نکات ضروری برای طراحی وب سایت اختصاصی برای کسب و کار

نکات ضروری برای طراحی وب سایت اختصاصی برای کسب و کار
نکات طراحی سایت

طراحی سایت

امروزه موفقیت در کسب کار انلاین تا حد قابل توجهی به وب سایت شما وابسته است و دستیابی به این هدف بدون رعایت نکات اساسی در پیاده سازی وب سایت میسر نمیشود . پیاده سازی وب سایت در قدم اول باید با توجه به نیازمندی های کاربر صورت گیرد و غافل شدن از نیاز ها و عدم برنامه ریزی صحیح در طراحی سایت ممکن است به از دست دادن شغل، مسایل امنیتی، ترافیک کم و سایر مشکلات منجر شود. در ادامه به نکات مهم در طراحی سایت و عواملی که بهتر است از آن ها پرهیز شود اشاره خواهیم کرد

نکات طراحی سایت جهت افزایش بازدید کاربران:

تعیین هدف ، اولین و ابتدایی ترین گام در هر پروسه ای خواهد بود و می تواند موجب جهت گیری کسب وکار و پروسه کاری در سمت و سویی مناسب شود بنابراین طراحی سایت و بخش های مختلف آن باید متناسب با هدف شما انجام شود .

اهداف تجاری، بازرگانی ، شخصی و ... می تواند هر یک معرف بخش ها و کاراکترهای خاص در طراحی وب سایت با��د. موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشترکي در طراحي وب دارند که توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب مي نمايند. رعايت نکاتی که در ادامه توضیح می دهیم میتواند بازدیدکننده از وب سایت یا فروشگاه شما را تبديل به مشتری کند .

1- تصاویر ، رنگ بندی ، فونت و لینک دهی مناسب

- استفاده از عکس در پس زمینه سایت همیشه عامل بدی نیست. بلکه اگر ماهرانه این عکس انتخاب شود، در کنار یک رنگ بندی مناسب، می‌تواند تاثیر فوق العاد‌ه‌ ای روی مخاطب شما داشته باشد. به موضوع رنگ‌بندی و انتخاب فونت نیز دقت کنید. طبق روان شناسی رنگ ها استفاده از رنگ تیره برای سایت های فروشگاهی پیشنهاد نمی شود همین طور استفاده از رنگ های خیلی روشن در تمامی قسمت های سایت باعث بی روح شدن آن می شود . انتخاب درست تم رنگی و نوع فونت مناسب یکی از نکات مهم در طراحی سایت می باشد . شاید ساده به نظر برسد ولی رنگ بندی و فونت مناسب باعث ایجاد هماهنگی در سراسر سایت می شود و رعایت همین نکات به نظر کوچک تاثیرات بزرگی در جذب مخاطب دارد.

- علاوه بر صفحه اصلی، سایر صفحات هم باید طراحی مناسبی داشته باشند . لینک به صفحه اصلی، در تمام صفحات جانبی، موضوع مهمی است. به این موضوع دقت کنید که طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که کاربر بعد از ورود به یک صفحه، حس نکند به انتهای سایت و یا به یک بن بست رسیده است که تنها راه خروج از آن، بستن سایت می‌باشد! لینک های مناسب، می‌تواند عاملی باشد تا بازدیدکننده خود را حفظ کنید .شما از راه های مختلف ، کاربران را وارد وب سایت خودتان کرده اید پس نباید او را در نیمه ی راه رها کنید ، برای حفظ کاربر باید مطالب مفیدی در مورد زمینه ی کاری خود به او ارائه دهید. پیشنهاد ما این است که صفحه اول خود را با تصاویر و محتوای زیاد شلوغ نکنید. سعی کنید یک دید کلی از سایت‌تان به کاربر بدهید و سپس او را به صفحات دیگر راهنمایی کنید. زمانی که شما مخاطبان سایت خود را بشناسید راحت تر می توانید محتوا و مطالب مورد نیاز آن ها را ارائه و به سوالات آن ها پاسخ دهید.

2-نکات سئو در طراحی سایت

برای اینکه بتوانید در نتایج موتور های جستجو قرار بگیرید و بازدید داشته باشید وب سايت شما باید براي موتورهاي جستجو بهينه شود. سئو به عنوان فاکتوری در بازاریابی آنلاین سایت به بهبود عملکرد سایت کمک می نماید. بهترين و کم هزينه ترين راه براي جذب مخاطب برای وب سايت شما، استفاده از کليک ارگانيک است. کليک ارگانيک يعني بازديدکنندگاني که با کليک برروي لينک وب سايت شما در موتورهاي جستجو به وب سايت شما وارد شده اند.

برای مطالع ی بیستر درباره ی تکنیک های سئو می توانید مقاله ی بهینه سازی وب سایت را مطالعه نمایید .

یکی از مواردی که در قرارگیری وب سایت در صدر فهرست موتورهای جست وجو حائز اهمیت است، رعایت کردن استاندارد های کدنویسی است. موتورهای جست وجو به صورت اتوماتیک در اینترنت به دنبال وب سایت ها و قرار دادن اطلاعات آنها در بانک های اطلاعاتی خود هستند. اگر در زمان ایندکس کردن صفحات وب سایت توسط کدهای نوشته شده در سایت سردرگم شوند، از آنها می گذرند و یا اعتبار سایت را پایین می آورند. هفت ستاره در پلفرم سایت ساز و فروشگاه ساز خود به سئوی تکنیکال توجه کرده و استاندارد های لازم برای موتور های جستجو را رعایت کرده است .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید موتورهای جست وجو به زیبایی سایت، تصاویر متحرک و یا ظاهر فوق العاده آن اهمیتی نمی دهند. آنها به طور اتوماتیک تنها متون سایت را می خوانند . البته این بدان معنی نیست که وب سایت شما نمی تواند زیبا و جذاب باشد، اما باید استانداردهای اصلی طراحی وب سایت در آنها رعایت شود.

3- نکات گرافیک در طراحی سایت

شاید می توان به جرات گفت که گرافیک سایت، جزو مهم ترین نکات طراحی سایت و پایه ترین اصل در جذب مخاطب و کاربر می باشد. ایجاد گرافیک سایت حرفه ای می تواند موجب اعتبار بخشیدن به سایت شما شود.

در کنار گرافیک مناسب استفاده از تصاویر گرافیکی و زیبا می تواند باعث ایجاد جذابیت در سایت شود و تصویری زیبا از سایت شما در ذهن کاربر حک شود. صفحه اول وب سایت مهمترین صفحه وب سایت شما است. گرچه طراحی تمام صفحات وب ضروری است اما صفحه اصلی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. صفحه اصلی وب سایت باید در مرکز توجه طراحی وب قرار گیرد، زیرا اولین صفحه‌ای است که بازدید کنندگان سایت آن را می‌بینند و مانند چهره ای از شرکت شما محسوب می‌شود.

حتی اگر کاربر از طریق سرچ در گوگل وارد صفحات دیگر سایت شما شده باشد به احتمال زیاد سری به صفحه ی اصلی وب سایتتان هم میزند . طبق گفته متخصصین طراحی وب سایت "صفحه اصلی وب سایت با ارزش ترین اموال در جهان اینترنت (دنیای مجازی) هستند و تاثیر صفحه اصلی وب سایت یک شرکت بیشتر از فروش واقعی و یا بازده تولیدی وب سایت است."

بیشتر مشتریان قبل از تصمیم گیری برای استفاده از خدمات یک شرکت از وب سایت آن دیدن می‌کنند. این کار حتی زمانیکه فروش به صورت آفلاین (غیر اینترنتی) انجام می‌شود نیز اتفاق می‌افتد.

بهترین روش برای انجام طراحی گرافیکی وب، پیاده سازی آن بر اساس نتایج معماری اطلاعات سایت می‌باشد. با این کار مطمئن خواهید شد که گرافیک سایت نه تنها به سهولت استفاده و خدمات کاربردی سایت لطمه نمی‌زند، بلکه به نوعی باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان به وب سایت و رسیدن مالک آن به اهداف و اولویت‌های اولیه خود از پیاده سازی وب سایت خواهد شد.

4- منوی مناسب انتخاب کنید

یکی از نکات طراحی سایت که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، نحوه چیدمان منو سایت است. منوی سایت می تواند یک راهنمای بسیار خوب برای کاربران سایت شما باشد. در انتخاب نوع منو به این موضوع دقت داشته باشید که کاربران شما بتوانند به راحتی صفحات مختلف سایت شما را ببینند و تعویض صفحات به راحتی انجام گیرد . در طراحی منو و زیرمنو سعی کنید از یک ساختار درختی استفاده کنید به گونه ای که بخش های مهم سایت بطور واضح در آن مشخص شده باشد و صفحات مربوط به هر کدام از بخشها به صورت زیر مجموعه آن بخش نمایش داده شوند . البته متناسب با نوع وب سایت و خدمات شما انتخاب منو متفاوت خواهد بود . به عنوان مثال اگر یک وب سایت فروشگاهی بزرگ هستید که محصولات شما شامل دسته بندی های مختلفی است استفاده از منو هایی با گرافیک خطی پیشنهاد نمی شود در این حالت مگا منو ها انتخاب درست تری است ولی اگر یک وب سایت شرکتی هستید که در زمینه های خاصی فعالیت می کنید با یک منو ی خطی کاربر می تواند تمام خدمات شما را ببیند.

5- وب سایت تنها زیبایی ظاهر آن نیست

یک وب سایت ممکن است رنگ های زیبا، بنرهای متحرک، گرافیک های جذاب، موزیک و دیگر جزئیات گرافیکی را برای تحت تاثیر قرار دادن بازدیدکنندگان داشته باشد، هر چند ظاهر خوب قطعا در موفقیت آن نقش بسیار زیادی ایفا می کند، اما اینکه ظاهر وب سایت مناسب مخاطبین باشد و آیا این ظواهر مکان قرارگیری در موتورهای جست وجو را بهبود می بخشند یا خیر دارای اهمیت بسیار زیادی است. آیا مشتریان می توانند وب سایت شما را یافته و در آن به گشت وگذار بپردازند؟ اینجاست که مفهوم رابط کاربری (UX) پررنگ می شود. به این معنی که سایت شما باید در کنار ظاهر زیبا ، به گونه ای باشد که تجربه ی رضایت بخشی به کاربر انتقال دهد . بازدید کننده ی سایت شما با هر سطح از دانشی باید بتواند به راحتی با سایت شما کار کند .

6- وب سایت خود را با مرورگرهای مختلف در دنیای وب تطابق دهید

وب سایت شما نباید تنها برای مرورگر شرکت مایکروسافت یا گوگل طراحی شود. اینترنت یعنی آزادی و هر کاربری می تواند از هر مرورگری که به آن علاقه دارد استفاده کند. متاسفانه از آنجا که طراحی وب سایتی که در تمام مرورگرها به درستی نمایش داده شود کار ساده ای نیست، بیشتر طراحان وب آن را نادیده می گیرند. اما این مسئله روز به روز از اهمیت بالاتری برخوردار می شود، زیرا کابران مرورگرهای مختلف (مانند کروم ، فایرفاکس ، اپرا و ...) در حال افزایش هستند. باید مطمئن شوید که وب سایتی که برای شما طراحی خواهد شد با همه مرورگرهای مطرح از قبیل نگارش های مختلف Internet Expelorer ، FireFox، Opera و ... کار کند و دارای ظاهر و کارکردی یکسان در تمام آنها باشد.

7- زمان بارگذاری کامل سایت را بصورت دقیق چک کنید

سرعت نمایش وب سایت در مرورگرها یکی از عوامل مهم در یک وب سایت موفق است.در صورتی که سرعت لود صفحات کم باشد احتمال اینکه برخی از بازدیدکنندگان را از دست بدهید وجود دارد. در دنیای امروز که سرعت حرف اول را می زند اگر وب سایت شما کند باشد یا سرعت تعویض صفحات مناسبی نداشته باشد کاربر شما کلافه می شود و سایت شما را می بندد و احتمال اینکه دوباره به سایت شما برگردد بسیار پایین است. در طراحی وب سایت باید تمام فاکتورها مانند کم حجم کردن تصاویر، بهینه سازی دسترسی به بانک های اطلاعاتی، بهینه سازی کدهای نوشته شده و ... مدنظر قرار گیرد. هفت ستاره با شعار پر سرعت ترین وب سایت ها و نرم افزار های آنلاین به شما در ارائه ی یک وب سایت پرسرعت تضمین می دهد .

8- امنیت وب سایت را رعایت کنید

رعایت مسائل امنیتی در وب سایت از اهمیتی بسیار زیادی برخوردار است، هکرها و کسانی که در زمینه علوم ضدامنیتی شبکه فعالیت می کنند گاهی اوقات به دلیل دسترسی به اطلاعات مهم و اخاذی، و یا گاهی اوقات برای تفریح و سرگرمی، ساعت ها در اینترنت به دنبال وب سایت هایی می گردند که از نظر امنیتی ضعیف و قابل نفوذ باشند.بنابراین تسلط و تجربه طراح وب سایت در زمینه تکنیک های امنیتی و رعایت آنها در طراحی وب سایت از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

9- از وب سایت پشتیبانی کنید

یک وب سایت بدون پشتیبانی عملاً یک وب سایت غیرفعال و بدون استفاده است، بنابراین در هنگام عقد قرارداد دقت کنید که موارد بخش پشتیبانی به صورت کاملا شفاف و مشخص (مانند شرایط پشتیبانی) ذکر شده باشد.

از آنجایی که نحوه طراحی، تکنیک های صفحه آرائی، نحوه استفاده از ابزارها، کدنویسی و ... با یکدیگر متفاوت است، سعی کنید وظیفه پشتیبانی را به خود طراح و برنامه نویس وب سایت تان محول کنید، چرا که هیچ طراح و برنامه نویسی نمی تواند به خوبی طراح خود وب سایت آن را پشتیبانی و تغییرات موردنظرتان را در وب سایت اعمال کند.

10- دامنه مناسب انتخاب کنید

نام دامین، آدرس اینترنتی وب سایت شما می باشد. تمامی وب سایت ها باید قبل از ورود به دنیای اینترنت ، دامنه داشته باشند. اگر برای تبلیغات کسب و کار خود بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته اید،قبل از آن نام دامنه ی خود را انتخاب کنید . دامنه ای را انتخاب کنید که نزدیک به نوع کسب و کار شما باشد، تا کاربران به محض دیدن نام دامنه ی شما، دریابند که کار شما چیست و چه خدماتی ارائه می دهید. برای مطالعه ی بیشتر درباره ی نکات انتخاب دامنه می توانید مقاله ی چگونه دامنه بخریم ��ا مطالعه نمایید .

11- فونت استفاده شده در سایت مناسب باشد

یکی از نکات طراحی سایت، استفاده از فونت مناسب است. شما در سایت خود از مطالب زیادی استفاده می کنید حالا فرض کنید که اندازه و نوع فونت استفاده شده در سایت شما مناسب نباشد و کاربران در حال خواندن مطالب شما راحت نباشند . تجربه نشان داده است که مدت زمان استفاده از سایت توسط کاربر با فونت و رنگبندی سایت در ارتباط است. تمام تلاش مدیران سایت این می باشد که تجربه خوبی به کاربران بدهند پس باید در این مورد وسواس بیشتری به خرج دهید.

12- با تمام رزولیشن های صفحات نمایش سازگاری داشته باشد

این بخش نیز در مقاله طراحی سایت ریسپانسیو توضیح داده شده است. اینکه سایتی داشته باشیم که همه افراد با همه دستگاه ها مانند موبایل و تبلت و صفحات نمایش با رزولیشن های مختلف بتوانند نمایش درستی از وی سایت شما داشته باشند بسیار حائز اهمیت می باشد.

13- در شبکه های اجتماعی عضو شوید

امروزه شبکه های اجتماعی در برقراری ارتباط بسیار قدرتمند هستند ، می توانید از قدرت شبکه های اجتماعی برای افزایش ترافیک ورودی به وب سایتتان استفاده کنید همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی و سیگنال های آن موردی است که برای موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به عنوان یکی از آیتم های تاثیر گذار رنک سایت تبدیل شده است.

14- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید

یکی از نکات طراحی سایت، جلب اعتماد مخاطب است. وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از لینک هایی که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده نمایید .

15- مطالب وب سایت خود را به صورت منظم به روز رسانی کنید 

از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارند. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید. توجه داشته باشید که سایت شما به نوعی ویترین و صورت شرکت و تجارت شما برای معرفی به دنیاست.اطمینان حاصل کنید که سایت شما مرتبا به روز رسانی میشود و روند کار شما ، تازه ها، پیشرفتها و ... به طور منظم توسط تیم محتوایی شما روی سایت قرار میگیرد.

16- توليد محتوا

این روز ها بازار تولید محتوا بسیار داغ است و بیشتر کسب و کار ها متوجه اهمیت این موضوع شده اند و در حال تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود هستند . زمانی که تولید محتوای هدفمند متناسب با استراتژی کلمات کلیدی انجام می دهید باعث افزایش ترافیک ورودی به وب سایتتان می شوید . گوگل اهمیت زیادی به محتوا می دهد و هرچه محتوای تولید شده توسط شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد شانس بیشتری در کسب رتبه در نتایج جستجو خواهید داشت . برای کسب اطلاع بیشتر درباره ی چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید مقاله ی کلمات کلیدی در گوگل را مطالعه نمایید .

17- نگهداری آرشيو از مطالب قدیمی

در اغلب مواقع اطلاعات قديمى نیز مورد استفاده كاربران قرار مى گيرد. همه سايت هاى توليدكننده محتوا بايد آرشيو تاريخى و موضوعى در اختيار داشته باشند تا مرور بر اطلاعات آنها توسط كاربران آسان باشد.

18- استفاده از CTA یا Call To Action

یکی از نکات مهم طراحی سایت، استفاده از CTA می باشد. اگر به سایتهای موفق تجارت الکترونیک یا ارائه دهنده خدمات الکترونیک نگاه کنید،متوجه خواهید شد که آنها در صورت لزوم از CTA استفاده کرده اند. از کاربردی ترین CTAها میتوان به "همین الان بخرید" ، "دریافت مشاوره رایگان" و ... اشاره کرد. از CTA برای تشویق کاربر برای خرید کالا یا انجام عملی مانند عضویت در خبرنامه ، ثبت نام ، ثبت نظر و ... استفاده می شود . CTA ها معمولا در قالب یک دکمه هستند ولی در گرافیک های دیگر هم قابل استفاده هستند و معمولا ظاهر گرافیکی آن طوری طراحی می گردد که متمایز از المان های دیگر در صفحه باشد ولی این تمایز باید در حدی باشد که موجب اذیت کاربران نشود.

19- آسان سازی فرایند خرید

اگر وب سایت شما فروشگاهی است حتما باید فرآیند خرید را تا جایی که ممکن است ساده و به دور از پیچیدگی پیاده سازی نمایید . از زمانی که کاربر محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه می کند تا زمانی که وارد درگاه می شود باید 3 کلیک و یا نهایتا 4 کلیک انجام دهد . شما برای تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری تلاش زیادی انجام داده اید اگر مسیری که قرار است کاربر تا ورود به درگاه طی کند سخت باشد مشتری های شما در این مرحله ریزش پیدا می کنند و تلاش شما نتیجه ی مطلوب را ندارد . حتما فرآیند خرید را یکبار از دسکتاپ و یکبار با گوشی موبایل خود چک کنید تا همه چیز شفاف و ساده باشد .

20- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت

در نظر داشته باشید مطالب موجود در سایت را به صورت شفاف و بدون ابهام بیان کنید . اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب و بدست آوردن این که وب سایت شما درباره ی چه موضوعی می باشد، تلف شود. از همان ابتدا ، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. از تیتر های مرتبط و جذاب استفاده نمایید .

21- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید

در طراحی وب سایت خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید . سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان با قابلیت جستجوی سریع و آسان داشته باشید . به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب سایت کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.

دو نکته مهم و اساسی طراحی سایت

ایجاد اعتماد در مخاطب

ایجاد اعتماد در مخاطب بسیار مهم است که باید در طراحی و راه اندازی سایتها به آن توجه شود.

اگر شما ارائه دهنده خدمات اینترنتی هستید یا یک فروشگاه اینترنتی دارید به این اعتماد نیاز بیشتری پیدا میکنید.

برای مثال یک فروشگاه اینترنتی میتواند با ارائه خدماتی همچون بازگشت کالا، حمل نقل رایگان و ... حس اطمینان در مخاطب ایجاد کند

و یک تجربه خوب همراه با آرامش را از خرید در ذهن مشتری باقی گذارد.

با بهره گیری از تجارب مثبتی که مشتریان در خرید یا استفاده از خدمات سایت شما بدست آورده اند و همچنین توصیفاتشان اعتماد به سایت شما بوجود خواهد آمد.

قانون 5ثانیه ای

قانون 5ثانیه ای

به یاد داشته باشید که شما فقط 5 ثانیه فرصت دارید تا اهداف و کلیات سایت و محتوای خود را به مخاطب معرفی و مخاطب را جذب نمایید.

دکمه back پراستفاده ترین دکمه در فضای وب است اگر شما پاسخگوی نیازهای مخاطب و بازدیدکننده نباشید و مخاطب هنگام ورود به سایت شما دچار سردرگمی شود او با کلیک روی دکمه back بلافاصله از سایت شما خارج خواهد شد.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما ویژگیهایی دارد که سریع و بدون فوت وقت، چیزی که مخاطب به دنبال آن به سایت شما آمده را در اختیار او قرار میدهد تا او دلیلی برای باقی ماندن در سایت شما داشته باشد.

9 نکته دیگر که بهتر است در طراحی سایت خود رعایت کنید

۱) عکس شخصی در صفحه‌ی اصلی

با وجود آن که عکس شما یک نوع خوش امدگویی به بازدیدکنندگان شمار می‌آید، برخی کارشناسان عقیده دارند، این عکس، دلیل حضور بازدیدکنندگان را در وب سایت شما کم رنگ می‌کند. لارینا کیس، رییس بخش کارشناسی موفقیت و عملکرد ـ یک موسسه‌ی مشاوره در فیلادلفیا ـ در این‌باره می‌گوید:

”دیدن این عکس، مانند ملاقات یک شخص جدید است، و به جای پرداختن به مسایل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آنها بگویید:”من چقدر در عکس، عالی هستم“.

پیشنهاد ما به شما این است که به جای قرار دادن عکس شخصی در صفحه ی اصلی سایت (به جز در طراحی سایت شخصی) از تصاویر تیم خود و یا پرسنل شرکت استفاده کنید . این رویکرد باعث ایجاد حس اعتماد در کاربر وب سایتتان می شود.

2) زیاده روی در پخش قطعات دیداری و شنیداری

این مورد شامل هر قطعه‌ی دیدنی و شنیدنی می‌شود. از یک طرف تصاویر متحرک گیج کننده و از طرف دیگر هر نوع موسیقی و یا ویدئو های تکرار شونده . بارگذاری موسیقی‌های پرزرق برق و پر سر و صدا باعث می شود تا بازدید کنندگان وب سایت شما را فراری دهد.

روت آترلی( یکی از شرکای اصلی مرکز استراتژی‌های خلاق،یک آژانس ارتباطات مردمی در ریچموند،ب،س،کانادا) می‌گوید:

”داشتن یک سایت با فن‌آوری قوی برای بسیاری از وب سایت‌ها ضروری است، اما برای حضور تکنولوژی باید دلیلی مهم‌تر از تحت تاثیر قراردادن مردم، وجود داشته باشد."

3) وجود گزینه‌های گیج‌کننده‌ی فراوان

به شما حق می‌دهیم، چرا که می‌خواهید صفحات و مطالب گوناگون و زیادی را به بازدیدکنندگان وب سایت خود ارایه دهید. اما ساختار سایت باید به اندازه‌ی کافی ساده باشد، تا بازدیدکنندگان گیج و سر در گم نشوند. کیس در این باره می‌گوید:

"از تنظیم لیستی با حدود ۲۰ گزینه‌ی انتخاب خودداری کنید، افراد،در هر بار می‌توانند بین ۵ تا ۹ مطلب را به خاطر بسپارند. سعی کنید از این حد فراتر نروید، چون در غیر این صورت،آنها گیج شده، و وب سایت شما را ترک می‌کنند".

4) سخنان نامفهوم و کلمات فنی پیچیده

هدف اصلی بیشتر وب سایت‌ها آگاه ساختن مشتریان از نحوه فعالیت‌های سایت و چگونگی ارائه خدمات و تولیدات به مشتریان است. وقتی در محتوای وب سایت از زبانی فنی یا اصطلاحات مربوط به حوزه ی خود استفاده کنید به طوری که افرادی با دانش در حوزه های دیگر متوجه منظور شما نشوند در حقیقت به کار بیهوده‌ای دست زده‌اید. برای تاثیرگذای بیشتر سعی کنید از بیانی شیوا و مستقیم استفاده کنید.

5) مطالبی که شغل شما را بهتر از آنچه که هست نشان می‌دهند

مطمئناَ قصد شما فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت است. اما بخاطر داشته باشید که بازاریابی(فوت و فن فروش و تعاریف اظهار نظرهای مشتریان) که بیشتر از آگاهی دادن و جذب مردم به لاف زدن می‌پردازد؛ فقط بازدید کنندگان را فراری می‌دهد. آترلی می‌گوید :

”وب سایت خود را با تبلیغات پر نکنید بلکه آن را به شکل یک مکالمه دو طرفه بین خود و بازدید کنندگان طراحی کنید.“

6) لینک‌ها و مطالب قدیمی

هیچ چیز به اندازه اطلاعات نامربوط و قدیمی بازدید کنندگان وب سایت را گمراه نمی‌کند. همین اتفاق در مورد لینک‌ها نیز صادق است . به طور منظم طراحی وب سایت خود را بررسی کرده و لینک‌های تغییر یافته و از رده خارج را شناسایی کنید. Broken link checker یک افزونه ی بسیار مفید است که با نصب آن برروی مرورگر خود می توانید لینک هایی با خطای 404 و یا لینک های شکسته را تشخیص دهید.

7) اطلاعات تماس

اطلاعات تماس مانند شماره تلفن های وب سایت ، آدرس ، فکس ، ساعات کاری و ایميل بايد كاملا برجسته و مشخص و در مكان هاى مناسب قرار گیرد .در حالت استاندارد معمولا در پایین ترین قسمت سایت که به اصطلاح فوتر نامیده می شود اطلاعات تماس قرار داده می شود. همچنین می توانید در صفحه ی تماس با ما اطلاعات کامل تماس و یک فرم تماس با مدیریت قرار دهید .

8)نبود بيوگرافى در سايت ها

برای من بسیار اتفاق افتاده است شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که وارد یک وب سایت می شوید و محتویات آن برایتان جذاب است سری به قسمت درباره ی ما هم بزنید . یک بيوگرافى ساده باعث ايجاد حس اطمينان در مخاطبان شما مى شود . يك about us كامل، روشن كننده خيلى از حقايق است. اگر وب سایتتان فروشگاهی است حتما این قسمت را با اطلاعات واقعی پر نمایید زیرا برای مشتری شما مهم است که از چه شخص و یا شرکتی خرید انجام می دهد .

9) ساختارهاى تبليغاتى

وب سایت خود را با تبلیغات خدمات و سایت های دیگر پر نکنید . كاربران معمولا از مشاهده ساختارهاى تبليغاتى خوددارى مى كنند.

منبع

https://haftsetare.com/


 طراحی وب سایت   طراحی سایت   برنامه نویسان   مدیریت محتوا   ایجاد صفحه   وب سرویس   درباره ما   مدیریت کاربران   گسترش پذیری   دانش برتر 

نکات

ضروری

برای

طراحی

وب

سایت

اختصاصی
برای
کسب
و

کار

نکات

ضروری

برای

طراحی

وب

سایت

اختصاصیبرایکسب
و
کار
نکات ضروری برای طراحی وب سایت اختصاصی برای کسب و کار


گفتگو در مورد طراحی سایت