته‌بندی کنید. از کجا board بسازم؟ هم از پروفایل خود می‌توانید این کار را انجام دهید، هم موقع ذخیره کردن پین امکان ایجاد برد جدید وجود دارد.

ساخت برد از پروفایل: وارد پروفایل خود شوید و + سمت راست صفحه را بزنید و با زدن گزینه board، برد جدید بسازید

ساخت برد موقع ذخیره کردن پین: داخل پین که شدید، علامت فلش رو به پایین کنار نوشته profile را بزنید و برد جدید بسازید

بعد از ساختن board می‌توانید پین‌ها را موقع سیو کردن داخل این بردها قرار دهید.

به اشتراک‌گذاری محتوا (آپلود کردن پین)

خب، حالا وقت آن رسیده که دست به کار شوید و کمی محتوا با دیگران به اشتراک بگذارید!

همان طور که گفته شد، پینترست ذاتا شبکه‌ای تصویر محور است. پس همان طور که در اینستاگرام عکس‌ها و ویدیوهایتان را با دوستانتان به اشتراک می‌گذارید، اینجا هم می‌توانید همان کار را بکنید. هم در فضای وب و هم در اپلیکیشن‌های پینترست، می‌توانید با کلیک روی دکمه creat، گزینه pin را بزنید و عکس یا عکس‌های موردنظرتان را روی بوردهای خود آپلود کنید.

البته پینترست تنها به این محدود نیست، علاوه بر تصاویر تکی، می‌توانید در پروفایل خود چندین بورد تعریف کرده، هر کدام را به یک موضوع اختصاص داده و روی هر یک پین‌های گوناگونی قرار دهید. حتی قادر هستید که لینک مطالب روی وبسایت خود را روی بوردهای خود پین کنید؛ پینترست نیز تصویر شاخص مطلب شما را پیدا می‌کند و آن را به صورت یک تصویر قابل کلیک نشان خواهد داد. برای علاقه‌مندان محتوا و محتوا نویسان عزیز (!) این قابلیت پینترست فوق‌العاده کارآمد است و به وایرال شدن محتوای شما کمک زیادی می‌کند.

فید بر اساس علاقه

Pinterest مثل اینستاگرام یک فید یا home بر اساس علایق شما ایجاد می‌کند. هر عکس و ویدیویی که سیو می‌کنید، فید شما بر اساس سیو شده و علایقتان آپدیت می‌شود.

ذخیره کردن پین‌ها

ار هر پینی خوشتان آمد، روی دکمه save گوشه آن کلیک کنید تا در پروفایلتان سیو شود. حتی می‌توانید با کلیک روی دکمه send در قسمت share، آن پین را در شبکه‌های اجتماعی دیگر یا پیام رسان‌های مختلف برای دوستانتان بفرستید. اگر روی profile بزنید وارد پروفایتان می‌شوید و می‌توانید تمام عکس‌هایی که تا الان سیو کردید را یکجا ببینید.

دنبال کردن (follow) کاربران

در پینترست هم می‌توانید افراد را دنبال کنید و محتوای آن‌ها را ببینید. در هر پین می‌توانید ببینید که توسط کدام کاربر به اشتراک گذاشته شده و می‌توانید وارد پروفایل او شده و دنبالش کنید.

فالو کردن افراد در پینترست

ارسال و دریافت پیام

در گوشه بالا سمت چپ یک علامت share وجود دارد که می‌توانید این پین را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا برای دوستانتان بفرستید. در واقع امکان چت کردن با دوستانتان را دارید. اگر شخص مد نظر شما در فهرست پیام‌ها نیست، کافی است شناسه کاربری یا آدرس ایمیل او را بدانید تا پیام برایش ارسال شود.

برای شروع می‌توانید صفحه نوین در پینترست را مشاهده و دنبال کنید. ما پست‌های آموزشی و نکاتی درباره بازاریابی دیجیتال و عکس‌نوشته‌های کوتاه در پینترست منتشر می‌کنیم.

پیدا کردن موضوعات جدید

در قسمت Explore، می‌توانید آزادانه در پینترست به گشت و گذار بپردازید. پینترست می‌تواند موضوعات در حال ترند شدن یا پین‌هایی که ممکن است دوست داشته باشید را به شما نمایش دهد. با کلیک روی هر پین، دهها یا صدها پین دیگر به شما پیشنهاد شده و می‌توانید با کلیک روی هرکدام، در این اقیانوس ایده‌ها غوطه ور شده و تا هر زمان که دوست داشته باشید محتوای جدید ببینید.

راستی اگر به مطالعه درباره شبکه‌‌های اجتماعی علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه «آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» سایت ما بروید و آموزش‌های قدم به قدم و رایگان ما را در این زمینه بخوانید.

حساب بیزینسی و امکاناتش برای معرفی کسب و کار

در هنگام ثبت‌نام، از شما خواسته می‌شود که جنسیت و مشخصات خود را به عنوان یک فرد اعلام کنید. اما اگر می‌خواهید از پینترست به عنوان ابزاری برای کسب‌درآمد و معرفی کسب و کار، هنر یا وبسایت‌تان استفاده کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ ابزارهای Business پینترست بروید. در ادامه مطلب، در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ابزارهای پینترست

دو راه کلی برای ساخت پروفایل کسب و کاری در پینترست وجود دارد:

راه حل اول: هنگام ثبت نام گزینه Create a Business Account را انتخاب کنید که در این صورت نام کسب و کار شما و زمینه فعالیتتان از شما خواسته می‌شود.

راه حل دوم: اگر پروفایل معمولی ساخته‌اید، می‌توانید پروفایل خود را به پروفایل Business تبدیل کنید. برای اینکار کافی است به بخش پروفایل بروید، گزینه Account Management را بزنید و Convert to a business account را به حساب بیزینسی تغییر دهید.

پس از تبدیل پروفایل شما به حالت تجاری، امکانات متنوع‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد. دو ابزار اصلی که پینترست در این زمان در اختیار شما قرار می‌دهد، Rich Pins و Pinterest Analytics هستند. در ادامه مطلب، این دو مورد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بهتر و بیشتر دیده شدن شما در پینترست با استفاده از Rich Pins

ریچ پین‌ها، پین‌هایی هستند که می‌توانند نسبت به پین‌های معمولی، اطلاعات بیشتری را نمایش دهند. این امکان اطلاعات وبسایت شما را به طور اتوماتیک روی پین‌های شما قرار می‌دهد. در پینترست، 3 نوع ریچ پین وجود دارد.

منبع

/https://www.novin.com/