طراحي سايت فروشگاهي
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی برای معرفی و تبلیغ و یا فروش کالاها و خدمات در اینترنت بسیار مناسب می باشد. در این نوشته قصد داریم که در مورد سایت های فروشگاهی توضیحات مختصری را ارائه بدهیم و دلایل تمایز قایل شدن بین یک سایت معمولی و یک سایت فروشگاهی را توضیح دهیم.
قیمت طراحی سایت فروشگاهی
طراحی یک سایت فروشگاه بسته به قابلیت های آن هزینه های متفاوت دارد . در اصل در کل پروژه های طراحی سایت معیار برآورد هزینه تعداد نفرساعت نیروئی است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی و یا طراحی سایت وقت میگذارند از همین رو هر چه فروشگاه اینترنتی تکنیکال تر و تخصصی تر باشد و نیاز داشته باشد که به سامانه های مختلف وصل شود و گزارشات گوناگون به مصرف کننده و مدیر بدهد، پرواضح است که تعداد نفر ساعت بیشتری برای طراحی نیاز دارد و در نتیجه هزینه طراحی سایت فروشگاهی بیشتر خواهد شد.
نکاتی کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی
در یک طراحی سایت فروشگاهی شما این امکان را دارید که خدمات و کالاهای خود را به صورت منظم و دسته بندی شده و در جداول و لیست های مناسب قرار داده و برای فروش یا ارائه آنها تلاش کنید. سایت فروشگاهی باید متناسب با دید مشتریان ساده و بسیار زیبا و جذاب باشد و این امکان را داشته باشد که بازدید کنندگان در کمترین وقت ممکن بیشترین میزان از محصولات را دیده و از فضای ظاهری سایت خسته نشوند. امکان خرید و فروش محصولات در این سایت ها باید به گونه ای باشد که تبادل به راحتی صورت پذیرد.
طراحی سایت فروشگاهی مناسب چه اشخاصی است
طراحی سایت فروشگاهی برای هر کسی که در جهت فروش کالا و یا خدماتی فعالیت دارد مناسب است و از کسب و کارهای بزرگ گرفته تا کوچکترین کارها می توانند از این سایت ها استفاده کرده و کار خود را گسترش دهند. نکته جالبی که دراینترنت گردی به آن برخورد کرده ایداین است که حتی افرادزیادی بوده اندکه در ابتدااقدام به ساخت یک سایت فروشگاهی کرده و سپس با گسترش سایت فروشگاه ها وانبار هایی رابرای خود ساخته اند و اکنون از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند.
تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها چیست؟
ظاهر طراحی سایت فروشگاهی از جهاتی بی شباهت به یک مغازه لوکس نیست. به این صورت که صفحه اصلی سایت فروشگاهی به مانند ویترین مغازه ها شامل گلچینی از بهترین محصولات و اجناس است و با دیدن آن دیدی کلی از تمام محصولاتی که می توان در سایت یافت می دهد. از تفاوت های دیگر سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی است. نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی باید به گونه ای باشد که به آسانی بتوان تغییرات را در آنها اعمال کرد.
معرفی و امکان معرفی محصولات
از دیگر جذابیت هایی که طراحی سایت فروشگاهی می تواند داشته باشد امکانات مختلفی است که بر حسب نیاز صاحب سایت در آن گنجانده می شود. این امکانات نظیر امکان مقایسه کالاها و خدمات، نقد و بررسی، فروش های ویژه روزانه و تخفیف هایی جهت مناسبت ها و گارانتی و دریافت نظرات خریداران در مورد کالاها می تواند برای بازدید کنندگان بسیار جذاب باشد.
طبیعتاً یکی از اصول اساسی که باعث می شود مدیران متقاضی طراحی سایت فروشگاهی و همچنین بازدید کنندگان نگرانی داشته باشند جلب اعتماد در فضای مجازی و گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران اینترنتی است. از مهمترین راهکارهای حل این موضوع دریافت نماد اعتماد الکترونیک است که یک نشان دیجیتالی بوده از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه هایی اعطا می شود که اصول کلی مشخص شده توسط این وزارتخانه را رعایت کرده باشند. با توجه به اهمیت این نماد بنا به درخواست مشتری سایت های طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند. طراحی فروشگاه اینترنتی به مانند ایجاد نمودن فروشگاه در بستر اینترنت می باشد. طراحی سایت فروشگاهی می بایست به مانندن چیدمان قفسه های فروشگاه و قرارگیری محصولات پر اهمیت باشد. کاربران پس از ورود به سایت فروشگاه اینترنتی محصولات و خدمات ارائه شده را مشاهده می نمایند پس از انتخاب محصولات و قرارگیری در سبد خرید صورت حسابی به منظور پرداخت برای کاربر فراهم می آید و به درگاه پرداخت ایننترنتی هدایت می شود. تمامی مراحل فروشگاه اینترنتی به مانند فروشگاه فیزیکی می باشد.
نکات طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی به مانند چیدمان قفسه های یک فروشگاه می باشد. چگونه محصولات وخدمات خود را به بهترین نحو برای کاربران به نمایش بگذاریم. استفاده از کاتالوگ و نماهای گرافیکی زیبا از محصولات، بیان خصیصه های محصولات، قیمت و حتی مقایسه ای با دیگر محصولات مشابه بسیار کارآمد خواهد بود.
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای
با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون دنیای تکنولوژی و اینترنت افراد رفته رفته اکثر کارهای خود را با استفاده از دنیای اینترنت و تکنولوژی پیش می برند. و از آنجایی که وقت کافی برای انجام کارهایی مثل خرید را ندارند معمولا وسایل مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و با استفاده از طراحی سایت های اینترنتی سفارش می دهند و به خرید آنلاین می پردازند.
مزایا طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی• کاهش هزینه ها
• در دسترس بودن فروشگاه در هر ساعت از شبانه روز
• دارای انعطاف پذیری بیش تر
•آسان شدن دسترسی
• فروش و شناخته شدن در دنیا
برای پرداخت وجه در خرید آنلاین به دو روش می توان اشاره کرد
روش اول پرداخت در محل
که وقتی این قابلیت را ایجاد کنید می توانید مشتریان زیادی جذب سایت شما شوند محصول را از نزدیک ببینند و با خیال راحت اقدام به خرید کنند و در محل وجه را پرداخت کنند چرا که اگر فقط پرداخت آنلاین داشته باشید هر کسی نمی تواند به راحتی به فروشگاه شما اعتماد کند.
روش دوم پرداخت اینترنتی و آنلاین
در این روش مشتریان باید اول اقدام به پرداخت فاکتور کنند و سپس محصولات خود را دریافت کنند.
جلب اعتماد کاربران در طراحی سایت فروشگاهی
برنامه های ویژه را در دسته هایی مانند تایید درخواست مجوز طراحی سایت فعالیت تقسیم می کند بنابراین اگر به دنبال الهام در یک زیر مجموعه کوچکی از یک تعامل یا جریان به شما بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار می دهد تلفن همراه طراحی سایت متمرکز شده است در حالی که بسیاری از طرح ها و خرابی ها در برنامه های بومی هستند، همه ما می دانیم که وب سایت تلفن همراه در حال حاضر تقریبا با بومی این روزها است بنابراین کشیدن الگوی صفحه وب موبایل از اینجا عالی است. طراح قالب مانند از جهان طراحی شده است که این یک خوراک ساده و محترم است که می تواند به مدت چند ساعت در یک زمان در طراحی سایت غوطه ور شود.
تمرکز اصلی در محتواهای سایت های فروشگاهی در چیست؟
در واقع در سایت های فروشگاهی محتواهایی وجود دارد که هرکدام به نوعی بر چند جنبه مورد اقبال خود، تمرکز دارند. نکته ی قابل تامل این است که آیا برای محتواهای سایت های فروشگاهی ساختار تمرکزی وجود دارد یا خیر؟، آیا برای همه ی شرکت های طراحی سایت این ساختار عمومی و یکسان است یا هرکدام بسته به نوع تفکر حاکم، ساختار خود را دارند؟ برای درک بهتر این مطالب به پاسخ دادن به این سوالات می پردازیم. طراحی فروشگاه اینترنتی در واقع محتواهای سایت های گوناگون تمرکز خود را بر چندین جنبه پیاده سازی کرده اند که ما تمرکز اصلی این محتواها در سایت های فروشگاهی را بیان می کنیم، یا به عبارتی باید گفت اکثر تمرکز در محتواهای سایت های فروشگاهی در چندین قالب می باشد: سهولت در فروش محصولات و راحت بودن فرآیند ثبت سفارش به صورت آنلاین در کوتاه ترین زمان. بروز رسانی منظم و بموقع اخبار، اطلاعیه ها، آگهی و محصولات سایت معرفی سازمان، مدیریت یا شرکت منبع، قوانین و مقررات حاکم بر فرایند خرید و فروش و مجوزها... ایجاد برقرای ارتباط مشتریان با سایت به آسانی و داشتن پشتیبانی تمام و کمال. ارائه نمودن محصولات بر طبق الگوهای خرید مشتریان
منبع
https://www.npco.net/
گسترش پذیری وب سرویس برنامه نویسان طراحی سایت مدیریت محتوا دانش برتر مدیریت کاربران درباره ما طراحی وب سایت ایجاد صفحه