اندازه ویدیو در اینستاگرام

اندازه ویدیو در اینستاگرام
اگر به دنبال راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام هستید، این متن را تا انتها بخوانید. فعالیت در اینستاگرام کسب نتایج موفقیت‌آمیز، بدون در نظر داشتن نکات و توصیه‌هایی در مورد آن امکان‌پذیر نیست. سایز ویدیوی اینستاگرام، نسبت ابعاد و حداکثر اندازۀ فایل را همواره در تولید محتوای اینستاگرام باید در نظر داشت.

به خصوص که هر یک از ویدیوها بسته به اینکه مربوط به پست، استوری یا IGTV هستند، ابعاد متفاوتی را شامل می‌شوند. هرچند شما همواره می‌توانید هر ویدیوی اینستاگرام را با هر سایزی منتشر کنید اما دانستن استانداردهای سایز ویدیوی اینستاگرام باعث افزایش کیفیت کارتان خواهد شد.

سایز ویدیوی اینستاگرام

در نظر گرفتن ابعاد و اندازۀ تصویر در ویدیوی اینستاگرام باعث بهبود کیفیت آن و افزایش رضایت بیننده خواهد شد.

نکات مهم در تهیه ویدیوی اینستاگرام

از طرف دیگر، مشخصات فرمت ویدیویی و هم‌ترازی عناصر آن نیز برای اینستاگرامرهای حرفه‌ای حائز اهمیت زیادی است. چرا که بدون در نظر داشتن چنین مواردی، تهیه ویدیوی اینستاگرام سخت خواهد شد. راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام و معرفی ابزارهایی برای آن به شما کمک خواهد کرد تا بهترین کیفیت را به مخاطبان خود عرضه کنید.

در ادامه به مرور برخی الزامات سایز ویدیوی اینستاگرام، معرفی چند ابزار و ذکر چند نکته برای بالا رفتن کیفیت کاری شما خواهیم پرداخت. ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم همگی رایگان بوده و می‌توانند برای ایجاد محتوای شگفت‌انگیز، مثمر ثمر واقع شوند.

راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام و دلایل اهمیت آن

مثل همۀ دیگر پلتفرم‌های اجتماعی، ویدیوهای منتشر شده در اینستاگرام نیز باید الزامات و استانداردهای اساسی داشته باشند. دلیل اهمیت این موضوع این است که ویدیوی اینستاگرام شما تا حد امکان با کیفیت و حرفه‌ای ظاهر شود. الزامات سایز ویدیوی اینستاگرام، فراتر از ابعاد آن است. این موارد شامل نسبت‌های ابعادی، حداکثر اندازۀ فایل و مواردی از این دست نیز هست.

هرچند که دانستن همۀ این جزئیات ممکن است بیش از حد به نظر برسند اما ارزش صرف زمان و تلاش برای آن وجود دارد. انجام این کار محتوای شما را جذاب‌تر می‌کند. چیزی که برای فعالان در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

اینستاگرامرها مانند همۀ کاربران رسانه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوای خود اهمیت زیادی می‌دهند. اگر محتوای شما به اندازۀ کافی جذاب نباشد، احتمالاً در همان چند ثانیۀ اول باعث از دست رفتن توجه مخاطب خواهند شد. پس در این رابطه لازم است چه چیزهایی را بدانیم؟ اجازه دهید پیش از هر چیز با نسبت ابعاد تصویر شروع کنیم.

نسبت ابعاد تصویر یا Aspect Ratio

نسبت ابعاد تصویر در واقع یک ابزار متریک به حساب می‌آید. این نسبت به اندازۀ یک ویدیو یا تصویر روی صفحۀ نمایش مربوط است. نسبت‌های ابعادی به عنوان اعدادی برای سنجش و تناسب بین عرض و ارتفاع تصویر مطرح است.

به عنوان مثال، نسبت تصویر 1:1 برای توصیف یک مربع به کار برده می‌شود. در چنین نسبتی، ابعاد عمودی و افقی تصویر با هم یکسان هستند. اولین عدد در این نسبت، نشان دهندۀ عرض و دومین عدد بیانگر ارتفاع تصویر است. حتماً در این مورد با اعدادی از قبیل 8:5، 16:10، 16:9 و مواردی از این دست آشنا هستید. همۀ این‌ها نشانگر نسبت عرض به ارتفاع تصویر هستند. اما دلیل اهمیت این موضوع چیست؟

نسبت ابعاد تصویر اینستاگرام

نسبت ابعاد تصویر اینستاگرام از جهات مختلف دارای اهمیت است. یکی از آن‌ها، بهینه‌سازی ویدیو برای دستگاه‌های مختلف است.

متناسب کردن محتوای ویدیوی اینستاگرام

حتماً در گشت و گذارهای خود در اینستاگرام با محتواهایی که لبه‌های آنها دیده نمی‌شوند، مواجه شده‌اید. این اتفاق ناشی از در نظر نگرفتن نسبت ابعاد تصویر است. علیرغم اینکه سازندگان ویدیوی اینستاگرام همۀ تلاش خود برای گرفتن بهترین تصاویر را می‌کنند اما اغلب ممکن است چنین مسئله‌ای را از یاد ببرند. بنابراین ممکن است عناصری نظیر متن و استیکر از نگاه بیننده پنهان بمانند.

این امر به خصوص در زمانی که از نرم‌افزارهای شخص ثالث در رایانۀ شخصی استفاده می‌کنید بیشتر دیده می‌شود. برای تصحیح چنین چیزی لازم است که عناصر ویدیوهای خود را بیشتر به سمت مرکز صفحه تراز کنید.

اینستاگرام نیز مانند دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی سعی بر بهینه‌سازی بیشتر محتوای شما دارد. اما ببینیم که بهترین ابعاد برای ویدیوهایی که در بخش‌های مختلف پیج شما قرار می‌گیرند شامل چه نسبت‌هایی هستند؟

سایز ویدیوی اینستاگرام در فید

رایج ترین شکل ویدیویی که ممکن است به دیدن آن عادت داشته باشید، ویدیوی اینستاگرام در بخش فید است که به‌عنوان ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای تا ۱ دقیقه‌ای ظاهر می‌شوند. آنها در دو فرمت پرتره و افقی ارائه می شوند.

برای این ویدیوها، توصیه می‌کنیم از نسبت تصویر 1.91:1 با ابعاد 1080 پیکسل عرض در 608 پیکسل ارتفاع و نسبت تصویر 4:5 با ابعاد 1080 پیکسل در عرض 1350 پیکسل استفاده کنید. این مهم‌ترین نکته‌ای است که در راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید.

نسبت ابعاد و سایز ویدیوی اینستاگرام در فید

مهم‌ترین اقدام در راهنمای سایز ویدیو اینستاگرام، توجه به ویدیوهای منتشر شده در فید اینستاگرام است.

تبلیغات چند اسلایدی در اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی اسلایدی اینستاگرام یا Carousel Video Ads از مهم‌ترین انواع ویدیوهای تبلیغاتی در اینستاگرام هستند. تبلیغات ویدیویی چند اسلایدی اینستاگرام برای تعامل بیشتر طراحی شده است.

امکان اسکرول به سمت چپ و لذت بردن از محتوای ویدیویی باعث می شود زمان تماشای طولانی تری تولید کنند. ابعاد پیشنهادی 1080 پیکسل عرض در 1350 پیکسل ارتفاع با نسبت تصویر 1:1 است.

سایز ویدیوی اینستاگرام در استوری‌

پلتفرم اینستاگرام امکان پخش استوری را از اکتبر سال 2010 برای کاربران خود طراحی کرد. از آن زمان تا کنون این ابزار به یکی از مهم‌ترین‌ها در نوع خود تبدیل شده است. منصفانه است که بگوییم این استوری ها جزء اصلی فالوئرهای اینستاگرام هستند.

آنها تجربیات تعاملی سریع، جذاب و سرگرم کننده را در کلیپ های کوتاه ارائه می‌دهند. بهترین اندازه برای استوری‌های اینستاگرام، ابعاد 1080 عرض در 1920 ارتفاع است. بهترین نسبت تصویر استوری اینستاگرام نیز 9:16 است. مانند ویدیوهای فید اینستاگرام، استوری ها نیز ویدیوهای 15 ثانیه‌ای تا 1 دقیقه‌ای را تشکیل می‌دهند.

اهمیت استفاده از ابعاد بزرگتر از صفحه نمایش گوشی

سایز ویدیوی اینستاگرام از آن جهت اهمیت دارد که ممکن است در دستگاه‌های مختلف، تحریف شوند. این اتفاق منجر به تجربۀ ضعیف بیننده خواهد شد. هرچه ابعاد ویدیوی شما بزرگتر باشد، کیفیت ویدیویی بهتری برای بیننده به نمایش در خواهد آمد. در حالی که همۀ ویدیوها و تصاویر، هم در رایانه‌های شخصی و هم در گوشی‌های هوشمند قابل مشاهده هستند.

با این حال، تجربۀ تمایشای یک ویدیوی به سبک Landscape بسیار کمتر از ویدیویی در ابعاد Portrait است. ویدیوهای پرتره بیشتر به عنوان ویدیوهای عمودی شناخته می‌شوند که از زمان انتشار IGTV تا کنون به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند. چراکه اغلب افراد از گوشی خود به صورت عمودی استفاده می‌کنند. دلیل اهمیت این موضوع این است که این ویژگی، تماشای محتوا را آسان‌تر می‌کند.

ابعاد ویدیو IGTV اینستاگرام

IGTV در سال 2018 راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. IGTV به عنوان یک برنامه ویدیویی مستقل، برای گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS در دسترس است.

این برنامه طراحی شده است تا به کاربران تجربه ای فراگیرتر داده و ویدیوهای طولانی‌تری را در مقایسه با فیدهای معمولی اینستاگرام ارائه دهد. به عنوان یک برنامه مستقل، IGTV همچنان عملکردهای اساسی را در برنامه و وب سایت اینستاگرام نیز ارائه می دهد. ویدئوهای IGTV از 15 ثانیه تا 10 دقیقه طول می‌کشند.

ویدیوهای اینستاگرام را می‌توان در هر دستگاهی مشاهده کرد. ویدیوهایی که با استفاده از اینستاگرام روی گوشی هوشمند یا تبلت شما ایجاد می‌شوند، از تنظیمات داخلی این برنامه بهره می‌برند. اما اگر از برنامه استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث ویدیویی تولید کنید، نسبت تصویر ایده‌آل 9:16 است.

بهترین ابعاد IGTV

بهترین ابعاد برای ویدیوهای IGTV، 1080 پیکسل در 1920 پیکسل است. حجم ویدیوهای IGTV که 10 دقیقه یا کمتر هستند نمی تواند از 650 مگابایت بیشتر باشد. حداکثر اندازه فایل برای ویدیوهای 60 دقیقه ای 3.6 گیگابایت است. تصاویر روی جلد ویدیوهای IGTV نیز برای جلب توجه و جذب مخاطبان اهمیت زیادی دارند.

هرچند که قرار دادن آن‌ها اجباری نیستند. با این حال، اندازۀ عکس روی جلد توصیه شده 420 پیکسل در 654 پیکسل (نسبت تصویر 1:1.55) است.

ویدیوهای Reels اینستاگرام

Instagram Reels در آگوست 2020 راه‌اندازی شد. اگر از کاربران مشتاق رسانه‌های مبتنی بر ویدیو هستید، متوجه خواهید شد که ضبط ویدیوهای 15 ثانیه‌ای برای شما آشنا به نظر می‌رسد.

به این دلیل که اینستاگرام، Reels را به عنوان یک ویژگی رقابتی برای TikTok معرفی کرد. ریلز به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوهایی مبتنی بر چند کلیپ ایجاد کنید.

مانند تیک تاک، ویدیوهای شما می تواند شامل صدا، افکت‌ها و مجموعه‌ای از ابزارهای خلاقانۀ اضافی باشد. ریلز همچنین دارای قابلیت اشتراک‌گذاری با فالوئرهای شما در فیدها یا عموم مردم از طریق ویژگی Explore است. ویدیوهای Reels دارای ابعاد و نسبت تصویر مشابه با ویدیوهای IGTV است.

نسبت تصویر 9:16 و اندازه 1080 پیکسل در 1920 پیکسل به شما امکان می‌دهد جلوۀ تمام صفحه را دریافت کنید و کلیپ های 60 ثانیه ای شما را تا حد ممکن جذاب می کند.

بهترین ابعاد ریلز اینستاگرام

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد فعال کردن ریلز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

فرمت‌های مناسب ویدیوی اینستاگرام

در راهنمای سایز ویدیوی اینستاگرام لازم است مشخصات فنی و فرمت ویدیو را نیز در نظر بگیرید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا ویدیوهایی با حداکثر کیفیت ممکن ایجاد کنید. دقت کنید که ابعاد عرض و ارتفاعی که در فهرست زیر معرفی شده‌اند، حداقل الزامات آن هستند.

مشخصات ویدیویی فوق به شما کمک می‌کنند تا محتواهایی را تولید کنید که اینستاگرام، مشکلی برای قبول کردن آنها نداشته باشد. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین ابزارها برای تولید محتوای ویدیویی مناسب با اینستاگرام پرداخته‌ایم.

ابزارهای مناسب برای طراحی و ویرایش ویدیوی اینستاگرام

طراحی ویدیوهای شگفت انگیز برای اینستاگرام، آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. کافی است خلاقیت خود را به کار انداخته و از ابزارهای مناسب آن استفاده کنید. در اینجا مجموعه‌ای از نرم‌افزارها برای ویرایش ویدیوهای مناسب با اینستاگرام وجود دارند که می‌توانید از آنها به صورت رایگان استفاده کنید.

Quik توسط GoPro

این نرم افزار که توسط شرکت GoPro طراحی شده، در اصل مناسب کاربران دوربین‌های ساخته شدۀ همین شرکت است. ابزاری که برای ویرایش سریع و در حرکت توسعه یافته است. اما از این نرم افزار می‌توانید برای ویرایش فیلم‌ها و تصاویر گرفته شده در دستگاه‌های دیگر نیز استفاده کرد. برخی از ویژگی‌های نرم افزار Quik شامل موارد زیر است:

امکان وارد کردن 500 آیتم به صورت همزمان

پشتیبانی از فرمت‌های MP4، MOV و H264

اضافه کردن متن و موسیقی به فیلم

پخش فیلم به صورت آهسته یا سریع

همپوشانی متن، شکلک‌ها و اسلایدها

تنظیم ویدیو بر اساس پلتفرم رسانۀ اجتماعی

دارا بودن مجموعه‌ای بزرگ از فیلترها

قالب بندی مناسب برای اینستاگرام

برنامه Quik و ویرایش ویدیوی اینستاگرام

نرم افزار کوئیک یکی از بهترین ابزارها برای ویرایش سریع ویدئو و بارگذاری آن در اینستاگرام است.

Magisto

مجیستو یکی از بهترین ابزارهای طراحی ویدیوی اینستاگرام است. این برنامه بهره‌مند از هوش مصنوعی است که می‌ت��اند بر اساس صدا و تشیخص چهره، مناظر و توالی‌های اکشن ویدیویی بسازد.

همین قابلیت به سازندگان ویدیوها کمک می‌کند تا واکنش‌های احساسی بینندگان را تحریک کند. لازم به ذکر است که برخی از امکانات این نرم‌افزار مستلزم خرید اشتراک ویژۀ آن است. ویژگی‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

کتابخانۀ رسانه‌ای بزرگ

امکان به کار بردن انیمیشن

قابلیت دراگ اند دراپ

تنظیم سرعت پخش ویدیو

امکان برندسازی سفارشی

پشتیبانی از وضوح HD

دارا بودن انواع فیلترها

امکان تجزیه و تحلیل محتوا

Adobe Premiere Rush

این محصول ادوبی، برنامه‌ای رایگان برای ویرایش ویدیوی اینستاگرام است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. ابزارهای این نرم‌افزار شامل دو حالت آزاد و خودکار است. حالت آزاد به شما این امکان را می‌دهد تا با انعطاف‌پذیری زیاد، تمام جنبه‌های فرآیند را ویرایش کنید.

در حالت خودکار، پس از افزودن همۀ عناصر، ویدیوی شما را با استفاده از سیستم هوش مصنوعی، مرتب‌سازی می‌کند. ویژگی‌های آن شامل موارد زیر است:

هماهنگی با فضای ذخیره‌سازی ابری

امکان دانلود ویدیو در همۀ دستگاه‌ها

گرفتن خروجی برای پلتفرم‌های مختلف

اضافه کردن افکت، فیلتر و متن به ویدیو

InShot

InShot تا حدودی شبیه به نرم‌افزار Quik عمل می‌کند. اما این برنامه برای اندروید و iOS طراحی شده است. هرچند که ویژگی‌های آن نسبت به برنامه‌های مشابه، بیشتر و پیچیده‌تر هستند. این همان چیزی است که باعث اثربخشی بیشتر آن شده است. از این برنامه می‌توان برای اضافه کردن فیلتر به تصاویر و ایجاد کلاژ استفاده کرد. ویژگی‌های InShot عبارتند از:

اضافه کردن استیکر و متن به ویدیو

تنظیم کردن ویدیو بر اساس سایز اینستاگرام

برش و تدوین ویدیوها

محو کردن قسمت‌های بلا استفاده

اضافه کردن فیلترها و افکت‌های مختلف

اعمال تنظیم سرعت پخش ویدیو

تنظیم صدا، چرخش ویدیو و موسیقی

Inshot برای ویرایش ویدیوی اینستاگرام

برنامۀ InShot تا حد زیادی شبیه به Quik است. با این تفاوت که این نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون توسعه یافته است.

Horizon

این یکی از معدود برنامه‌هایی است که امکان ویرایش و ضبط تمام صفحه را فراهم می‌کند. در این نرم‌افزار، ابعاد عمودی به راحتی قابل تنظیم و ویرایش هستند و در واقع ویژگی اصلی آن به حساب می‌آید. البته در Horizon می‌توانید از ابعاد افقی نیز استفاده کنید و ویدیوی خود را برای پلتفرم‌های مختلف بهینه‌سازی نمایید. برخی از ویژگی‌های Horizon شامل موارد زیر است:

ضبط عکس‌ها و فیلم‌های افقی

اعمال سریع انواع فیلترها

آپلیود مستقیم ویدیو به برنامه

گرفتن تصاویر آهسته و سریع

عکاسی با وضوح 2K

iMovie

این ابزار ویرایش ویدیو منحصراً برای iOS طراحی شده است. قابلیت‌های آن تا حد زیادی شبیه به Quik و Adobe Premiere Rush است. ویرایش خودکار از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید. دیگر مزایای آن را در ادامه می‌خوانیم:

کتابخانۀ رسانه‌های بزرگ برای نظم‌دهی به محتوا

دسترسی به بیش از 30 فیلتر ویدویی و 20 فیلتر صوتی

تطبیق رنگ برای ایجاد ثبات بیشتر در ویدیو

پشتیبانی از وضوح HD و 4K

دارای ویژگی پایدارکنندۀ تصویر

امکان اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی

کوتاه در مورد سایز ویدیوی اینستاگرام

طراحی ویدیوی اینستاگرام نیازمند خلاقیت است.

فرمت ویدیوی اینستاگرام، مشخصات و اندازۀ آن اهمیت زیادی برای کاربران دارد.

همواره نسبت ابعاد تصویر و وضوح آن را در نظر بگیرید.

اندازۀ فایل‌ها را مد نظر داشته باشید.

به دنبال تولید محتوای کوتاه‌تر و جذاب‌تر باشید.

از استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی غافل نباشید.

ابزارهای لازم را به کار بگیرید.

منبع

https://podro.com/


 ایجاد صفحه   طراحی وب سایت   گسترش پذیری   طراحی سایت   برنامه نویسان   مدیریت کاربران   وب سرویس   دانش برتر   مدیریت محتوا   درباره ما 

اندازه

ویدیو
در

اینستاگرام

اندازه

ویدیو

در

اینستاگرام
اندازه ویدیو در اینستاگرام


گفتگو در مورد طراحی سایت