gtm چیست

از طرف دیگر، شناخت مخاطبان وبسایت، تا حد بسیار زیادی به هدفگذاریهای آینده شما کمک خواهد کرد. شما نیاز دارید تا اطلاعات دقیقی از سن، جنسیت و علاقهمندیهای مخاطبانتان داشته باشید.
در برخی از موارد نیز، افراد علاقهمند هستند تا بدانند روی کدام لینک از وبسایت بیشترین کلیک صورت میگیرد یا کدام قسمت از وبسایت است که کاربران مدت زمان بیشتری در آن میگذرانند و نحوه اسکرول کردن کاربران چگونه است.
دستیابی به اطلاعات بالا و بسیاری از اطلاعات دیگر، میتواند کمک بسیار زیادی به بهینهسازی وبسایت و بهبود دیجیتال مارکتینگ کسبوکار شما داشته باشد. برای دسترسی به هر یک از این اطلاعات ابزارهای مختلفی در اختیار داریم که میتوانیم با استفاده از این ابزارها اطلاعات زیادی در رابطه با کاربران وبسایت و نحوه برخورد آنها بدست بیاوریم.
ابزارهایی مثل Google Analytics ،Google Ads ،Google Search Console و بسیاری از ابزارهای دیگر وجود دارند که به کمک آنها میتوانیم این اطلاعات را بدست آوریم. تمامی این ابزارها با استفاده از تگها کار میکنند.
اسکریپت یا تگ، تکه کدی است که داخل بخشهای مختلف وبسایت قرار میگیرد که به وسیله آن میتوان اطلاعات مشخصی را ثبت کرد یا کار خاصی را انجام داد. تقریبا تمامی ابزارهای بازاریابی دیجیتال با استفاده از تگها کار میکنند و هریک از ابزارها، تگهای مخصوص به خود را دارند که باید در قسمتهای مختلف سایت قرار گیرند.
مشکل از جایی شروع شد که با افزایش تگهای مختلف در وبسایت، مدیریت تگها بسیار دشوار شد. هر یک از ابزارها تگهای مختص به خود را داشتند و در برخی از موارد، این تگها با هم سازگاری نداشتند؛ از طرف دیگر اضافه کردن تگهای زیاد به صفحه، سرعت بارگذاری وبسایت را به شدت کاهش میداد.
در کنار تمامی معایب بالا، این نکته را هم در نظر بگیرید که اضافه کردن تگ به وبسایت نیاز به دانش برنامهنویسی و کد نویسی دارد و وبمستران برای اضافه کردن تگهای وبسایت، نیازمند پشتیبانی و تیم برنامه نویسی هستند.
تمامی این معایب باعث شد تا گوگل در سال ۲۰۱۲، ابزاری را معرفی کند تا مدیریت تگهای وبسایت را برای وبمستران راحتتر کند. در این مقاله به معرفی گوگل تگ منیجر (GTM) میپردازیم و مزایای استفاده از آن را بازگو میکنیم.
گوگل تگ منیجر(Google Tag Manager) چیست؟
گوگل تگ منیجر یک ابزار تحت وب است که به مدیران سایت و وبمستران کمک میکند تا بتوانند تگهای مختلف وبسایت خود را راحتتر مدیریت کنند. گوگل تگ منیجر این امکان را به کاربران میدهد تا بدون نیاز به کدنویسی و مراجعه مکرر به سورس کدهای وبسایت، تگهای مورد نیاز خود را ایجاد، مدیریت و حذف کنند.
با توجه به اینکه GTM محصول گوگل است، ممکن است این تصور ایجاد شود که تنها با ابزارهای گوگل سازگاری دارد و فقط تگهای نرم افزارهای گوگل مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را میتوان با آن مدیریت کرد؛ اما یکی از ویژگیهای این ابزار امکان مدیریت تمامی تگهای نرم افزارهایی مانند Firebase ،Adjust و Hotjar است. علاوه بر این نرمافزارها، در صورتی که شما از ابزار دیگری استفاده میکنید که گوگل تگ منیجر آن را پشتیبانی نمیکند، باز هم این امکان وجود دارد که کدها و قالبهای سفارشی خود را به گوگل تگ منیجر اضافه کنید.
در ابتدا، کار با گوگل تگ منیجر به آسانی الان نبود و این ابزار در طول این سالها تغییرات زیادی کرده است تا به شکل امروزی خود در آمده است و طرفدارن بسیار زیادی دارد. استفاده از گوگل تگ منیجر مزایای زیادی دارد که در ادامه به بیان برخی از آنها میپردازیم.
گوگل تگ منیجر(Google Tag Manager) چیست؟
گوگل تگ منیجر یک ابزار تحت وب است که به مدیران سایت و وبمستران کمک میکند تا بتوانند تگهای مختلف وبسایت خود را راحتتر مدیریت کنند. گوگل تگ منیجر این امکان را به کاربران میدهد تا بدون نیاز به کدنویسی و مراجعه مکرر به سورس کدهای وبسایت، تگهای مورد نیاز خود را ایجاد، مدیریت و حذف کنند.
با توجه به اینکه GTM محصول گوگل است، ممکن است این تصور ایجاد شود که تنها با ابزارهای گوگل سازگاری دارد و فقط تگهای نرم افزارهای گوگل مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را میتوان با آن مدیریت کرد؛ اما یکی از ویژگیهای این ابزار امکان مدیریت تمامی تگهای نرم افزارهایی مانند Firebase ،Adjust و Hotjar است. علاوه بر این نرمافزارها، در صورتی که شما از ابزار دیگری استفاده میکنید که گوگل تگ منیجر آن را پشتیبانی نمیکند، باز هم این امکان وجود دارد که کدها و قالبهای سفارشی خود را به گوگل تگ منیجر اضافه کنید.
در ابتدا، کار با گوگل تگ منیجر به آسانی الان نبود و این ابزار در طول این سالها تغییرات زیادی کرده است تا به شکل امروزی خود در آمده است و طرفدارن بسیار زیادی دارد. استفاده از گوگل تگ منیجر مزایای زیادی دارد که در ادامه به بیان برخی از آنها میپردازیم.
گوگل تگ منیجر(Google Tag Manager) چیست؟
گوگل تگ منیجر یک ابزار تحت وب است که به مدیران سایت و وبمستران کمک میکند تا بتوانند تگهای مختلف وبسایت خود را راحتتر مدیریت کنند. گوگل تگ منیجر این امکان را به کاربران میدهد تا بدون نیاز به کدنویسی و مراجعه مکرر به سورس کدهای وبسایت، تگهای مورد نیاز خود را ایجاد، مدیریت و حذف کنند.
با توجه به اینکه GTM محصول گوگل است، ممکن است این تصور ایجاد شود که تنها با ابزارهای گوگل سازگاری دارد و فقط تگهای نرم افزارهای گوگل مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را میتوان با آن مدیریت کرد؛ اما یکی از ویژگیهای این ابزار امکان مدیریت تمامی تگهای نرم افزارهایی مانند Firebase ،Adjust و Hotjar است. علاوه بر این نرمافزارها، در صورتی که شما از ابزار دیگری استفاده میکنید که گوگل تگ منیجر آن را پشتیبانی نمیکند، باز هم این امکان وجود دارد که کدها و قالبهای سفارشی خود را به گوگل تگ منیجر اضافه کنید.
در ابتدا، کار با گوگل تگ منیجر به آسانی الان نبود و این ابزار در طول این سالها تغییرات زیادی کرده است تا به شکل امروزی خود در آمده است و طرفدارن بسیار زیادی دارد. استفاده از گوگل تگ منیجر مزایای زیادی دارد که در ادامه به بیان برخی از آنها میپردازیم.
گوگل تگ منیجر(Google Tag Manager) چیست؟
گوگل تگ منیجر یک ابزار تحت وب است که به مدیران سایت و وبمستران کمک میکند تا بتوانند تگهای مختلف وبسایت خود را راحتتر مدیریت کنند. گوگل تگ منیجر این امکان را به کاربران میدهد تا بدون نیاز به کدنویسی و مراجعه مکرر به سورس کدهای وبسایت، تگهای مورد نیاز خود را ایجاد، مدیریت و حذف کنند.
با توجه به اینکه GTM محصول گوگل است، ممکن است این تصور ایجاد شود که تنها با ابزارهای گوگل سازگاری دارد و فقط تگهای نرم افزارهای گوگل مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را میتوان با آن مدیریت کرد؛ اما یکی از ویژگیهای این ابزار امکان مدیریت تمامی تگهای نرم افزارهایی مانند Firebase ،Adjust و Hotjar است. علاوه بر این نرمافزارها، در صورتی که شما از ابزار دیگری استفاده میکنید که گوگل تگ منیجر آن را پشتیبانی نمیکند، باز هم این امکان وجود دارد که کدها و قالبهای سفارشی خود را به گوگل تگ منیجر اضافه کنید.
در ابتدا، کار با گوگل تگ منیجر به آسانی الان نبود و این ابزار در طول این سالها تغییرات زیادی کرده است تا به شکل امروزی خود در آمده است و طرفدارن بسیار زیادی دارد. استفاده از گوگل تگ منیجر مزایای زیادی دارد که در ادامه به بیان برخی از آنها میپردازیم.
در نهایت باید گفت که گوگل تگ منیجر یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود در زمینه دیجیتال مارکتینگ است و هیچ ابزار مشابهی را نمیتوان یافت که تا این حد کارایی داشته باشد.
استفاده از GTM یک نیاز ضروری برای هر کسبوکار دیجیتالی است و هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ و وبمستری باید کار کردن با آن را بلد باشد.
گوگل تگ منیجر یا GTM چیست؟
گوگل تگ منیجر یک ابزار تحت وب است که به مدیران سایت و وبمستران کمک میکند تا بتوانند تگهای مختلف وبسایت خود را راحتتر مدیریت کنند. گوگل تگ منیجر این امکان را به کاربران میدهد تا بدون نیاز به کد نویسی و مراجعه مکرر به سورس کدهای وبسایت، تگهای مورد نیاز خود را ایجاد، مدیریت و حذف کنند.
در نهایت باید گفت که گوگل تگ منیجر یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود در زمینه دیجیتال مارکتینگ است و هیچ ابزار مشابهی را نمیتوان یافت که تا این حد کارایی داشته باشد.
استفاده از GTM یک نیاز ضروری برای هر کسبوکار دیجیتالی است و هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ و وبمستری باید کار کردن با آن را بلد باشد.
آیا گوگل تگ منیجر تنها با ابزارهای گوگل سازگار است؟
با توجه به اینکه GTM محصول گوگل است، ممکن است این تصور ایجاد شود که تنها با ابزارهای گوگل سازگاری دارد و فقط تگهای نرم افزارهای گوگل مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را میتوان با آن مدیریت کرد؛ اما یکی از ویژگیهای این ابزار امکان مدیریت تمامی تگهای نرم افزارهایی مانند Firebase ،Adjust و Hotjar است. علاوه بر این نرمافزارها، در صورتی که شما از ابزار دیگری استفاده میکنید که گوگل تگ منیجر آن را پشتیبانی نمیکند، باز هم این امکان وجود دارد که کدها و قالبهای سفارشی خود را به گوگل تگ منیجر اضافه کنید.
مزایای استفاده از گوگل تگ منیجر چیست؟
سرعت بالا
راحتی کار
یکپارچگی
اطمینان از عملکرد وبسایت
پویایی
منبع
https://mahvision.com/
برنامه نویسان دانش برتر ایجاد صفحه وب سرویس درباره ما مدیریت محتوا مدیریت کاربران طراحی وب سایت گسترش پذیری طراحی سایت