اصول طراحی سایت های One-Page

اصول طراحی سایت های One-Page
نکات کلیدی در طراحی سایت تک صفحه ای

آیا می دانید طراحی سایت تک صفحه ای به چه منظور انجام می شود؟ در این بخش به نکات کلیدی طراحی وب سایت تک صفحه ای اشاره می کنیم.

طراحی سایت تک صفحه ای چیست و به چه صورت انجام می شود؟ طراحی این سایت برای چه کسب و کار و چه مشاغلی مناسب است؟ همانطور که از نامش پیداست، سایت تک صفحه ای تنها یک صفحه دارد. در حالی که شما در طراحی سایت های دیگر چندین صفحه را طراحی می کنید. اما به چه منظور تنها یک صفحه برای سایت طراحی می شود؟ در ادامه این بخش تصمیم داریم شما را با تمام مواردی که در خصوص طراحی سایت تک صفحه ای و نحوه انجام آن مطرح است، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سایت تک صفحه ای چیست؟

طراحی سایت تک صفحه ای به گونه ای انجام می شود که تمام محتویات وب سایت تنها در یک صفحه نمایش داده شود. به طور کلی سایت های تک صفحه ای تحت عنوان سایت های ساده نیز شناخته می شوند. آیا می دانید هدف از طراحی یک وب سایت تک صفحه ای چیست؟ به طور کلی این نوع وب سایت به منظور سهولت استفاده توسط کاربران طراحی می شود. همانطور که می دانید اکثر وب سایت ها در ایران به صورت چند صفحه ای طراحی می شوند. در این وب سایت ها صفحات مختلفی طراحی می شوند تا کاربران با کلیک بر روی هر صفحه به امکانات قرار داده شده در آن صفحه دسترسی پیدا کنند.

سایت تک صفحه ای چیست

در طراحی سایت تک صفحه ای تمامی امکاناتی که کارفرما برای کاربران در نظر می گیرد، تنها در یک صفحه طراحی و اجرا می شود. بدین ترتیب تمام کاربرا، حتی آنهایی که تجربه بالایی از استفاده از امکانات وب سایت ها ندارند نیز می توانند به سادگی از امکانات سایت استفاده کنند.

سایت تک صفحه ای برای چه مشاغلی مناسب است؟

آیا می دانید طراحی سایت تک صفحه ای برای چه مشاغلی مناسب است؟ همانطور که می دانید طراحی چندین صفحه وب برای سایت شامل هزینه های بالایی می شود. قطعا دستمزدی که شما بابت طر��حی یک سایت چند صفحه ای دریافت می کنید با دستمزدی که برای یک سایت تک صفحه ای می گیرید، یکسان نیست. بنابراین طراحی سایت تک صفحه ای نیز بسیار ساده تر و راحت تر از سایت چند صفحه ای انجام می شود.

سایت تک صفحه ای برای چه مشاغلی مناسب است؟

با توجه به اینکه هزینه طراحی سایت تک صفحه ای بسیار ارزان تر از سایت چند صفحه ای است، اصولا کسانی که می خواهند وب سایت شخصی خودشان را داشته باشند، این نوع سایت را انتخاب می کنند. وب سایت هایی که صرفا برای معرفی و به نمایش گذاشتن بیوگرافی افراد هستند، می توانند در یک صفحه طراحی شوند. این وب سایت ها بسیار کاربردی و مفید واقع می شوند. همچنین طراحی سایت تک صفحه ای برای فروشگاه ها، سازمان ها و ... نیز انجام می شود. خوب است تا بدانید طراحی این گونه سایت به منظور معرفی فرد، خدمات یا محصولات صورت می گیرد.

از آنجایی که طراحی سایت تک صفحه ای به منظور آشنایی کاربران با محصولات، خدمات، بیوگرافی و... انجام می شود، باید بگوییم بسیار مفید واقع می شوند. حتی شاید برایتان جالب باشد تا بدانید وب سایت هایی که قصد معرفی خود و خدماتشان را دارند، از طریق طراحی سایت تک صفحه ای بازخورد بهتری را دریافت می کنند. بنابراین وب سایت های تک صفحه ای باید متناسب با اهداف کارفرما طراحی شود.

نکات مهم طراحی سایت تک صفحه ای

برای اینکه طراحی سایت تک صفحه ای را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، می بایست یک سری نکات مهم را رعایت کنید. شاید به ظاهر طراحی یک صفحه برای وب سایت کار ساده ای به نظر برسد، اما در حقیقت شما باید با حساسیت بالاتری این کار را انجام دهید. در این صورت استعداد و توانایی تان را در طراحی سایت شکوفا کرده اید. بنابراین به مواردی که در اینجا برایتان مطرح می کنیم، توجه داشته باشید.

توجه به اصول سئو در طراحی سایت تک صفحه ای

تولید محتوای جذاب

در طراحی سایت تک صفحه ای تولید محتوای جذاب حرف اول را می زند. در این صفحه محتوا باید به گونه ای باشند که به خوبی کاربران را جذب کنند. بنابراین برخورداری از یک تولید محتوای حرفه ای نکته بسیار مهم و کلیدی است که حتما در وب سایت های تک صفحه ای باید رعایت شود.

انتخاب قالب مناسب برای سایت

از دیگر مواردی که در طراحی سایت تک صفحه ای باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب قالب مناسب برای سایت است. نوع طراحی هدرها، ستون ها، منوها و... یک فاکتور بسیار مهم و اصلی در طراحی وب سایت تک صفحه ای به حساب می آید. برای طراحی قالب مناسب برای سایت تک صفحه ای بهتر است از تمام تمرکز و خلاقیتتان استفاده کنید.

استفاده از افکت و انیمیشن

در طراحی سایت تک صفحه ای تاثیر افکت ها و انیمیشن ها را دست کم نگیرید. قرار دادن عکس ها، متن ها، دکمه های پویا و سایر المان های این چنینی در وب سایت، استفاده از آن را برای کاربران جذاب تر می کند. در تولید محتوای متنی بهتر است به طور همزمان از تصاویر جذاب و متعدد نیز استفاده کنید. در این صورت تاثیر محتوای سایت را چندین برابر می کنید.

داشتن call to action

کال تو اکشن یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم است که در طراحی سایت تک صفحه ای باید اجرا کنید. کال تو اکشن به معنی دعوت به عمل آوردن از کاربران است. یعنی از آنها بخواهید که روی لینکی کلیک کنند، با شماره های وب سایت تماس بگیرند، ایمیل بزنند و... . طراحی و اجرای همین جمله کوتاه می توان یک کاربر را به مشتری تبدیل کند.

رعایت نکات سئو

در طراحی سایت تک صفحه ای حتما باید نکات و اصول سئورا به خوبی رعایت کنید. رعایت این اصول باعث می شود تا موتورهای جستجوگر گوگل این سایت را به خوبی شناسایی کنند و در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. بنابراین در چنین مواردی هرگز کوتاهی نکنید.

داشتن ux

Ux همان تجربه کاربران در استفاده از وب سایت است. در حقیقت از این طریق کاربران با امکانات وب سایت تعامل برقرار می کنند. درست مانند چراغ اتاقی که از طریق کلید روشن و خاموش می شود. شما به عنوان طراح سایت این کلید را طراحی و ایجاد می کنید تا افراد دیگر از آن استفاده کنند.

استفاده از فوتر برای سایت

در طراحی سایت تک صفحه ای فوتر آخرین قسمت سایت است. در این قسمت آدرس، شماره تلفن و اطلاعات این چنینی درج می شود. این قسمت به منظور راه های ارتباط فیزیکی مشتریان با کسب و کار طراحی می شود.

طراح سایت

Mobile friendly

موبایل فرندلی در طراحی سایت تک صفحه ای اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به این مورد حتی کاربرانی که از طریق تلفن همراه خود وارد سایت می شوند نیز می توانند به سادگی و با ابعاد و اندازه مناسب از سایت بازدید کنند.

Is your web page mobile-friendly?

سرعت بارگذاری سرعت بارگذاری سایت در طراحی سایت تک صفحه ای از دیگر موارد بسیار مهم و موثر است که از این طریق به جذب کاربر کمک زیادی می شود. این مورد حتما باید در طراحی سایت تک صفحه ای رعایت شود.

کلام آخر

در این بخش به تمام موارد و نکات مهمی که در طراحی سایت تک صفحه ای باید به آنها توجه داشته باشید، اشاره کردیم. شما می توانید در زمینه طراحی سایت تک صفحه ای و چند صفحه ای با مجموعه بزرگ و معتبر رایا مارکتینگ همکاری داشته باشید. در صورت تمایل می توانید فرم استخدام طراح سایت رایا مارکتینگ را تکمیل نمایید تا پس از بررسی کارشناسان، عضوی از این مجموعه حرفه ای و متخصص باشید.

منبع

https://rayamarketing.com/


 طراحی وب سایت   طراحی سایت   ایجاد صفحه   دانش برتر   مدیریت کاربران   گسترش پذیری   وب سرویس   مدیریت محتوا   درباره ما   برنامه نویسان 

اصول
طراحی

سایت

های

One
Pageاصولطراحی

سایت

هایOne
Page
اصول طراحی سایت های One-Page


گفتگو در مورد طراحی سایت