اصول تولید محتوا

اصول تولید محتوا
موضوع مهارت تولید محتوا همانند تمامی مهارت‌های دیگر حاوی یکسری از شرایط و اصول است که بنا داریم امروز در مقاله اصول تولید محتوا به شرح و تفسیر کلیه این اصول بپردازیم. آشنایی صحیح با اصول تولید محتوا قوه خلاقیت، رویا پردازی، شکوفایی استعدادها و هم‌چنین سطح کیفیت و بارمعانی محتوایتان را به شکل قابل توجهی اصلاح، بهبود و افزایش می‌دهد.

آیا بدون اطلاع از قوانین فوتبال می‌توانید از این بازی مهیج لذت کافی را به دست آورید؟ یا اگر از داستان یک فیلم سینمایی اطلاع کافی و لازم را نداشته باشید قادراید با توجه و انگیزه لازم آن فیلم سینمایی را مشاهده و درک نمایید؟ مسلم است که کاری دشوار و در نهایت بی‌فایده خواهد بود. این قوانین نهفته در دل موضوعات و مفاهیم است که با برقراری نظم و تولید هماهنگی علاقه و اشتیاق را در دل انسانها زنده و بیدار می‌سازد.


در مسئله تولید محتوا نیز این موضوع صادق است. هنگامی محتوای ما از معنی، جذابیت و کیفیت برخوردار می‌گردد که بر مبنای قاعده تشکیل شده باشد. در صورت عدم رعایت و پایبندی به اصول تولید محتوا، بدون تردید محتواهای ما بی‌روح، خشک و به لحاظ اعتبار علمی سطحی خواهد بود. در ادامه مقاله با مجموعه اصول عملی و کارآمدی آشنا خواهید شد که در صورت اجرای درست و دقیق آن تاثیرات جادویی‌ اش را تجربه خواهید نمود.


ساختار فکری خود را از نو پایه ریزی کنید

در حال حاضر محتواهای زیادی در حال تولید شدن هستند. از بین ملیون‌ها سایت اینترنتی در هرلحظه میلیاردها میلیارد اطلاعات در قالب محتواهای صوتی، متنی و ویدئویی در حال طراحی و منتشر شدن در فضای مجازی هستند. رقم فوق العاده حیرت آوری است اما اگر بخواهیم کمی از کمیت فاصله بگیریم و به صورت کیفی مسئله مذکور را مورد بررسی قرار دهیم آیا تمامی این محتواها به یک میزان از اهمیت، ارزش، کاربرد و کارآمدی برخورداراند؟ کاربردی بوسیله آن قادر به شناسایی و رفع مسائلمان باشیم!


قانون 8020 پارتو در تولید محتوا

جواب قطعا خیر است زیرا طبق قانون 8020 پارتو از میان تمامی عوامل تشکیل دهنده یک پدیده که حالا آن پدیده می‌تواند هر موضوعی باشد تنها 20% آن موثر و مفید است و مابقی 80% آن عملا از ارزش و اعتبار مشابه و یکسانی برخوردار است. در خصوص قانون 8020 و معجزات آن در کسب‌وکار مقاله مفصلی تالیف شده است که توصیه می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر و بهتر با این قانون اثربخش علمی آن مقاله را مطالعه نمایید.


با استفاده از این قانون جامع شما می‌توانید به راحتی یک محتوا نیرومند و موثر را تولید نماید. مقاله‌ای که بیرون از موضوعات فرعی است و می‌کوشد تا با بیان راهکارها و راه‌حل‌های کارآمد در کوتاه ترین زمان پراهمیت‌ترین مسائل ضروری را شناسایی و حل نماید. در واقع اصل پارتو توجه شما را بر روی موضوعات راهگشا و رو به جلو معطوف می‌کند و دایره ذهنی و ارتباطی شما را در هرلحظه برروی عوامل تاثیرگذار متمرکز می‌کند.


هدف گذاری در تولید محتوا

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که جزوه آن 80% ها نباشید و برای زمان، انرژی و نوع تفکرتان ارزش قائل شوید. اگر به دنبال رونق کسب‌وکار، رشد ذهنی و شکوفایی فکری و هم‌چنین قدرتمندتر کردن وب‌سایت خود در تمامی جنبه‌ها هستید طبق اولین اصل که پایه‌ریزی ساختار فکری است عمل کنید. در این روش که جزوه اصول تولید محتوا نیز است شما باید در قدم اول هدف خود را از تولید محتوا مشخص و در قدم دوم هدف گذاری را برای تولید و توسعه آن محتوا شروع کنید.


پس از هدف گذاری و شروع فرآیند تولید محتوا، به صورت ناخودآگاه نیاز به تدوین یک برنامه روزانه یا هفتگی منسجم و قاعده مند البته بسته به نیاز کسب‌وکار یا هدف‌تان احساس می‌شود. وجود یک برنامه ریزی دقیق و حرفه‌ای و اجرا منطبق آن که هماهنگ با الگوریتم‌های موتور جستجو Google باشد علاوه بر سئو کلاه سفید بازدید و فروش‌تان را نیز در کوتاه ترین زمان به بهترین نحوه ممکن با رشد مواجه خواهد ساخت.


خالق صفرتاصد محتواهایتان باشید

همانگونه که در مقالات قبلی نیز اشاره شد یک کارآفرین موفق، مدیر و … باید پیش از هرچیز خود محتواهایش را طراحی، تالیف و در انتها تولید و منتشر نماید. در خصوص علت این امر توضیحات مفصلی ارائه شده اما در این بخش قصد داریم تا از زاویه‌ای کاملا متفاوت به این موضوع نگاه کنیم. هنگامی که شما فرآینده محتوانویسی یا محتواسازی را (متنی، صوتی و تصویری) به یک تیم محتوا نویسی که بیرون از شما است می‌سپارید در اصل خودتان را از راه حقیقی موفقیت دور می‌سازید.


منظور از این موضوع آن است که صاحب کسب‌وکار یا مدیر سایت باید حداقل نقش را در حوزه تولید و خلق محتوا خود داشته باشد. ممکن است که کسب‌وکار و سایت شما با گذر زمان رشد و گسترش پیدا کند در چنین حالتی بدیهی است که باید فرآیند پرحجم و سنگین تولید محتوا را به یک تیم تولید محتوا منضبط و حرفه‌ای بسپارید، تیمی که صفرتاصد آن تحت کنترل و نظارت علمی شخص شما فعالیت نماید اما خلق محتواهای اولیه در روزهای ابتدایی باید توسط شخص شما به جهت اعتمادسازی صورت گیرد.


صاحب کلام تحول آفرین، انسان عملگرا است

علت کاملا محرز است! اگر شما خودتان را صاحب و بنیانگذار یک پدیده ای حال می‌تواند در هر حوزه و شاخه‌ای باشد معرفی می‌کنید پس باید در خط مقدم آن حوزه نیز باشید. برای درک بهتر بگذارید تا صاحب کسب‌وکار با دقیق تر معنا کنیم، صاحب یعنی کسی که دیوانه، عاشق و شیفته است یا به بیان دیگر (فرد علاقه‌مند به آن کسب‌وکار). آیا فردی که خود را متخصص و خالق یک اثری معرفی می‌کند نباید آن را در عمل نیز به مخاطبانش نشان دهد؟


آیا انجام درست این کار موجب اعتمادسازی و اطمینان خاطر کاربران به آن حوزه کاری و علی الخصوص صاحب آن کسب‌وکار که خالق آن تئوری بوده نخواهد شد؟ البته یکی از ویژگی‌های افرادی که به شکل حقیقی علایق واقعی خود را شناسایی نموده اند شوق به آموزش، تعلیم و آگاه‌سازی است. افراد هوشمند و سرآمد به خوبی می‌دانند که به هرمقداری که افراد شنوا را آگاه سازند به آگاهی خودشان چندین برابر اضافه خواهد شد.


تولید محتوا مورد علاقه اعجاز آفرین است

وقتی محتوایی که به آن علاقه‌مند هستید را با تمام وجودتان تبدیل به جملات، پاراگراف و داستان می‌کنید و با زبان قابل فهم به نحوی که همه قادر به برقراری ارتباط با آن باشند را بر روی کاغذ منتقل می‌کنید شاید برایتان خیلی سخت باور پذیر باشد اما نتایج درخشان و شگفت انگیزش را در همان ماه‌های ابتدایی مشاهده می‌کنید. آیا علت آن را می‌دانید؟ باید یگوییم که موضوع علاقه یک هماهنگی فوق العاده ظریفی با بحث خلاقیت و نوآوری دارد. بدون آگاهی داشتن از قوانین و اصول امکان خلق محتوا نفوذپذیر و اثربخش محال خواهد بود.


یک محتوای دسته اول، تازه، همراه با مفاهیم زنده، قدرتمند و پویا زمانی می‌تواند تولید شود که همراه با خلاقیت باشد. محتوایی که از قالبیت‌های کاربردی برخوردار باشد، محتوایی که شوق فکر و انگیزه حرکت کردن را در انسان‌ها بیدار و شعله ور نماید و با جهت‌ دهی‌های هدفمند ذهنیت مبتنی بر فضیلت را تربیت کند. البته قابلیت‌های بسیار متعددی باید وجود داشته باشد که ما در مقاله اصول تولید محتوا فقط مختصری از آن را خدمت شما ارائه نمودیم.


عمل به آموزش‌ها شرط تحقق نتایج عظیم

کلیه موارد بیان شده به شما کمک می‌کنند تا ساختار فکری خود را تشکیل و سپس همراه با یک برنامه ریزی مدون و منسجم سازماندهی نمایید. اجرای کلیه آگاهی‌های ارائه شده در عمل علاوه بر انعطاف پذیری عملکرد، قدرت اندیشه‌تان را نیز نسبت به گذشته به میزان مقبولی ارتقا می‌دهد تا در لحظه مناسب‌ترین تصمیمات و اقدامات را اتخاذ نمایید.


در جلسه پرورش خلاقیت دوره آنلاین تندخوانی فرزانگان این مسئله به شکل جامع و بنیادین همراه با مثال و تمرین آموزش داده شده است که پیشنهاد می‌کنیم جهت فراگیری موثرتر این آگاهی‌ها و مفاهیم راهگشا حتما از آن دوره آنلاین استفاده نمایید.


تاثیر بنیادین خودشناسی در تولید محتوا

شناخت ویژگی‌های فردی تاثیر مستقیمی در امر تولید محتوا خواهد داشت. جزوه کدام گروه هستید، درونگرا یا برونگرا؟ آیا تمایل دارید تا آموخته‌ها، تجارت و دیدگاه‌هایتان را در قالب نوشته و مقالات در قالب محتواهای متنی ارائه دهید یا به صورت شفاهی و بیانی در قالب فایل‌های صوتی و تصویری؟ دوست دارید تا افکار عمومی متاثر از کلام‌ و تصویرتان با شما آشنا و ارتباط برقرار کنند یا مقالات و کتاب‌هایتان؟ آیا فردی با روابط عمومی و تعاملات فردی بالایی هستید و از حضور در جمع افراد ناشناخته لذت می‌برید یا بالعکس؟


پاسخ صادقانه به کلیه موارد و سوالات بیان شده زاویه دید جدید و کاملا واضح‌ تری را از خود به شما نشان خواهد داد. بنابراین اگر به صورت جدی و هدفمند تمایل به تولید محتوا حرفه‌ای و کسب درآمد از این حرفه فوق العاده لذت بخش و سودمند را دارید از همین حالا با مطالعه مجدد مفاهیم و آگاهی‌های مقاله اصول تولید محتوا این مسیر درخشان را برای خود هموارتر سازید.


اصول تولید محتوا با قواعد نگارش

رعایت قواعد نگارشی مبتنی بر دستور زبان جزوه الزامات جدی و پایه‌های محکم در تولید محتوا قدرتمند و کاربردی است. در حقیقت می‌توان گفت که قواعد نگارش که شامل علائم و دستور زبان است اگر به صورت درست و اصولی رعایت شود کیفیت و بار معنایی محتوا‌های ما را (متنی، صوتی و تصویری) ارتقا می‌دهد. در خصوص قواعد نگارش یک مقاله جامعی به صورت جداگانه تالیف شده است لذا به علت مرتبط بودن موضوع با اصول تولید محتوا تصمیم به تبیین آن پرداختیم.


نتیجه گیری کلی

در مقاله اصول تولید محتوا مجموعه راهکارها و روش‌هایی محتوای ما را از حالت خشک و بی‌روح تبدیل به محتوای نیرومند و حرفه‌ای می‌سازد به صورت کامل آموزش داده شد. با یکدیگر آموختیم که برای تولید یک محتوا موثر ابتدا باید به خودشناسی برسیم و با روحیاتمان به نحوه صحیح‌تری آشنا شویم. رعایت قوانین نگارش، دستور زبان، هدف گذاری محتوا، تاثیر قانون8020، فرآیند خلق محتوا به شکل انفرادی و پایه ریزی یک ساختار فکری و عملکردی نو تماما از مجموعه موارد اصول تولید محتوا است که هر محتواسازی باید از آن به صورت کامل مطلع باشد.

منبع

https://ruzbehhasani.ir/


 ایجاد صفحه   برنامه نویسان   مدیریت محتوا   طراحی وب سایت   درباره ما   طراحی سایت   وب سرویس   گسترش پذیری   مدیریت کاربران   دانش برتر 

اصول

تولید

محتوااصولتولید

محتوا

اصول تولید محتوا


گفتگو در مورد طراحی سایت و سئو