
پشتیبانی سایت
بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس
مطمئنا برایتان پیش آمده که به دلیل شک یا سوالاتی که در مورد خرید محصولی به صورت آنلاین داشته اید، از آن خرید منصرف شدهاید. این افزونهها در جهت جلب اعتماد و رفع شک و شبهههای مشتریان می تواند کمک کننده باشد.
سیستم چت آنلاین برای هر وب سایتی که کالا یا خدماتی، برای ارائه دارد ضروری است. چرا که با تعامل بهتر با کاربر هم در صدد رفع مشکلات و ابهامات مشتری برآمده و هم پاسخگوی نیاز و سوالات مشتری هستید. در نتیجه خرید مطمئن تری را برای مشتری رقم میزنید. پشتیبانی در سایت به روشهای مختلفی بوده که شامل انجمنها، سوالات متداول و مستندات محصول انجام می شود. اگر در سایت وردپرسی شما چنین امکانی هنوز لحاظ نشده، بهترین کار این است که سریعا از این امکان وردپرس استفاده کنید.
در صورتی که خدمات و کالای با کیفیتی ارائه می دهید، در نتیجه مشتریان وفادار زیادی کسب می کنید. اما خدمات با کیفیت یک سمت قضیه است، اضافه کردن چت آنلاین نیز رضایت بیشتری را برای مشتری در بر دارد. ضمنا این مورد را مد نظر داشته باشید که اگر در برخورد با مشتری، پشتیبانی درستی انجام ندهید به ازای هر مشتری ناراضی 10 مشتری دیگر را نیز، از دست می دهید. چرا که تبلیغات دهان به دهان ( تبلیغات گرم) از طریق مشتریهای راضی انجام میگیرد.
نحوه کار افزونههای چت آنلاین وردپرس
زمانی که افزونه چت آنلاین را در وردپرس نصب کردید، دکمه ای در صفحه وبسایت شما ظاهر خواهد شد که کاربر با کلیک بر روی آن وارد صفحه گفتگو خواهد شد. چنانچه کارشناس سایت ، آنلاین باشد همان زمان کاربر پاسخ را دریافت خواهد کرد و در صورت آفلاین بودن، پاسخ برای کاربر ایمیل خواهد شد. همین ویژگی دریافت سریع پاسخ، سبب خواهد شد کاربر به نتیجه مورد نظر رسیده، افزایش نرخ ماندگاری کاربر در سایت را به همراه خواهد داشت.
مزایای استفاده از چت آنلاین
این پلاگین نه تنها برای کاربران مفید است، بلکه مدیران سایت نیز از مزیتهای این افزونه استفاده میکنند. درادامه به بررسی مزایای امکانات آن میپردازیم.
پاسخ دادن به سوالات و ابهامات مشتریان در کمترین زمان ممکن
افزایش فروش در نتیجه رفع ابهامات مشتریان
ایجاد تعامل سازنده با مخاطب
سریعترین راه پاسخگویی به مشکلات کاربران
پشتیبانی همزمان چند کاربر در آن واحد
با حفظ حریم خصوصی افراد میتوانید بدون اختلال و تاخیر با مشتریان خود رابطه داشته باشید.
ردیابی بازدید کننده ها در پلاگینهای چت آنلاین سبب می شود با رد یابی کاربران فعال روی تبلیغات کار کنید.
اگر کاربران بین المللی دارید برخی افزونههای چت آنلاین ( که دارای پشتیبانی چند زبانه هستند ) میتوانند مکالمات شما را ترجمه کنند.
پشتیبانی دقیق و به موقع این افزونهها زبانزد است.
انتخاب بهترین افزونه چت آنلاین وردپرس
معیارهایی در انتخاب بهترین افزونه چت آنلاین وجود دارد که با بررسی آنها، میتوانید انتخابی متناسب با وب سایت خود داشته باشید.
نیازهای لازم برای پشتیبانی به کاربر را شناسایی کنید
چه ویژگیهایی از چت آنلاین را نیاز دارید؟
چه بودجه ای برای استفاده از سامانه پشتیبانی در نظر گرفته اید؟
نقد و بررسیها در افزونههای مد نظر را دست کم نگیرید
برترین افزونههای پشتیبانی آنلاین
در ادامه چندین افزونه چت یا پشتیبانی آنلاین را به شما معرفی میکنیم. البته قبل از آن باید بررسی کنید که میخواهید سیستم پشتیبانی آنلاین داشته باشید یا چت آنلاین؟! چت آنلاین برای فروش محصولات بسیار مناسب است. اما برای پشتیبانی محصولات نه! اما چرا؟
معمولا در حالت چت آنلاین، کاربر شما توقع دارد در عرض چند ثانیه جواب خود را دریافت کند. این برای پاسخگویی به سوالات مربوط به پشتیبانی محصول مناسب نیست. از طرف دیگر، اینکه کاربر را احراز هویت کنید و دقیقا بدانید که همین کاربر هست که از شما محصول خریده، در چت آنلاین زمانبر است. پس بهتر است از یک افزونه پشتیبانی و ارسال تیکت وردپرس استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از میهن تیکت برای اینکار هست. محیط سیستمهای پشتیبانی تیکت به این شکل هست:
محیط سیستم پشتیبانی میهن تیکت
محیط سیستم پشتیبانی میهن تیکت
دریافت افزونه میهن تیکت
افزونه Crisp
بهترین افزونه چت آنلاین و پشتیبانی وردپرس
بهترین افزونه چت آنلاین و پشتیبانی وردپرس
افزونه کریسپ را میتوان بهترین افزونه در این زمینه معرفی کرد. امکانات بسیار خوب در نسخه رایگان، همراه با قابلیتهای بسیار عالی در نسخه حرفهای. اگر میخواهید بدون پرداخت هزینه یک سیستم چت آنلاین در وردپرس راهاندازی کنید، پیشنهاد ما استفاده از افزونه کریسپ هست.
قابلیتهای افزونه crisp
موقعیت کاربر را نشان میدهد
امکان اتصال به وردپرس با پلاگین آماده را دارد
امکان پشتیبانی با نرم افزار موبایلی
پشتیبانی بهصورت تحت وب
و امکانات فراوان در نسخه رایگان
اگر این افزونه رایگان را انتخاب کردید، آموزش کار با افزونه کریسپ را مطالعه کنید.
افزونه Zendesk Chat
افزونه زندسک چت وردپرس
افزونه زندسک چت وردپرس
این افزونه قدیمی و با سابقه، در دو مدل رایگان و پرمیوم ارائه می شود. نسخه رایگان افزونه Zendesk Chat مثل افزونه های پیشین نیز می تواند بسیاری از نیازهای سایت شما را رفع کند. ولی اگر نیازهای بیشتری برای سایت خود در نظر دارید، پیشنهاد می شود نسخه پرمیوم آن را تهیه کنید. بد نیست بدانید پلن نسخه پرمیوم نیز با 14 دلار در ماه شروع می شود.
البته زندسک بیشتر برای پشتیبانی تیکتی استفاده میشود. اما میتوانید از چت آنلاین آن نیز در کنار سیستم پشتیبانی سایتتان استفاده کنید.
اپلیکیشن موبایلی zendesk chat
اپلیکیشن موبایلی zendesk chat
ویژگیهای بازر افزونه چت آنلاین Zendesk Chat
این افزونه اپلیکیشن موبایل دارد
قابلیت ردیابی بازدیدکنندگان وجود دارد
امکان نصب و راهاندازی سریع افزونه نیز وجود خواهد داشت
امکان بررسی زمان پاسخگویی را دارد
امکان امتیاز دهی به مکالمه توسط کاربر
امکان ترجمه پیام بصورت اتوماتیک
افزونه LiveChat
افزونه چت زنده وردپرس
افزونه چت زنده وردپرس
این افزونه بسیار کاربردی است. اما فقط به صورت دلاری و با پرداخت هزینه قابل استفاده هست. هیچ نسخه رایگانی ندارد. Livechat را میتوان بهترین افزونه در نسخههای غیر رایگان این لیست معرفی کرد.
مزایای استفاده از این افزونه
رابط کاربری عالی
امتیاز دهی به مکالمات
یکپارچه بودن با سیستم وردپرس
امکان ترجمه مکالمات
و امکانات زیاد دیگر…
افزونه 3CX Live Chat
افزونه 3CX Live Chat
افزونه 3CX Live Chat
افزونه 3CX Live Chat که بهترین و محبوبترین افزونههای چت آنلاین است که تنها به صورت رایگان، به مدیران سایت ارائه میشود که تعداد نصبهای زیادی داشته و نیازهای سایتهای وردپرسی را به خوبی برآورده می کند. در واقع 3CX یک سیستم کال سنترال تلفنی هست. اما اخیرا با ارائه یک افزونه چت آنلاین، همراه شماست تا سیستم ارتباط با کاربران شما را کامل کند.
افزونه 3CX Live Chat
افزونه 3CX Live Chat
مزایای افزونه 3CX Live Chat
سازگار با افزونههای چند زبانه وردپرس
دارای 6 تم پیش فرض زیبا برای چت باکس
رابط کاربری آسان و با قابلیتهای شخصیسازی فراوان
نشان دادن چت باکس تنها برای کاربران ثبت نام شده
ارسال نوتیفیکیشن در دسکتاپ
قابلیت ویرایش پیامها توسط پشتیبان
و امکانات فراوان دیگر…
البته محیط استفاده از این افزونه چندان جالب نیست و مثل Crisp یا سایر افزونهها طراحی چندان زیبایی ندارد.
افزونه Tidio Live Chat
افزونه Tidio Live Chat
افزونه Tidio Live Chat
Tidio Live Chat هم مثل کریسپ، قابلیتهای خوبی در نسخه رایگان دارد و پیشنهاد میکنیم از آن استفاده کنید. قابلیتهایی مثل پاسخهای آماده، طراحی خوب و قابل سفارشی کردن و همچنین اپلیکیشن موبایلی برای پاسخگویی همیشگی به کاربران.
افزونه Tidio Live Chat
افزونه Tidio Live Chat
طراحی قابل توجه پیشخوان و چت باکس
قابلیت سفارشی سازی رنگ چت باکس
امکان چت در وب و همینطور APP موبایل
امکان استفاده از پاسخهای آماده
نصب و پیکربندی سریع پلاگین
ارائه آمار و تحلیل بازدیدهای سایت
قابلیت ارزیابی مکالمه و امتیازدهی کاربران
افزونه Tawk.To Live Chat
افزونه Tawk.To Live Chat
افزونه Tawk.To Live Chat
یکی دیگر از افزونههای کاملا رایگان که قابلیت شخصیسازی فراوانی دارد، افزونه Tawk.To Live Chat است. به صورتی که حتی متناسب با ترکیب رنگهای اصلی سایت خودتان میتوانید رنگ افزونه را تغییر دهید.
دیگر قابلیتهای افزونه Tawk.To Live Chat
طراحی استاندارد افزونه و ریسپانسیو بودن
امکان قراردادن چت باکس در ناحیه ابزارک
قابلیت شخصیسازی فراوان با رنگبندیهای مختلف
امکان افزودن پشتیبان به تعداد نا محدود
قابلیت ارسال فایل
دارای پاسخ های آماده
امکان ذخیره تاریخچه مکالمات بصورت نامحدود
افزونه Jivochat
افزونه Jivochat
افزونه Jivochat
اگر به دنبال یک افزونه کم حجم، سبک و پرس سرعت هستید، Jivochat را به شما پیشنهاد میدهیم. گذشته از امکانات فوقالعاده این افزونه، امکان اتصال به شبکههای اجتماعی را نیز داشته و خدمات بهتری را نیز میتوانید در اختیار داشته باشید.
پیشنهاد میکنیم مقاله ما درباره دلیل کند بودن سرعت سایتهای وردپرسی را مطالعه کنید.
امکانات افزونه Jivochat
مشاهده پیام کاربران در هنگام تایپ به صورت زنده
قابلیت ترجمه خودکار متن پیام ها
امکان طراحی فلت و ساده
امکان رهگیری مخاطبان
نصب و راهاندازی آسان و سریع
کاملا ریسپانسیو
بسیار سبک کم حجم و سریع
جمعبندی کلی
به طور کلی در این مقاله بررسی کردیم که کدام افزونه چت آنلاین برای وردپرس بهتر است. میدانیم که وردپرس افزونههای خیلی زیادی دارد و لیست این افزونهها هیچوقت تمام نمیشود. از این که ما را تا انتهای مقاله همراهی کردید سپاسگزاریم. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم این مقاله با هدف آشنایی شما با افزونه چت آنلاین و همچنین معرفی برترین افزونهها در این زمینه نگارش شده است. با مطالعه این مقاله مختصر و مفید می توانید با برترین پلاگینهای پشتیبانی و چت آنلاین، آشنا شده و استفاده کنید. اگر این مقاله را مفید یافتید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. شما تاکنون از چه افزونههای چت آنلاینی استفاده کردهاید؟ تجربه خود را برایمان کامنت کنید.
منبع
https://mihanwp.com/
امروزه با گسترش فناوری مردم به این نتیجه رسیدهاند که با استفاده از تکنولوژیهای جدید میتوان بسیاری از کارها را آسانتر و راحتتر انجام داد در همین جهت نیاز برای داشتن یک وبسایت خوب برای تمامی مشاغل بسیار ضرورت پیدا کردهاست.
کسبوکار شما هرچه که باشد بهتر است یک سایت پویا، بروز و جذاب برای مشتری داشته باشید. شما میتوانید از طریق این سایت با توجه به نیاز خود محصولات خود را به فروش برسانید یا کسبکار خود را معرفی کنید و… .
داشتن وبسایتی خوب و متناسب با اصول تخصصی طراحی سایت قدم اول است که شرکت وباندیشان با استفاده ازتیم متخصص میتواند شما را در برداشتن این قدم مهم و حیاتی برای کسبو کارتان همراهی کند.
قدم بعدی نگهداری و پشتیبانی سایت است. اگر شما بهترین سایت را داشته باشید ولی این سایت به حال خود رها شده باشد و کسب به آن رسیدگی نکند هیچ فایده و سودی برای شما نخواهد داشت. برای این منظور شما میتوانید از خدمات پشتیبانی وب سایت در تبریز شرکت وباندیشان استفاده کنید.
یک نفر باید پشتیبانی سایت شما را به عهده بگیرد و به آن رسیدگی کند و شما چند را پیش رو دارید:
یک نفر پشتیبان سایت شما
یک نفر پشتیبان سایت شما
سپردن پشتیبانی سایت به یکی از کارکنان خود. مشکل این روش این است که باتوجه به اینکه فرد مورد نظر دانش و تخصص کافی را در زمینه پشتیبانی سایت در تبریز ندارد باید آموزشهای لازم را در این زمینه دریافت کند مه این کار خود زمانبر است. همچنین وقتی فرد غیرمتخصص این کار را برعهده میگیرد وقتی با مشکلات احتمالیای که قبلا آموزش ندیده است روبرو میشود ممکن است زمان زیادی را صرف یافتن راهحل برای مشکل پیشآمده صرف کند از کارهای قبلی و روتین خور عقب بماند.
استخدام یک فرد متخصص در این زمینه. درصورت استخدام فرد متخصص برای پشتیبانی سایت در تبریز، شما باید هزینه زیادی برای حقوق یک فرد متخصص پرداخت کنید در شرایطی که این فرد گاها ممکن است زمان بیکاری زیادی در محل کار داشته باید و در نتیجه هزینه پرداختی شما به هدر خواهد رفت.
راهحل سوم و بهترین روش این است که شما پشتیبانی سایت خود را به یک شرکت پشتیبانی سایت در تبریز مانند وباندیشان بسپارید تا همکاران متخصص ما در این زمینه سایت شما را به بهترین نحو ممکن پشتیبانی کنند.
همانطور که در مقاله پشتیبانی سایت اشاره کردیم، شما با انتخاب وباندیشان برای پشتیبانی سایت خود میتوانید خدمات زیر را دریافت کنید:
تولید محتوا با استاندارهای سئو
بارگذاری و آپلود محتوا
رفع مشکلات امنیتی و فنی
آپدیت cmsها و ماژولها
طراحی و ریدیزاین صفحات در صورت بروز هرگونه مشکل
طراحی عکسها و بنرهای متناسب با سایت و محتوا
نصب ماژولهای مورد نیاز
انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از افت سرعت سایت
اطمینان از سازگاری سایت با تمامی دستگاهها و مرورگرها
کنترل و تصحیح لینکهای شکسته سایت
آنالیز و تجزیه و تحلیل سایت و حل مشکلات در صورت وجود
منبع
https://virgool.i
| نـــــام ســـــــرویـــــس : | ســرویــس پـایــه | ســرویــس پــیـشرفـتـه | ســرویــس حرفـــه ای | ســرویــس سفــارشــی |
تخصیص اکانت به مدیریت محتوا در صورت پشتیبانی سامانه : | دارد | دارد | دارد | دارد | |
تغییر رمزهای عبور فراموش شده : | ۱۰ مورد | ۳۰ مورد | نامحدود | نامحدود | |
رفع خطاهای احتمالی سایت : | ۲ خطا | ۸ خطا | ۱۵ خطا | نامحدود | |
خدمات فنی پرداخت : | دارد | دارد | دارد | دارد | |
پشتیبانی تلفنی در ساعات اداری : | ندارد | ندارد | ندارد | دارد | |
رفع مشکلات پرداخت آنلاین : | دارد | دارد | دارد | دارد | |
بروز رسانی سیستم : | ۱ مورد | ۲ مورد | ۵ مورد | نامحدود | |
انجام تنظیمات پیشرفته ماژول : | ۱ مورد | ۲ مورد | ۵ مورد | نامحدود | |
برسی عملکرد کلی سایت : | ۱ مورد | ۴ مورد | ۱۰ مورد | ۲۴ مورد | |
سامانه های مانیتورینگ : | ۱ مورد | ۴ مورد | ۸ مورد | نامحدود | |
سامانه رخ داد(پیامک) : | تا ۱۰۰ مورد | تا ۱۰۰۰ مورد | تا ۱۰۰۰۰ مورد | نامحدود | |
فعال سازی گواهی امنیتی (SSL,...) : | ۱ مورد | ۴ مورد | ۱۰ مورد | ۲۴ مورد | |
کیورد ریسرچ : | ۱ مورد | ۲ مورد | ۵ مورد | ۲۴ مورد | |
ایجاد استراتژی تولید محتوا : | ندارد | ندارد | ۲ مورد | ۵ مورد | |
ایجاد استراتژی Off Page : | ندارد | ندارد | ۲ مورد | ۵ مورد | |
آنالیز کلمه های کلیدی پولساز سئویی : | ندارد | ندارد | ندارد | ۵ مورد | |
تهیه گزارش از مشکلات سایت سرعت : | ندارد | ندارد | ۱ مورد | ۵ مورد | |
تهیه گزارش از مشکلات سئو : | ندارد | ندارد | ۱ مورد | ۵ مورد | |
بهینه سازی تصاویر : | ندارد | ندارد | ۳۰۰ ایتم | ۱۰۰۰ ایتم | |
تعریف ایمیل های جدید : | ۳ایمیل | ۸ ایمیل | ۲۰ ایمیل | نامحدود | |
تعریف فایل پشتیبان (بک آپ) : | حداکثر تا ۵۰۰ مگابایت | حداکثر تا ۲۰۰۰ مگابایت | حداکثر تا ۸۰۰۰ مگابایت | نامحدود | |
بهینه سازی سرعت سایت : | ۱ بار | ۲ بار | ۱ بار | نامحدود | |
ارائه آموزش در محل کارفرما : | ندارد | ندارد | ۲ مورد | نامحدود | |
اعمال تغییرات درخواستی در سیستم: | ندارد | ۱ مورد | ۳ مورد | نامحدود | |
رفع ساسپندی : | ۳ مورد | ۶ مورد | ۱۰ مورد | نامحدود | |
دفعات بک آپ گیری : | ۳ مورد | ۶ مورد | ۱۲ مورد | نامحدود | |
رفع مشکل سرور یا هاست : | ۳ مورد | ۶ مورد | ۱۲ مورد | نامحدود | |
سئوپایه : | ۱ بار | ۲ بار | ۵ بار | نامحدود | |
رفع مشکلات خاص : | ۳ مورد | ۶ مورد | ۱۲ مورد | نامحدود | |
ویرایش قالب جزئی: | ندارد | ۱ مورد | ۳ مورد | نامحدود | |
درج محتوای آماده : | ۳ مورد | ۶ مورد | ۱۲ مورد | نامحدود | |
مـــــــــــدت : | ماهانه | ماهانه | ماهانه | ماهانه | |
هزیـــــــــنه : | ۲،۱۰۰،۰۰۰ تومان | ۳،۲۰۰،۰۰۰ تومان | تماس بگیرید | تماس بگیرید | |
هزیـــــــــنه (سالانه): | ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان | ۳۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان | تماس بگیرید | تماس بگیرید | |
سفارش بدهید | تماس بگیرید | تماس بگیرید | تماس بگیرید | تماس بگیرید |
پشتیبانی فنی سایت
شرکت پشتیبانی وب سایت شما وظیفه به روز رسانی افزونه ها (در صورتی که از یک سایت وردپرسی استفاده می کنید) و هم چنین پشتیبانی از سیستمی که برای شما توسعه داده اند را دارند (در صورت طراحی شده توسط شرکت یا به توافق رسیدن در قرار داد). در دنیای دیجییتال به خصوص انلاین در اینترنت هر امکانی وجود دارد! ممکن است فایل های وب سایت شما یا دیتابیس وب سایت شما دچار مشکل پیش بینی نشده ای شوند. بنابراین ایجاد پشتیبان به صورت توافقی و مورد نیاز از فایل های سایت نیز واجب است که این مورد نیز بر عهده تیم فنی شما است و رفع خطا ها به وجود آماده و تا حد امکان پیش گیری از مشکلات برعهده شرکت می باشدیکی از مباحث افزایش امنیت در یک وب سایت داشتن پشتیبانی قوی فنی می باشد.
پشتیبانی محتوا سایت
فعالیت تیم متخصص تولید محتوا که وظیفه تولید محتوا اختصاصی و تخصصی را برای سایت شما خواهد داشت به چند بخش تقسیم بندی می شود.بخشی از فعالیت این تیم مربوط به ترجمه و تولید مقالات مرتبط با کسب و کار شما را دارد و بخش دیگری نیز مربوط به مدیریت محتوا و موارد مربوط به آن است این تیم باید یک مدیریت محتوای مناسب و حرفه ای در اختیار داشه باشند که شرکت برنامه نویسان با داشتن تجربه بیش از یک دهه این سامانه مدیریت محتوا را طراحی کرده هست که در صورتی که از سامانه مدیریت محتوای ما استفاده می کنید جای نگرانی نخواهید داشت.
پشتیبانی گرافیک سایت
تیم پشتیبانی دیگری که مورد نیاز یک کسب و کار فعال هست تیم پشتیبان گرافیک سایت است. بنر ها و محتوای گرافیکی مرتبط با کسب و کار شما باید مرتب به روز رسانی شوند و با توجه به نیاز شما برای آن برنامه ریزی شود. یکی از مهم ترین مواردی که در به روزرسانی وب سایت باید در نظر بگیرید طراحی گرافیکی مناسبتی است. این موضوع باعث می شود برند شما در ذهن مخاطبان استحکام پیدا کند.
پشتیبانی سایت به نوعی تضمین کیفیت و کمیت طراحی سایت از سوی شرکت طراحی وب سایت می باشد. اما بدون پشتیبانی چه خطراتی یک سایت را تهدید می کند. شاید مهمترین آن انجام آپدیت ها در زمان مناسب است.انجام این بروز رسانی اغلب اوقات ساده نمی باشد. به روز رسانی های معمولا دارای عوارض جانبی، عدم تطابق و ایجاد نقص عملکرد در وب سایت هستند برای همین بروز رسانی اکثر اوقات نیاز به یک شخص متخصص و فنی دارد.
اما چه اتفاقی می افتد اگر ما سیستم مدیریت محتوا و یا پلاگین های وب سایت را به روز رسانی نکنیم. هکر های و نفوذگرها همیشه به دنبال راهی برای نفوذ یا از دسترس خارج کردن وب سایت ها هستند. بنابراین آنها این حفره ها را در کدهای سیستم های مدیریت محتوا و پلاگین های نصب شده در وب سایت جستجو می کنند. اما از سوی دیگر فعالان حوزه امنیت نرم افزار نیز با شناسایی این حفره ها به مدیران سایت این محصولات اخطار داده و با ارائه نسخه جدید که این مشکل امنیتی و یا عملکردی که در آن حل شده، وب سایت های زیادی را از آسیب ایمن می نمایند. بنابراین بروز بودن قسمت پلاگین و سیستم مدیریت محتوا امری دائمی و ضروری می باشد.
اسپم ها و ربات های تبلیغاتی نیز مشکل دیگری هستند که اغلب سایت ها با آن مواجه می شوند. معمولا این مسئله بخاطر پلاگین ها بوجود می آید. اسپم ها برای یک وب سایت می توانند بسیار پر هزینه باشند. چون مرورگرهای اینترنت مانند کروم، در زمان ورود کاربر به یک سایت در صورت وجود مشکل امنیتی و اسپم به کاربر اخطار می دهند و به احتمال زیاد کاربر به سایت اطمینان نکرده و سایت را ترک می کند.بنابراین وب سایت شما بازدید کننده و اعتماد با ارزش آن را از دست خواهد داد. از آن مهم تر موتور جستجوگر گوگل با شناسایی یک وب سایت حاوی اسپم یا یک سایت ناامن رتبه آن را در صفحه نتایج جستجو به علت ایمن نبودن حذف میکند.
از سوی دیگر کیفیت و کمیت عملکرد سایت ها ممکن است در طول زمان و بروزرسانی های مرورگر تغییر کند. این مسئله می تواند به دلایل مختلفی صورت پذیرد. مثلا استفاده از یک هاست اشتراکی کم کیفیت، افزایش ترافیک و کاربران وب سایت و یا وجود یک کد و یا پلاگین (در اثر آپدیت) می تواند سرعت و عملکرد سایت را تضعیف نماید. در این زمان است که وب سایت نیاز به تحلیل و بررسی، تشخیص و اصلاح توسط یک متخصص فنی وب سایت را دارد.
و همچنین حمله هکر ها که ما در برنامه نویسان دانش برتر سهند تجربه مقابله با آن ها به مکرر داریم.مثلا حمله DDOS که درخواستهای مختلفی را به سرورارسال می کند وچون هاست و سرور در پاسخگویی به تعداد درخواست و بازدید کننده محدودیت دارد، با افزایش این درخواست های جعلی قابلیت ارائه خدمات را از دست می دهد در نتیجه وب سایت از سرویس دهی خارج می گردد. در این زمان وب سایت به یک متخصص امنیت سایبری نیاز دارد تا بتواند حملات هکر ها را محدود و یا کاملا متوقف نماید، تا وب سایت بتواند به خدمات دهی به مشتریان ادامه دهد.
پس از طراحی وب سایت توسط شرکت طراحی یا تیم طراحی و تحویل آن به صاحب کسب وکارمرحله پشتیبانی یک وب سایت آغاز می گردد. بنابراین پشتیبانی یک وب سایت شامل طراحی و توسعه در سایت نمی شود. بلکه پشتیبانی به معنای تضمین عملکرد صحیح وب سایت است. البته می توان پشتیبانی از وب سایت را به نحوی دیگر نیز تعریف نمود این به معنای ین است که وظایف دیگری را به وظایف شرکت پشتیبان سایت اضافه کرد مثلا درج و ویرایش محتوا، نگهداری از سئو و حتی تغییر در طراحی، نگهداری از هاست و سرور و غیره. که در این صورت معنای پشتیبانی از وب سایت تغییر می کند. اما آن چیز که به طور مرسوم به عنوان پشتیبانی یک سایت در نظر گرفته می شود عملکرد سایت است.
شرکت پشتیبان سایت موظف است که عملکرد سایت را تضمین نماید و در صورت بروز خطا در کوتاه ترین زمان خطا را بررسی و رفع نماید. وظایفی که یک شرکت پشتیبان بر عهده دارد، انجام بروزرسانی های ضروری (بروز رسانی ها سیستم مدیریت محتوا در صورت در دسترس بودن و رایگان بودن وبروز رسانی پلاگین ها در صورت در دسترس بودن و رایگان بودن)، انجام ایمن سازی های در موارد خاص، نگهداری از هاست، تشخیص و مقابله در برابر حملات هکر ها می باشد.
معمولا صاحبان کسب وکار، طراحی وب سایت یا تغییر در وب سایت و یا نگهداری سئو را بخشی از پشتیبانی سایت می دانند. در صورتی که هر یک از این بخش های سایت نیاز به توجه و قراردادی متفاوت دارد و در تعریف پشتیبانی سایت نمی باشد.
پشتیبانی سایت با گفتگوی آنلاین (پشتیبانی آنلاین که معمولا در کنار
صفحه به صورت پاپ آپ هست) متفاوت است. گفتگوی آنلاین به خدمات
پشتیبانی ایی گفته می شود که در بطور آنلای ارائه می
گردد و به صورت تخصصی هر شرکت از طرف نیروی های با دانش عمومی یا تخصصی از
محصولات ان شرکت ارائه می گردد . اما پشتیبانی سایت منظور نگهداری و تضمین
عملکرد صحیح یک وب سایت به صورت فنی می باشد که نیازی به داشتن دانش فنی از
محصولات ارئه شده یا محتوای ارئه شده ندارد .
روز به روزبیشتر، کسب و کارها وارد مرحله ارائه سروس یا محتوا یا اخبار از طریق محیط اینترنت می گیرند. نتنها یک وب سایت حکم محل یک شرکت را پیدا کرده است بلکه ارزش آن روز به روز بیشتر هم از محل شرکت می شود بنابراین مشتریان و کاربران انتظار دارند که در هر ساعت از شبانه روز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. وب سایت های استاتیک که دارای صفحات ثابتی هستند نسبت به وب سایت های داینامیک مانند فروشگاه های آنلاین نیاز کمتری به پشتیبانی و نگهداری دارند. هرچند با تغییر الگوریتم جستجو گوگل و بهینه سازی های مرورگرها مانند کروم و فایرفاکس و ... این نیاز هم برای صفحات استاتیک احساس می شود شاید بد نباشد که به یک سامانه نرم افزاری همانند یک موجود زنده نگاه کنیم. در روز تولد یک وب سایت ممکن است امکانات محدودی داشته باشد، در طول زمان توسعه بیشتر بر روی آن انجام بگیرید، ترافیک و تعداد کاربران آن و اعتبار آن افزایش می یابد. در همین امتداد بر روی سایت به عنوان یک کسب و کار سرویس های پشتیبانی محصولات و ارائه سرویس پشتیبانی صورت می گیرد، مشتریان دائمی به وجود می آیند و همه اینها نیاز به مشتری مداری و تعهد از سوی صاحب کسب و کار برای این فعالیت اقتصادی دارد و عملکرد صحیح وب سایت شرط اول آن است.
با این وجود صاحبان کسب و کارها در زمینه های فنی و تکنولوژی وب دانش کمی دارند. در زمان سفارش وب سایت به علت تخصصی بودن برخی مسائل، هیچ المانی برای سفارش و سنجش محصول نهایی که یک سایت باید داشته باشد را ندارند. از این رو صاحبان کسب و کار زیادی به دنبال محصول ارزان می گردند. محصولی که اغلب توسط تیم های غیر حرفه ایی و بدون پشتیبانی مناسب و حتی بدون پشتیبانی ارائه می شود. یک محصول ارزان و بدون پشتیبانی حتی می تواند سدی در راه توسعه آینده یک وب سایت و کسب کار مربوط به ان باشد. یعنی تیم طراح وب سایت با استفاده از تکنیک هایی آماده یک محصول ضعیف و حداقلی را به کارفرما ارائه می دهد که برای توسعه و بهبود آن در آینده نزدیک صاحب کسب و کاربه مشکلات فراوانی مواجه خواهد داشت.
تصور کنید طراح سایت از یک قالب آماده که رمزگذاری شده است استفاده
نماید. پس از مدتی صاحب وب سایت تصمیم به تغییرجزئی یا کلی در طراحی آن سایت داشته باشد
بدون آنکه لینک و محتوا هایی سایت فعلی و کارهایی که برای سئوی آن انجام
شده آسیب ببیند. اما این قفل یا رمز گذاری می تواند برای صاحب وب سایت یک
محدودیت جدی برای تغییر در طراحی و توسعه سایت باشد. دراین وضعیت صاحب وب سایت باید به
طراح سایت مراجعه کند و اگر طراح به رمزنگاری قالب دسترسی نداشته باشد این
پایان عمر وب سایت است. باید وب سایت بر روی یک قالب جدید که از نو و از
پایه طراحی شده است انتقال داده شود و این یعنی از دست دادن خیلی ز چیزها و همچنین هزینه بیشتر.
یا متاسفانه صاحبان کسب و کارزیادی با ما تماس می گیرند که از طراحان وب سایت غیر رسمی خود ناراضی هستند و می خواهند پروژه را به شرکت ما منتقل کنند. اما طراحان وب سایت مقاومت غیر اخلاقی کرده و رمزهای مهم سایت را به صاحب وب سایت نمی دهد و یا در این انتقال مشکلاتی را بوجود می آورد.
همه این مشکلات برای این هست که قدم اول طراحی وب سایت را درست بر نداشتیم. یعنی شرکت طراحی سایت رسمی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن سابقه روشن در این حوزه در صورت وجود مشکل به کاملا پاسخگو باشد وپشتیبانی دراز مدت آینده وب سایت را تضمین کند.
اهمیت پشتیبانی
ما در برنامه نویسان دانش برتر سهند مانند سایر شرکت های معتبر نرم افزار معتقدیم که محصول بدون پشتیبانی ارزشی ندارد. مانند این است که کسی محصولی را ارائه میدهد که گارانتی از عملکرد ان ندهد، و شاید این موضوع باعث شود خواه ناخودآگاه در طراحی و ساخت آن کم کاری کنند.
و نکته مهم در حوزه نرم افزار و وب سایت، یک وب سایت از هزاران و یا حتی میلیون ها خط کد و ساعت های آنالیز دقیق تشکیل شده است، هر کارشناس نرم افزار حرفه ایی برای حل مشکل فنی سایت نیاز دارد که کدها و ساختار آن را درک کند تا بتواند مشکل سایت را حل کند. بنابراین برای فهم کدهای یک وب سایت به جهت پشتیبانی نیاز به زمان است و گرنه سرعت عمل پایین و زمان حل مشکلات سایت بالا می رود حال ما در نظر گرفته ای که سورس وب سایت کامل در دسترس می باشد.
نگهداری از وب سایت نیاز به دانش تخصصی ،فنی و تجربه دارد و کاری نیست که توسط افراد یا تیم های غیر حرفه ایی انجام شود. از طرفی نیاز به واکنش و اقدام سریع دارد. افرادی که وظیفه نگهداری وب سایت را دارند می توانند با کمک ابزارهایی بروز مشکل را سریعا پیدا و حتی پیش از بروزاین مشکل، از آن پیشگیری کنند تا زمان کمتری سایت غیرفعال و برای رفع خطا ومشکلات وب سایت زمان کمتری صرف شود.
عملکرد صحیح و سریع یک وب سایت همیشه عامل بسیار مهمی برای سئو (رتبه سایت در موتورهای جستجو) و تجربه کاربر و محبوبیت یک وب سایت است. بنابراین عملکرد نامناسب وب سایت یک کسب وکار نزد کاربران تصویر منفی ایی را از ان ایجاد می کند. بنابراین وب سایت شما می بایست همیشه عملکرد مناسب و در صورت بروز خطا یا مشکل سریعا رفع گردد و گرنه هزینه هایی برای کسب و کار شما بوجود خواهد آورد.