اصول طراحی سایت جذاب و کارآمد برای افزایش نرخ تبدیل

اینترنت میلیاردها وب سایت دارد که نشانگر ارزش است. ثابت شده است که وب سایت ها به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهند تا عملیات خود را به طور مؤثر انجام دهند.
اما، ساختن یک وب سایت یک چیز است. اطمینان از تبدیل آن چیز دیگری است. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، برای جذابیت، تعامل و تبدیل (engage and convert) به یک طراحی وب برنامه ریزی شده نیاز دارید. می توانید این کار را به وب برتر برون سپاری کنید یا خودتان آن را انجام دهید.
طراحی سایت حرفه ای در وب برتر
صرف نظر از اینکه چگونه تصمیم می گیرید به سمت جلو حرکت کنید، این مقاله یک راهنمای ساده برای طراحی یک وب سایت تبدیل کننده به شما ارائه می دهد. ادامه مطلب
طراحی سایت چیست؟ طراحی وب سایت ، برنامه ریزی و چیدمان محتوا در یک وب سایت برای توزیع و دسترسی است. این یک فرآیند مشارکتی است که از دانش طراحی، تکنیک ها و ابزارهای صنایع مختلف استفاده می کند. این شامل زمینه های طراحی، مانند طراحی گرافیک، توسعه وب و بهینه سازی موتور جستجو (سئو) است.
هنر طراحی وب، عناصر کاربردی و زیبایی شناختی را برای توسعه ساختار سایت و بهبود تجربه کاربری ترکیب می کند. نحوه طراحی یک وب سایت ظاهر و چیدمان آن را تعیین می کند.
یک طراحی وب خوب باعث می شود که استفاده از سایت شما آسان و برای کاربران خوشایند باشد. همچنین به افزایش درک کاربران از کسب و کار شما کمک می کند.
افراد حرفه ای که در طراحی وب سایت تخصص دارند، طراحان سایت نامیده می شوند.
این کارشناسان عناصر مختلف وب را برای اطمینان از عملکرد بهینه گرد هم می آورند. آنها بر جنبه های بصری و فنی وب سایت شما تمرکز می کنند تا هدف، اهداف و انتظارات شما را برآورده کنند.
اگرچه طراحی وب عمدتاً بر ایجاد وب سایت متمرکز است، اخیراً به برنامه های تلفن همراه برای ادغام برنامه های تجاری گسترش یافته است.
عناصر یک طراحی وب سایت خوب صرف نظر از صنعت یا سبک طراحی آن، هر وب سایت کسب و کار کوچک باید دارای جنبه هایی باشد تا به عنوان یک وب سایت خوب طراحی شده باشد. این عناصر هستند که یک وب سایت خوب را از یک وب سایت بد جدا می کنند.
در اینجا موارد ضروری است:
نگاه بصری (Visual Look): کاربران وب سایت موجوداتی بصری هستند. هیچ چیز به اندازه ظاهر سایت آنها را جذب نمی کند.
آنها با دیدن یک سایت کاملا حرفه ای ناخودآگاه جذب آن سایت می شوند .
وقتی از یک وب سایت بازدید می کنند، انتظار دارند عناصر بصری جذابی را به عنوان بخشی از تجربه کاربر (user experience) بیابند. از این رو، وب سایت کسب و کار شما باید گرافیک عالی و ویژگی های چشمگیر را ادغام کند تا از نظر بصری برای کاربران جذاب باشد.
ناوبری یا Navigation: یک وب سایت باید به راحتی قابل پیمایش باشد و موارد ضروری باید به راحتی از هر صفحه قابل دسترسی باشد. کاربران باید بتوانند بدون هیچ مشکلی راه خود را در اطراف سایت شما پیدا کنند. نقشه سایت می تواند به سهولت ناوبری کمک کند.
شهودی بودن (Intuitiveness): بهترین وب سایت ها اغلب نیازهای کاربران را پیش بینی می کنند و به سرعت به آنها پاسخ می دهند.
یک طراحی وب خوب، سیستم های فرود را یکپارچه می کند که کاربران را به صفحات مرتبط با جستجوی آنها می برد. به این ترتیب، تلاش ناوبری را به حداقل می رساند و تعامل را به حداکثر می رساند.
برندسازی (Branding): یک طراحی وب سایت خوب باید برند شما را به وضوح و قانع کننده نشان دهد.
بازدیدکنندگان باید بتوانند بین عناصر بصری و محتوایی سایت ارتباط برقرار کنند. این به ارتقاء تصویر و شهرت کسب و کار شما کمک می کند.
چرا کسب و کارهای کوچک به طراحی سایت نیاز دارند؟ صاحبان مشاغل کوچک به دلایل مختلف به وب سایت نیاز دارند. یک وب سایت با کیفیت بالا و طراحی حرفه ای می تواند به اعتبار کسب و کار شما کمک کند و اعتماد و حمایت مشتری را تشویق کند.
مشتریان راضی همچنین می توانند نظرات خود را در وب سایت بگذارند – بازخورد مثبت به تقویت اعتماد کمک می کند. هنگامی که مشتریان بالقوه با این بررسی ها مواجه می شوند، به احتمال زیاد تبدیل می شوند.
با یک وب سایت، کسب و کار شما همچنین می تواند با هزینه کمتری به افزایش اثربخشی بازاریابی دست یابد. بیش از بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال با توجه به بازگشت سرمایه (ROI) به میزان قابل توجهی یک روش بازاریابی بسیار موثر ثابت کرده است.
بنابراین، کسبوکار شما میتواند پاداشهای بازاریابی بیشتری را با هزینه کمتر از طریق استراتژیهای بازاریابی دیجیتال مبتنی بر وب کسب کند.
علاوه بر این، کسبوکارهایی با وبسایتهایی که به خوبی طراحی و اجرا میشوند، راحتتر در موتورهای جستجو پیدا میشوند. یک وب سایت با رتبه بالای گوگل، دید بیشتری برای مخاطبان هدف خود دارد.
نکات مهم در طراحی سایت جنبه هایی از طراحی وب که باید بر روی آنها تمرکز کرد تا تبدیل بالا داشته باشد
در حالی که ویژگی های زیبایی شناختی بسیار مهم هستند، یکی از مهم ترین شاخص های اثربخشی یک وب سایت، توانایی آن در ایجاد تبدیل است. هر چه درصد بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد، نرخ تبدیل احتمالی شما نیز بالاتر خواهد بود.
با این اوصاف، در اینجا جنبه هایی از طراحی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد تا یک وب سایت با تبدیل بالا ایجاد شود:
طراحی و بک اند (Design and Backend) طراحی و ساختار پشتیبان باید سازگار با موبایل و دسکتاپ باشد. اما، اکثر مصرف کنندگان مشاغل کوچک، کاربران موبایل هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، تمرکز شما باید روی دستگاه های تلفن همراه باشد. داشتن وب سایتی که به خوبی روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند، میزان تعامل کاربران را افزایش می دهد. افزایش تعامل به معنای نرخ تبدیل بالا و بهبود فروش و سود برای کسب و کار شما است.
فراخوان به اقدام Calls to Action هنگامی که بازدیدکنندگان وب سایت شما هدایت می شوند، با یک هدف می آیند.
صرف نظر از این هدف، آنها به نوعی راهنمایی در مورد چگونگی ادامه نیاز دارند، که به عنوان فراخوانی عمل نیز شناخته می شود.
در (CTA). اگر می خواهید مشتریان شما کاری انجام دهند، شاید ثبت نام کنند، روی یک پیوند کلیک کنند یا از یک صفحه بازدید کنند، دستورالعمل باید واضح باشد.
رسانه های ارتباطی (Communication Media) هر وب سایتی چیزی را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، ارتباط می تواند متفاوت انجام شود.
رسانه ها، مانند تصاویر، ویدئوها و پادکست ها، برخی از رایج ترین ابزارهای ارتباط تجاری هستند.
کسب و کارها باید مؤثرترین رسانه ارتباطی را برای کار انتخاب کنند. سیستم های ارتباطی نیز می توانند برای بهبود عملکرد یکپارچه شوند. هرچه رسانه ها جذاب تر باشند، تبدیل بیشتری را تضمین می کنند.
نقش سئو سایت (SEO) در طراحی سایت رتبه وب شما اهمیت زیادی دارد. وب سایت هایی که بیشتر برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند، تعامل بیشتری دارند. برای به دست آوردن تبدیل بالاتر، باید سئوی داخلی و خارجی را برای طراحی خود در نظر بگیرید. هر دو برای عملکرد وب سایت شما بسیار مهم هستند.
استراتژی های طراحی وب سایت با تبدیل بالا (Strategies for Designing a Website With High Conversion) دستیابی به نرخ تبدیل بالا برای وب سایت، سود شما را به صورت قابل توجه ای افزایش می دهد.
کسبوکارهای کوچک با وبسایتهای با تبدیل بالا از بازگشت سرمایه بهتری در تلاشهای بازاریابی دیجیتال و برندسازی خود بهره میبرند. اما، یک وب سایت به طور خودکار بدون استراتژی های مناسب تبدیل نمی شود.
در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:
1. طراحی پنل و نقشه (Designing a Plan)
یک طرح به جزئیات عناصر و اهداف وب سایت شما می پردازد. سایت چه قابلیت هایی خواهد داشت؟ چگونه ظاهر خواهد شد؟ قصد دارید به چه اهدافی برسید؟ بهتر است قبل از طرح طراحی خود به این سوالات پاسخ دهید.
شما می توانید با ایجاد یک طرح اولیه که دقیقاً نیازهای کسب و کار شما را نشان می دهد، این کار را انجام دهید. اما، یک نمونه اولیه توسط داده ها مطلع می شود. دادههای مربوط به نیازهای مشتری، مکان، تعامل و نقاط دردناک به دستیابی به یک وبسایت کاربرپسند واقعی کمک میکند و در نتیجه نرخ تبدیل شما را افزایش میدهد.
2. از بین بردن حواس پرتی (Eliminating Distractions) وب سایت ها معمولاً حاوی اطلاعات مختلفی در مورد یک تجارت هستند که به عناصر طراحی مختلفی نیاز دارند. در حالی که این عناصر نقش خود را دارند، همه چیز نباید پیچیده شود. جزئیات پیچیده حواس مشتریان را از پیامی که وب سایت در تلاش است منتقل کند منحرف می کند.
حقیقت این است که اکثر کاربران وب سایت، بازه توجه کوتاهی دارند. وقتی کاربران غرق در اطلاعات هستند، پیام را از دست می دهند یا به طور کلی سایت را رها می کنند. بنابراین، حواس پرتی مانع از تبدیل می شود. برای دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر، عملکرد وب سایت خود را تا حد امکان ساده نگه دارید.
3. یکپارچه سازی اثبات اجتماعی (Integrating Social Proof) اثبات اجتماعی می تواند به شکل توصیفات مشتری یا بررسی باشد. بازخورد به اعتبار کسب و کار شما کمک می کند و باعث می شود مشتریان به سمت آن گرایش پیدا کنند.
اگر کاربران شاهد نظرات مثبت سایر مشتریان باشند، مطالعات نشان می دهد که آنها برایخرید از یک تجارت تشویق می شوند.
اثبات اجتماعی را می توان از طریق فرمت های مختلف، مانند فرمت های ویدئویی، گرافیکی و متنی منتقل کرد. در حالی که توصیفات ویدیویی اغلب مؤثرترین هستند، می توانید آنها را با انواع دیگر محتوا ترکیب کنید.
به یاد داشته باشید که صادق باشید. نمایش نظرات جعلی به اعتبار کسب و کار شما آسیب می رساند و منجر به تبدیل کمتر می شود.
4. بهبود محتوا و خوانایی (Improving Content and Readability)
مهم نیست که طراحی وب سایت شما چقدر عالی باشد، اگر کپی نامربوط باشد و برای کاربران جذاب نباشد، بازدیدکنندگان را جذب نمی کند. محتوا به اندازه طراحی مهم است.
محتوا فقط به متن اشاره نمی کند، بلکه ویدیوها، اینفوگرافیک ها و تصاویر ارزشی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.
اگر از محتوای متنی استفاده میکنید، مطمئن شوید که به راحتی قابل خواندن و درک است. محتوای بیش از حد فنی یا نامناسب معمولاً در دستیابی به اهداف تبدیل ناموفق است.
همچنین، هنگام استفاده از محتوای بصری، از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.
از بهترین تصاویر را برای به نشان دادن پیام خود دریافت استفاده کنید. این به بهبود تعامل و نرخ تبدیل کمک می کند.
5. سیستم بازخورد مشتری را وارد کنید (Input Customer Feedback System)
مشتریان مشاغلی را دوست دارند که به آنها گوش می دهند. اختصاص بخشی از وب سایت شما به پشتیبانی مشتری باعث بهبود روابط تجاری و مشتری می شود. از طریق سیستم بازخورد مشتری، بینش مشتریان را دریافت می کنید و از تجربیات آنها در مورد وب سایت خود مطلع می شوید. همچنین می توانید به شکایات و توصیه های آنها برای بهبود رضایت مشتری و افزایش تبدیل گوش کنید.
نتیجه به عنوان یک صاحب یک کسب و کار کوچک، داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده و کاربردی چندین مزیت تجاری را به همراه دارد.
یک وب سایت به کسب و کار شما کمک می کند تا حضور حرفه ای داشته باشد، اعتبار را بهبود بخشد و در بین مخاطبان هدف خود اعتماد ایجاد کند.
همچنین به شما این امکان را می دهد که بدون سرمایه گذاری پرهزینه بازاریابی دیجیتال را به حداکثر برسانید.
در نهایت، زمانی که طراحی وب شما کاملاً بهینه شده و از نظر بصری جذاب باشد، می توانید تعامل را افزایش دهید و نرخ تبدیل را بهبود ببخشید.
اما در طراحی سایت به نرخ تبدیل و ایجاد تجربه کاربری توجه خاص داریم، یک طراحی نمی تواند بدون قصد و داستان مشخص کارآمد باشد.
برای طراحی سایت حرفه ای، می توانید از خدمات وب برتر بهره بگیرید، ما بیش از 3000 طراحی سایت موفق در کارنامه 12 سال خود داریم.
منبع
https://webbartar.com
مدیریت محتوا وب سرویس طراحی سایت مدیریت کاربران ایجاد صفحه درباره ما دانش برتر برنامه نویسان طراحی وب سایت گسترش پذیری