اینستاگرام مارکتینگ
دلایل استقبال فوقالعاده از این شبکه اجتماعی کاملا مشخص نیست اما مهمترین آن، این بود که دیگر نیازی به خواندن متن بلند نبود و مدت کوتاهی برای دیدن صدها محتوا کافی بود. اما حالا استفادههای بسیار مختلفی (جدا از دیدن تصاویر) از اینستاگرام میشود که یکی از مهمترین آنها بازاریابی اینستاگرام است. اما آیا واقعا بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام ارزش هزینه کردن دارد؟ یا بهتر است هزینه را به بیلبوردهای سطح شهر اختصاص دهیم؟ برای فهمیدن این موضوع بیایید نگاهی به آمار و ارقام در ایران و جهان بیاندازیم:
آماری که تا سال 2018 وجود دارد نشان میدهد 24 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام وجود دارند یعنی 30% جمعیت کل کشور که تا اواخر 2020 به 54% نیز رسید.
ایران هفتمین کشوریست که بیشترین آمار کاربر فعال در اینستاگرام را دارد.
به طور متوسط کاربران روزانه 30 دقیقه در اینستاگرام هستند.
80 درصد کاربران، کالا و خدمات را در اینستاگرام سرچ میکنند.
اینستاگرام چهارمین برنامه نصبشده توسط کاربران در دنیاست و رتبه نهم سرچ گوگل را دارد.
200 میلیون کاربر اینستاگرامی حداقل 1 پروفایل تجاری (یا فروشگاه آنلاین) را دنبال میکنند.
هرچند تمام این آمار مربوط به ایران نیست، اما در تمام دنیا کاربران اینستاگرامی در حال دست و پنجه نرم کردن با همین موضوعات هستند و با توجه به این اعداد و ارقام به نظر میرسد باز��ریابی در اینستاگرام ایده خوبی باشد و هدف بازاریابی یعنی ارتباط با مشتری بالقوه، معرفی محصولات و نهایتا افزایش فروش و کسب سود را محقق میکند. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در اینستاگرام را دارید، میتواند از پلنها و تعرفههای یکتانت آگاهی کسب نمائید)
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی جدید برای صاحبان کسب و کار است تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را در قالبی جدید معرفی کنند. البته این مفهوم تنها به معرفی محصولات محدود نمیشود و برای این نوع بازاریابی باید ارتباط منطقی با مخاطب و مشتری برقرار کنید. مثل اطلاعرسانی به مشتری، نشان دادن باطن کسب و کار، احترام به نظرات و تجربیات مشتری و مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد.
بازاریابی در اینستاگرام را به دو روش میتوان انجام داد:
تبلیغ کسب و کار از طریق اینفلوئنسرها و سلبریتیهای اینستاگرام
تولید محتوای اصیل در صفحه خود و تلاش برای افزایش دنبالکنندهها با استفاده از ارتقاء صفحه
بهترین نوع بازاریابی اینستاگرامی، استفاده از هر دو روش مذکور با استفاده از یک استراتژی منظم است. یعنی ابتدا صفحه خود را به حدی از پیشرفت برسانید، ظاهر آن را مرتب کنید، محتوای مفید و موثر تولید کنید و سپس برای معرفی خود از صفحات محبوب اینستاگرام استفاده کنید.
شروع تبلیغات arrow-left
آموزش اینستاگرام مارکتینگ به زبان ساده
ایجاد صفحه تجاری (business account) اولین قدم شماست، که امکان دسترسی به اطلاعات مفیدی در مورد صفحه و رفتار کاربران با محتوا را میدهد.
تولید محتوا اصیل باعث میشود ارتباط بهتری با مخاطب خود برقرار کنید. مخاطبان همیشه قدر محتوایی که برای آن زحمت کشیده شده باشد را میدانند. بهتر است برای پستها و استوریها قالب معینی در نظر بگیرید که منحصر به کسبوکار شما باشد.
چیدن یک استراتژی درست مهمترین اقدام برای بازاریابیست این استراتژی شامل نقشهای از صفحه شما برای تولید محتوا و تبلیغ در دیگر صفحات اینستاگرام است، برای راحتی بیشتر یک جدول تقویمی که سه ستون(مشابه صفحه اینستاگرام) دارد درست کنید و تعیین کنید که در هر مربع (پست) چه محتوایی جای میگیرد، محتوا چه شکلی دارد، در چه روزی تبلیغ خواهید کرد و چه کپشنی برای محتوا خواهید نوشت.
اگر قصد تبلیغ صفحه خود را دارید، فراموش نکنید که این تبلیغ با بیلبوردهای سطح شهر متفاوت است پس برای این کار در مورد مخاطب، هدف و فردی که برای تبلیغ به آن مراجعه میکنید فکر کنید.
آپدیتها و امکانات جدید اینستاگرام را بدانید و از آنها استفاده کنید، این موضوع نشان میدهد که شما برای رضایت مخاطب تلاش میکنید و سعی در ایجاد محتوای جدید و ناب دارید.
دانلود رایگان arrow-left
روشهای بازاریابی در اینستاگرام
تا اینجای مقاله شما با نکاتی در مورد استراتژی و رعایت اصول اینستاگرام با ما همراه بودید. حالا شما روی سکوی پرش قرار دارید و با پروموت کردن پیجتان میتوانید به افزایش فالوور و در نهایت افزایش فروش محصول یا خدماتتان بپردازید. در اینجا به روشها و نکاتی اشاره شده که بتوانید برای کسبوکار خود از طریق اینستاگرام بازاریابی کنید:
تبلیغات بازدیدی
یکی از روش های تبلیغات افزایش فالوور اینستاگرام را می توان همین استفاده از تبلیغات بازدیدی به شمار آورد. در این روش شما فقط به ازای تعداد بازدید محتوای تبلیغتان هزینه پرداخت میکنید و نه بیشتر! در واقع تبلیغ شما در پستها و استوریهای پیجهای پرفالوور اینستاگرامی نمایش میگیرد و شما تنها به ازای هر 1000 بازدید هزینه پرداخت میکنید. با استفاده از تبلیغات بازدیدی جریان شما میتوانید پیجهای مرتبط با برندتان را شناسایی کرده و به بهترین نحو آن را اجرا کنید. کافیست در جریان ثبتنام کنید.
تبلیغ توسط اینفلوئنسرها
در این مرحله شما با شناسایی اینفلوئنسرهایی که مرتبط با کسبو کار شما هستند، میتوانید تبلیغات انجام دهید و درصد زیادی از فالوورهای آنها را جذب کنید. البته پیداکردن این اینفلوئنسر مناسب و تعرفههایی که برای پست یا استوری دارند، به این آسانیها هم نیست و بسیار زمانبر و خسته کننده به نظر میرسد. شما میتوانید از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ جریان استفاده کنید. هزینه این تبلیغات براساس این که قصد همکاری با چه اینفلوئنسری را داشته باشید، متغیر است. در جریان، لیست و هزینه تبلیغات اینفلوئنسرها به همراه اطلاعات آنها گردآوری شده است تا شما بتوانید با توجه به بودجه خود، بهترین تبلیغات را اجرا کنید.
برگزاری مسابقات
چه راهی بهتر از اینکه اجازه دهید کسی محصول شما را امتحان کند و مشتری شود؟ مسابقاتی را اجرا کنید که برای شرکت در آنها نیاز است که شخصی حساب کاربری شما را دنبال کند یا با هشتگ شما پست بگذارد.
برگزاری لایو
به نمایش گذاشتن یک محصول یا خدمات جدید با استفاده از لایو اینستاگرام فکر کنید. سپس، با قرار دادن لینک خرید در بیو، کاربران را به خرید سوق دهید. همچنین، فراموش نکنید که از لینک در بیو اینستاگرام و همچنین نکات برجسته استوری اینستاگرام خود استفاده کنید، زیرا این موارد می توانند فالوورها را به وب سایت، وبلاگ و صفحات محصول شما متصل کنند.
در آخر دکمه اشتراک گذاری اجتماعی اینستاگرام را در وب سایت خود قرار دهید و اینستاگرام خود را در سایر سیستم عاملهای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
تا اینجای مقاله، متوجه شدید که بازاریابی در اینستاگرام به چه صورت است؛ اما شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که چرا باید به فکر بازاریابی در اینستاگرام باشیم؟ یا بهتر است بگوییم چه لزومی دارد نگران عدم حضور در این شبکه اجتماعی باشیم.
اگر هنوز مرددید و نپذیرفتهاید که باید در این بازار پررونق، جایی برای خودتان دستوپا کنید، بخش بعدی را مطالعه کنید:
دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ
چند عدد و رقم را ابتدای مقاله بررسی کردیم؛ اما داستان دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام فقط در این اعداد و ارقام خلاصه نمیشود.
این شبکهٔ اجتماعی بهترین فرصت برای کسبوکارها – بهخصوص کسبوکارهای کوچک – است تا بتوانند نام خود را سر زبانها بیندازند، مشتری جدید جذب و مشتریهای قدیمی را حفظ کنند و در نهایت، فروش خود را افزایش دهند.
برای اثبات حرف خودمان هم راهی بهغیر از تکیهکردن به آمار و ارقام نداریم. آماری که بهخوبی گواه قدرت این شبکهٔ اجتماعی بینظیر است.
نزدیک ۱۱ درصد کاربران شبکههای اجتماعی ایالات متحده از اینستاگرام خرید میکنند.
۱۳۰ میلیون نفر در ماه روی پستهای فروشگاههای اینستاگرام کلیک میکنند.
مردم در مراحل ابتدای چرخهٔ خرید، از اینستاگرام استفاده میکنند؛ ؛ ۸۱ درصد مردم گفتهاند که اینستاگرام به آنها کمک میکند دربارهٔ محصول و خدمت موردنیاز خود تحقیق کنند.
۸۳ درصد مردم محصول یا خدمتی جدید را در این شبکهٔ اجتماعی پیدا کردهاند.
۷۲ درصد مردم اذعان داشتهاند محصولی را که در این شبکهٔ اجتماعی دیدهاند، خریدهاند.
حدود ۶۲ درصد مردم هم گفتهاند زمانی که محصول یا برندی را در استوری اینستاگرام دیدهاند، بیشتر به آن علاقهمند شدهاند.
همان طور که مشاهده میکنید، اینستاگرام دیگر فقط محلی برای خوشگذرانی نیست. این پلتفرم به کسبوکارها اجازه میدهد با مخاطب خود مستقیم صحبت کنند، محصولات را به نمایش بگذارند و وفاداری مشتریان فعلی را افزایش دهند.
علاوه بر این، کاربران اینستاگرام حضوری فعال دارند؛ آنها حداقل ۷ ساعت در هفته را برای خواندن محتواها و تعامل با دوستان و برندها صرف میکنند. از آن گذشته، حدود ۵۹ درصد کاربران فعال این پتلفرم روزانه از آن بازدید میکنند.
بهطور کلی، کاربران اینستاگرام به دنبالکردن برندها در این شبکهٔ اجتماعی بیشتر علاقه دارند؛ جایی که محصولات را خیلی راحت پیدا و خریداری میکنند.
دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ
حتی با وجود این آمار، ممکن است هنوز هم مطمئن نشده باشید. به همین خاطر، اجازه دهید مزایای بازاریابی در اینستاگرام برای کسبوکارها را در بخش بعدی به شما بگوییم. اگر هم قانع شدهاید، از بخش بعد بگذرید و ادامهٔ مقاله را مطالعه کنید.
مقاله پیشنهادی: ۱۳ نوع استراتژی مارکتینگ برای رشد کسبوکارها
مزایای اینستاگرام مارکتنیگ برای کسب و کارها
اگر هنوز برای صرف وقت و هزینه برای صفحه اینستاگرام خود مردد هستید، شاید دانستن موارد زیر برای تصمیمگیری شما تاثیرگذار باشد. فراموش نکنید که حتی اگر تصمیم خود را گرفتهاید نیز باید با جزئیات آن آشنا باشید:
۱. معرفی برند و آگاهیبخشی در مورد آن
اینستاگرام فضایی در اختیار شما میگذارد تا برند یا فروشگاه خود را در چشم دیگران به نمایش گذارید و در واقع آن را ثبت کنید؛ حتی اگر تعداد دنبالکنندههای شما زیاد نباشد باز هم ثبت برندتان در اینستاگرام، معرفی خوبی برای کسبوکارتان محسوب میشود.
۲. افزایش رتبه SEO در گوگل
وقتی صفحه خود را در اینستاگرام ثبت کنید، امکان این وجود دارد که افراد را به سمت سایت خود هدایت کنید و بهتبع آن، ترافیک سایت افزایش پیدا کند. در انتهای مقاله، به شما میگوییم که بازاریابی در اینستاگرام چگونه به افزایش رتبه ختم میشود.
۳. ارتباط مستقیم با مخاطبان
پیش از محبوبیت اینستاگرام، فروشگاههای آنلاین در تلگرام، واتساپ و یا از طریق تماس تلفنی با مخاطبان خود آن هم به شکل جزئی در ارتباط بودند اما با ایجاد اکانت اینستاگرام میتوانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و علاوه بر ایجاد اعتماد، سوالات و مشکلات آنها را در مورد محصول خود رفع کنید. (چنانچه قصد گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!)
۴. تسلط بیشتر بر برند
در حال حاضر که استفاده از اینستاگرام گسترش یافته، ایجاد اکانت برای کسبوکارتان قدرت و اعتبار بیشتری به شما میدهد؛ حتی اگر محتوای زیادی در آن تولید نکنید. در واقع نشاندهنده تسلط برند شما بر تمام پلتفرمهاییست که مخاطبان در آن جا حضور دارند.
۵. کاهش هزینهها
اگر قصد تبلیغ و ��ا بازاریابی داشته باشید، روشهایی مثل تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای سطح شهر، پخش و چسباندن تراکت، هزینه بسیاری بر دوش شما خواهد گذاشت، در حالی که بازاریابی در اینستاگرام هزینه چندان زیادی ندارد؛ اما تلاش و ممارست بیشتری میطلبد و تاثیرگذاری آن زمانبر است.
۶. محلی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات
اگر صفحه اینستاگرام نداشته باشید چطور میخواهید روند تولید محصول، معرفی اعضای تیم، داستان کسبوکار و مواردی از این دست، طوری که مخاطبان آن را ببینند و برای دیگران نیز بفرستند را منتشر کنید؟ اینستاگرام فضای بسیار مناسبی برای این مطالب است.
۷. اطلاعرسانی همگانی
از طریق صفحه اینستاگرام خود میتوانید در مورد تخفیفها، محصولات جدید، روند پیشرفت، اتفاقات مهم، برندگان قرعهکشی و مواردی از این دست اطلاعرسانی کنید.
۸. پشتیبانی و خدمات مشتریان
اگر در صفحه اینستاگرام خود خدمات پشتیبانی ارائه دهید، خواهید دید که چه تعداد افراد در مورد محصولات شما نیاز به شفافسازی و حل مشکل دارند. در حالی که بدون صفحه اینستاگرام، افراد ممکن است از سوالکردن یا دریافت خدمات منصرف شوند.
مقاله پیشنهادی : چگونه لینک واتساپ را در اینستاگرام بگذاریم
نکات مهم در اجرای استراتژی بازاریابی اینستاگرام
بسیاری از کسب و کارها بدون هیچ استراتژیای فعالیت خود را در اینستاگرام شروع میکنند فقط به این دلیل که بقیه هم در این شبکه حضور دارند؛ اما شما این اشتباه را نکنید. فقط با یک استراتژی از پیش تعیین شده است که میتوانید در بستر اینستاگرام به اهداف بازاریابی خود برسید. پس برای اینکه سبک کنحصر بفردی از خود بجای گذارید این استراتژیها را در نظر بگیرید:
۱. اهداف خود را برای حضور در اینستاگرام تعیین کنید
قبل از شروع پست گذاشتن در اینستاگرام، از خود (یا تیمتان) بپرسید: چرا در اینستاگرام هستید؟ برای موفقیت درازمدت در اینستاگرام، باید اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید زمان، انرژی و سرمایهگذاری پولی خود را توجیه کنید. ممکن است اهداف شما فروش محصولات، اشتراکگذاری نمونه کارها، آگاهی از برند و… باشد. دلیلش هرچه باشد، آن را مشخص کنید. وقتی دلیل حضور خود را تعیین کردید، می توانید بدانید که چگونه عملکرد خود را اندازه گیری کنید و از ابزارهای Instagram Analytics استفاده کنید.
۲. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
وقتی مخاطبان کسبوکارتان را بشناسید، انگیزهها و نقاط درد آنها را درک میکنید و محتوایی تولید میکنید که مخاطب ارتباط بیشتری با آن برقرار میکند و ترغیب به خرید یا دنبال کردن شما میشود. سن، مکان، جنسیت، سطح درآمد، علایق و نیاز مخاطب را در نظر بگیرید. اگر نمیدانید در ابتدا به چه شکل مخاطبان خود را بشناسید، رویدادهای محبوب و هشتگ های مورد علاقهی مرتبط با کسب و کار خود را رصد کنید. ببینید چه کسانی از این هشتگ ها استفاده می کنند و با آنها درگیر هستند. پروفایل آنها را بررسی کنید. همچنین میتوانید به دنبالکنندههای رقیب خود نگاهی بیندازید.
۳. تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید
بعد از اینکه مخاطبان اینستاگرام خود را مشخص کردید، یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان در زمینهی حرفهی شما چه پستهایی میگذارند. اگر از قبل رقبای برتر خود را میشناسید، با بررسی پروفایل اینستاگرام آنها شروع کنید. اگر نه، عبارات مرتبط با تجارت و صنعت خود را جستجو کنید تا اکانتهای مشابه را بیابید. یک ممیزی سریع از حسابهای مرتبط انجام دهید تا ببینید چه پستهایی بیشترین تعامل را دارند، از چه هشتگهای پرطرفداری استفاده میکنند، کپشنهایشان چیست، هر چند وقت یکبار پست میگذارند و روند رشدشان به چه صورت بوده و هست.
این اطلاعات میتواند به عنوان معیاری باشد برای شما که رشد بهتری را تجربه کنید. افزودن محتوای منحصر به فرد به این ترکیب به کسب و کار شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شود. (چنانچه قصد یادگیری و آموزش نوشتن کپشن در اینستاگرام را دارید، مطالعه این مقاله میتواند شما را راهنمایی کند!)
۴. یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام بسازید
شما میتوانید در اینستاگرام دو نوع اکانت شخصی و بیزینسی داشته باشید. اکانتهای بیزینسی مزیتها و امکانات بیشتری برای کسبوکارها دارد. اکانت بیزینسی برای اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام یک نعمت به حساب میآید. بهعنوان مثال، شما میتوانید عملکرد اکانت خود را در لحظه ارزیابی کنید و اطلاعات بیشتری درباره رفتار فالوورهای خود کسب کنید.
برای ساختن اکانت بیزینسی در اینستاگرام ابتدا روی «Settings» و سپس روی «Account» کلیک کنید. در این بخش کافی است که روی «Switch to Professional Account» کلیک کنید تا اکانت شما به اکانت بیزینسی تبدیل شود.
مراحل ایجاد اکانت بیزینسی در اینستاگرام
شما برای افزایش اثربخشی استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام به یک اکانت تجاری بینقص نیاز دارید. برای داشتن چنین پروفایلی به نکات زیر دقت کنید:
از ۱۵۰ کاراکتر بیو برای معرفی کسبوکارتان بهره ببرید. در این بخش به نام، محصول یا خدمتی که ارائه میدهید و مزیت کسبوکارتان نسبت به بقیه برندها اشاره کنید.
در انتخاب عکس پروفایل خود وسواس به خرج دهید. سایز عکس شما باید ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل باشد تا به خوبی نمایش داده شود. اگر از لوگوی خود استفاده نمیکنید، عکسی را انتخاب کنید که نشان دهد شما در چه حوزهای فعالیت میکنید.
لینک وبسایت خود را در بیو به مخاطب ارائه کنید. بیو اینستاگرام تنها جایی است که به غیر از استوری میتوانید لینکی قابل کلیک در اختیار مخاطب بگذارید.
از امکانات اکانت بیزینسی استفاده کنید. موضوع کسبوکارتان را مشخص کنید و اطلاعات تماس و دکمه فراخوان عمل را فعال کنید. از این فرصت برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوهٔ خود غافل نشوید.
۵. نقشهٔ راه تولید محتوای خود را ترسیم کنید
محتوا در هر جایی و زمانی پادشاه است. ترسیم نقشهٔ راه تولید محتوا یکی از مهمترین مراحل تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام به حساب میآید. اگر چه این پلتفرم بصری است؛ اما شما نباید تصاویر خود را بدون کپشن در میدان نبرد رها کنید.
ابتدا به موضوع و پیامی که میخواهید ارائه دهید فکر کنید. بهعنوان مثال، شما میتوانید محصولات خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید فرهنگ سازمانی خود را نشان دهید یا مخاطب خود را سرگرم کنید.
شما باید در گام بعدی تصمیم بگیرید که از کدام قالب محتوا برای نزدیک شدن به هدفتان استفاده کنید. اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا محتواهایتان را به صورت پست اسلایدی، ویدیوهای کوتاه، ویدیوهای بلند یا تصویر تک ارائه کنید.
لایک تصاویر در اینستاگرام حدود ۲۷ درصد بیشتر از ویدیوها است؛ هر دوی آنها به یک میزان کامنت میگیرند. با این حال، این آمار وحی منزل نیست و ممکن است برای شما چیز متفاوتی رقم بخورد. محتواهایتان را در قالبهای مختلف ارائه کنید و سپس نرخ تعامل هر کدام را ارزیابی کنید.
۶. یک برند ثابت در اینستاگرام بسازید
محتوای تصادفی یا از هم گسیخته مخاطبان شما را گیج میکند و باعث از دست دادن فالوورهای شما میشود. برای جلوگیری از این امر، زیبایی برند را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید. با فکر کردن در مورد شخصیت برند خود، مشخص کنید که چگونه به نظر برسد. ارزش های برند شما چیست؟ مشتریان و کارمندان شما چگونه برند شما را تعریف میکنند؟ آیا شما جسور، بازیگوش، سرسخت یا ماجراجو هستید؟ به این نمونهها دقت کنید:
شخصیت برند Apartment Therapy روشن، تمیز و منظم است و حساب آن هر سه ویژگی را منعکس می کند. در حالت ایدهآل، زیباییشناسی برند به شناسایی برند شما کمک میکند؛ به این معنی که شخصی میتواند تصویر شما را در فید خود ببیند و فوراً بدون دیدن نام بداند که متعلق به شماست.
صفحه اینستاگرام آپارتمان درمانی
زیبایی شناسی برند فقط به تصاویر بصری اعمال نمی شود. همچنین سعی کنید تصاویری را با در نظر گرفتن روایت برند خود پستگذاری کنید. گنجاندن داستانهای جذاب در کپشنها میتواند برند شما را قابل قبولتر کند.
به عنوان مثال، فید Red Bull دارای تعداد زیادی تصاویر و ویدیوهای پر انرژی است که به داستان برند آن ارزش دو چندان میدهد.
صفحه اینستاگرام ردبول
۷. تقویم محتوایی خود را بچینید
ارائه مداوم محتوا شرط لازم و کافی موفقیت دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام است. مخاطب شما انتظار دارد که پستهای شما منظم و طبق برنامه منتشر شوند. اغلب کسبوکارها ۱/۵ بار در هر روز محتوا منتشر میکنند. شما برای حفظ ثبات و نظم به یک تقویم محتوایی نیاز دارید.
میتوانید از ابزارهایی مانند ترلو، گوگل شیت یا اکسل برای طراحی تقویم خود استفاده کنید. تقویم خود را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید تا چیزی از قلم نیفتد. شما باید بدانید چه نوع محتوایی را در چه قالبی و در چه روزی منتشر کنید. تقویم محتوایی به شما کمک میکند تا زمان کافی را به تهیه و تولید محتوا اختصاص دهید. از این رو، شما چند گام جلوتر از امروز خود حرکت میکنید و برای هر ترندی در آینده آماده خواهید بود.
۸. تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید
افزایش فالوورهای شما به زمان و انرژی جدی نیاز دارد. ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کنید و فالوور بخرید؛ اما هیچوقت این کار را نکنید! خرید فالوور در واقع باعث ایجاد تعامل و دیده شدن پستهای شما نمیشود. (تغییرات اخیر API اینستاگرام به طور خودکار آن فالوورها را حذف میکند!). در ادامه نکاتی را آوردهایم که میتوانید فالوور واقعی بگیرید:
مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل تشخیص و جستجو باشد. اگر افراد نتوانند شما را پیدا کنند، نمیتوانند شما را دنبال کنند! بیوگرافی خود را کامل کنید. این آخرین چیزی است که یک نفر قبل از اینکه تصمیم بگیرد شما را دنبال کند میبیند؛ بنابراین مطمئن شوید که چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید.
هنگامی که پروفایل شما بهینه شد، شروع به ارسال پست کنید. این ایده خوبی است که قبل از اینکه واقعاً با مردم درگیر شوید، پیج خود را با ده تا 15 پست با کیفیت پر کنید. اگر کاربران از پروفایل شما بازدید کنند و آن را خالی ببینند، احتمالاً شما را دنبال نخواهند کرد.
حالا شروع به دنبال کردن پیجهایی کنید که به شما علاقهمند هستند و به تجارت شما مربوط میشوند. اینستاگرام را مانند یک جامعه در نظر بگیرید و به دنبال کسبوکارهای دیگر در حرفهی خود یا تأثیرگذارانی باشید که ممکن است از محصول یا خدمات شما لذت ببرند. همانطور که اکانتها را دنبال میکنید، اینستاگرام موارد مرتبطی را پیشنهاد میکند که میتوانید آنها را نیز دنبال کنید.
پس از اینکه یک اکانت کاربری را دنبال کردید، با محتوای آن ارتباط برقرار کنید. این طبیعیترین راه برای جلب توجه به حساب اینستاگرام خود بدون اسپم است. وقتی حسابی را دنبال میکنید یا با آن تعامل دارید، مالک حساب اعلانی دریافت میکند. این می تواند باعث شود آنها حساب شما را بررسی کنند و شروع به دنبال کردن شما کنند. همیشه از فالوورهای خود با پاسخ دادن به نظرات آنها و درگیر شدن با محتوای آنها قدردانی کنید.
دیگران را تشویق کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند. از سفیران برند دعوت کنید تا حساب شما را به اشتراک بگذارند تا توسط مخاطبان آنها نیز دیده شوید
منبع
https://www.yektanet.com/
مدیریت محتوا طراحی سایت ایجاد صفحه طراحی وب سایت مدیریت کاربران وب سرویس درباره ما برنامه نویسان دانش برتر گسترش پذیری