افزایش فروش اینترنتی

اگر بخواهیم با یکدیگر روراست باشیم، هدف نهایی از ایجاد هر کسبوکاری افزایش درآمد است و هر کسبوکار در هر سطح و اندازهای برای افزایش فروش تلاش میکند. اما در نهایت تنها تعداد کمی موفق میشوند.
پیشنهاد ما این است که ابتدا حرفهایترین روشهای افزایش فروش و فروش بیشتر را امتحان کنید. ترفندهای فروش بیشتر شامل موارد زیر میشوند .
۱) فروش بیشتر با باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM
فروش بیشتر با نرم افزار دوباره
یکی از مهمترین راهکارهای افزایش فروش، تهیه یک نرم افزار باشگاه مشتریان است. باشگاه مشتریان به شما در افزایش رضایت و وفادارسازی مشتریان، کاهش هزینهها و افزایش درآمد کمک میکند. در ادامه به کاربردهای یک نرم افزار باشگاه مشتریان که منجر به افزایش فروش شما خواهد شد، میپردازیم.
افزایش فروش از طریق افزایش نرخ تکرار خرید مشتریان
دو نکته جالب وجود دارد:
۱) مشتریان قبلی از شما بیشتر از مشتریان جدید خرید میکنند.
۲) متقاعد کردن مشتریان قبلی و قدیمی برای خرید، راحتتر و کمهزینهتر از جذب مشتریان جدید است.
همین حالا میتوانیم نتیجه بگیریم که بهترین راه افزایش درآمد، تلاش برای بازگشت مشتریان قبلی و خرید آنهاست. شما میتوانیدبا ارائه اعتبارات هدیه مثل کشبک و کدتخفیفها و مشوقهای دیگر، مشتریان قدیمی خود را برای خرید مجدد ترغیب کنید.
جذب مشتری جدید و افزایش فروش از طریق مشتریان فعلی
یکی دیگر از تکنیکهای فروش موفق، افزایش رضایت مشتریان است. مشتریان فعلی شما ارزشمندترین دارایی شما هستند! مشتریان راضی علاوه بر اینکه از شما دوباره و دوباره خرید میکنند، میتوانند برای جذب مشتری جدید و افزایش مشتری هم بسیار موثر باشند. یعنی شما میتوانید با ارائه امتیاز، کد تخفیف، حق عضویت ویژه و سایر مشوقها، مشتریان را برای تبلیغ کسبوکارتان ترغیب کنید.
دریافت اطلاعات تماس یا درخواست مشاوره رایگان
امکانات نرمافزار باشگاه مشتریان دوباره
دوباره چگونه به کسبوکار شما کمک میکند؟
1.
راهاندازی باشگاه
پنل مدیریت آنلاین (ابری)
قابل اجرا روی گوشی و تبلت
گزارشهای جامع باشگاه مشتریان
پشتیبانی و بهروزرسانی دائمی
2.
مدیریت مشتریان
افزودن نامحدود مشتری به باشگاه
تخصیص خودکار امتیاز به مشتری
بخشبندی مشتریان بر اساس امتیاز
ارسال پیامکهای نظرسنجی
3.
فروش بیشتر
تعریف کد تخفیف و اعتبار هدیه
اجرای کمپین بر اساس سطح مشتری
اتوماسیون کمپینها (روندهای خودکار)
یادآوری خودکار تخفیفهای مشتری
۲) استفاده از ترفندهای قیمتگذاری
ترفند قیمت گذاری
اگر بخواهیم خیلی ساده به موضوع قیمتگذاری نگاه کنیم، قیمت محصولات یا خدمات بر اساس هزینه اولیه، قیمت رقبا و ارزش کلی محصول یا خدمات به دست میآید. اما شما میتوانید با استفاده از همین موضوع و پیادهسازی ترفندهای قیمتگذاری، فروش بیشتری هم داشته باشید.
مثال ۱:
برای مثال به احتمال زیاد با قیمت 99.900 هزار تومان بهجای 100 هزار تومان (یا اعدادی با این شکل) روی محصولات مختلف مواجه شدید. مشتریان هم میدانند که این دو قیمت تفاوتی ندارند ولی تحقیقات نشان میدهد که تاثیر روانی آن باعث ترغیب افراد برای خرید میشود.
مثال ۲:
یکی دیگر از این ترفندها، تخفیفدهی روی قیمت محصولات است. ارائه تخفیف به افراد باعث تشویق آنها به خرید از شما میشود. از طرف دیگر برای بازدهی بیشتر تخفیفدهی هم چندین راهکار وجود دارد:
۱) ارائه تخفیف به مشتریانی که حداقل یک بار از شما خرید کردهاند
۲) ارائه کد تخفیف درصدی به جای مبلغی
۳) ارائه کد تخفیف با محدودیت زمانی
شما با نرمافزار باشگاه مشتریان دوباره میتوانید برای گروههای مختلفی از مشتریان خود کدتخفیفهای مدتدار ارسال کنید.
۳) فروش بیشتر با تبلیغات حرفهای
تبلیغات کسب و کار برای فروش بیشتر
اولین ایدهای که برای فروش بیشتر به عنوان بهترین روش جذب مشتری حضوری و اینترنتی در مغازه یا کسبوکارهای بزرگتر، به ذهن هر شخصی میرسد، تبلیغات است. اما چه تبلیغی؟ کدام تبلیغات موثرتر هستند؟ کدام برای کسبوکار شما سود به همراه خواهد داشت؟ تبلیغات حرفهای هدفمند، خلاقانه، قانعکننده و بیانگر استراتژی کلی کسبوکار یا سازمان هستند. شما میتوانید متناسب با بودجه خود هر یک از روشهای تبلیغاتی آنلاین و آفلاین مختلف مثل کمپینهای پیامکی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات چاپی، چریکی، کلیکی و … را برای اهداف کوتاهمدت و بلندمدت اجرا کنید.
نکته:
اگر میخواهید به سرعت فروشتان را افزایش دهید و بهترین بازدهی از تبلیغات را بگیرید، به شما پیشنهاد میکنیم تا کسبوکارتان را در پلتفرمهای معرفی کسبوکار مثل بهترینو ثبت کنید. بهترینو کسبوکار شما را به افرادی که به دنبال بهترین کسبوکار در منطقه اطراف خود هستند، معرفی میکند.
در کمتر از ۱ دقیقه، کسبوکار خود را در بهترینو ثبت کنید
۴) فروش مکمل یا بیش فروشی به مشتریان
فرق کراس سل و آپسل
معمولا مشتریان در اولین خرید و انتخاب، سختگیرانهتر عمل میکنند. با نهایی شدن خرید و پس از جلب اعتماد آنها، کار برای فروش بیشتر، راحتتر میشود. شما میتوانید محصولات مرتبط و مکمل دیگری به آنها پیشنهاد دهید و به مشتریان فعلی خود بیشتر بفروشید (upselling و cross selling).
Cross-sell (یا فروش مکمل): یعنی ترغیب مشتری برای خرید بیشتر و خرید محصولات یا خدمات مکمل و مرتبط به خرید مشتری.
Upsell (یا بیش فروشی): یعنی ترغیب مشتری برای خرید محصولی گرانقیمتتر یا خدمات ویژه.
همچنین میتوانید محصولات مرتبط را بهصورت پکیج برای فروش بگذارید که خرید جداگانه آنها گرانتر باشد. فقط توجه کنید که هرگز از پیش از نهایی شدن تصمیم مشتری برای اولین خرید، کالاهای دیگری برای بیشفروشی پیشنهاد نکنید.
مثال:
برای مثال در صورتی که یکی از مشتریان از شما یا سایتتان گوشی خریداری کرده باشد، میتوانید به کمک باشگاه مشتریان به صورت خودکار پیشنهادهای مرتبط دیگری مثل قاب، هندزفری و … برای خرید ارسال کنید.
۵) افزایش فروش از طریق فروشگاه اینترنتی
افزایش فروش با سایت
اگر میخواهید کسبوکارتان از بین نرود و به دست فراموشی سپرده نشود، شما هم باید در فضای آنلاین و در دنیای اینترنت فعالیت کنید و تکنیکها و راههای افزایش فروش اینترنتی را یاد بگیرید. این روزها داشتن سایت و تلاش برای افزایش فروش اینترنتی از ضروریات هر کسبوکار است. دلیل آن هم واضح است! در حال حاضر اکثر افراد برای خرید هر محصول، پیدا کردن شرکتهای مختلف یا حتی پیدا کردن جواب سوالاتشان، ابتدا در گوگل به جستوجو میپردازند.
مثال:
بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو یا همان مبحث سئو هم در همین راستا به وجود آمد تا سایتهای مختلف در این نتایج جزو برترینها باشند و بیشتر بفرشند.
سایت خود را رایگان بسازید و بیشتر بفروشید
۶) افزایش فروش با شناخت کامل کسب و کار
"افزایش
یکی از ابتداییترین راههای افزایش فروش، شناخت دقیق کسبوکار است. شما باید از ابتدای شروع کسبوکار، شناخت کاملی از تمام جوانب، محصول یا خدماتی که ارائه میکنید، بازار مورد نظر و مشتریان داشته باشید. اگر هم از ابتدا اقدامی در این جهت انجام ندادهاید، هنوز هم دیر نیست!
شناخت دقیق محصول و خلق ارزش: در واقع در جواب سوال چگونه بیشتر بفروشیم؟ ابتدا باید سوالی مطرح کرد؛ محصول یا خدمات شما چه ارزشی برای افراد ایجاد میکند؟ در واقع شما پیش از هر چیزی باید به این فکر کنید که محصولات شما چه کمکی به مشتریان میکنند؟ چه ارزشی خلق میکنند؟ بهجای فروش به خلق ارزش و حل مشکل مشتریان فکر کنید.
آشنایی با مشتریان و جامعه هدف: اصلیترین راهکار افزایش فروش شناخت مشتریان است. نیاز است تا شما جامعه مخاطب هدف یا مشتریان را بهصورت دقیق و جزئی مثل محدوده سنی، جنسیت، میزان درآمد، سطح تحصیلات و … شناسایی کنید.
۷) افزایش درآمد با ایجاد مزیت رقابتی
مزیت رقابتی
یکی دیگر از راههای افزایش درآمد ایجاد یک یا چند مزیت رقابتی برای کسبوکارتان است. شما باید به افراد بگویید که چه برتریهایی نسبت به رقبا دارید و چرا بهجای رقبا باید از شما خرید کنند؟ برای مثال تلگرام در هر بار آپدیت خود، قابلیتهای جدید و کاربردی ارائه میدهد که باعث شده نسبت به رقبا متمایز شود . شما هم از خلاقیت استفاده کنید، در مزیت رقابتی خود اولین باشید و خود را از سایر کسبوکارها متمایز کنید.
نکته:
دقت کنید که تنها قیمت کمتر باعث ایجاد مزیت رقابتی و فروش بیشتر در مغازه یا فروشگاه اینترنتی شما نمیشود. ابتدا مزیتهای رقابتی کسبوکارهای حوزه خودتان را بررسی کنید.
چند مثال از مزیت رقابتی
۱) اپل: اپل به دلیل ساخت یک برند قوی با جامعهای وفادار و طراحی خلاقانه و متمایز، نسبت به رقبا مزیت رقابتی دارد.
۲) تلگرام: میتوان گفت که مزیت رقابتی تلگرام، ارائه آپدیتهای کاربردی ویژگیهای متعدد برای کاربران است.
۳) تسلا: مزیت رقابتی شرکت خودروهای لوکس و برقی تسلا، از بین بردن کلیشهها و اولین بودن در تولیدات خود است.
۸) افزایش فروش با فعالیت در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی
یکی از متداولترین و بهترین راههای افزایش فروش در فروشگاههای فیزیکی یا اینترنتی در عصر ارتباطات، استفاده از شبکههای اجتماعی یا سوشال مدیا است. شما برای افزایش فروش، نه تنها باید در این حوزه فعالیت کنید، بلکه باید حضوری پررنگ و تاثیرگذار داشته باشید و برای فروش بیشتر در اینستاگرام، تلگرام و … تلاش کنید.
راههای افزایش فروش از طریق شبکههای اجتماعی
تولید ویدیوهای خلاقانه و باکیفیت
اینفلوئنسر مارکتینگ
تولید محتوای آموزشی
تولید محتوای غیر تکراری
معرفی محصولات و خدمات
منبع
https://dobare.me/
درباره ما طراحی سایت طراحی وب سایت وب سرویس مدیریت کاربران برنامه نویسان مدیریت محتوا دانش برتر گسترش پذیری ایجاد صفحه