بدون پشتیبانی وب سایت چه خطراتی برای یک سایت به وجود می آید

بدون پشتیبانی وب سایت چه خطراتی برای یک سایت به وجود می آید

پشتیبانی سایت به نوعی تضمین کیفیت و کمیت طراحی سایت از سوی شرکت طراحی وب سایت می باشد. اما بدون پشتیبانی چه خطراتی یک سایت را تهدید می کند. شاید مهمترین آن انجام آپدیت ها در زمان مناسب است.انجام این بروز رسانی اغلب اوقات ساده نمی باشد. به روز رسانی های معمولا دارای عوارض جانبی، عدم تطابق و ایجاد نقص عملکرد در وب سایت هستند برای همین بروز رسانی اکثر اوقات نیاز به یک شخص متخصص و فنی دارد.

اما چه اتفاقی می افتد اگر ما سیستم مدیریت محتوا و یا پلاگین های وب سایت را به روز رسانی نکنیم. هکر های و نفوذگرها همیشه به دنبال راهی برای نفوذ یا از دسترس خارج کردن  وب سایت ها هستند. بنابراین آنها این حفره ها را در کدهای سیستم های مدیریت محتوا و پلاگین های نصب شده در وب سایت جستجو می کنند. اما از سوی دیگر فعالان حوزه امنیت نرم افزار نیز با شناسایی این حفره ها به مدیران سایت این محصولات اخطار داده و با ارائه نسخه جدید که این مشکل امنیتی و یا عملکردی که در آن حل شده، وب سایت های زیادی را از آسیب ایمن می نمایند. بنابراین بروز بودن قسمت پلاگین و سیستم مدیریت محتوا امری دائمی و ضروری می باشد.

اسپم ها و ربات های تبلیغاتی نیز مشکل دیگری هستند که اغلب سایت ها با آن مواجه می شوند. معمولا این مسئله بخاطر پلاگین ها بوجود می آید. اسپم ها برای یک وب سایت می توانند بسیار پر هزینه باشند. چون مرورگرهای اینترنت مانند کروم، در زمان ورود کاربر به یک سایت در صورت وجود مشکل امنیتی و اسپم به کاربر اخطار می دهند و به احتمال زیاد کاربر به سایت اطمینان نکرده و سایت را ترک می کند.بنابراین وب سایت شما بازدید کننده و اعتماد با ارزش آن را از دست خواهد داد. از آن مهم تر موتور جستجوگر گوگل با شناسایی یک وب سایت حاوی اسپم یا یک سایت ناامن رتبه آن را در صفحه نتایج جستجو به علت ایمن نبودن حذف میکند.

از سوی دیگر کیفیت و کمیت عملکرد سایت ها ممکن است در طول زمان و بروزرسانی های مرورگر تغییر کند. این مسئله می تواند به دلایل مختلفی صورت پذیرد. مثلا استفاده از یک هاست اشتراکی کم کیفیت، افزایش ترافیک و کاربران وب سایت و یا وجود یک کد و یا پلاگین (در اثر آپدیت) می تواند سرعت و عملکرد سایت را تضعیف نماید. در این زمان است که وب سایت نیاز به تحلیل و بررسی، تشخیص و اصلاح توسط یک متخصص فنی وب سایت را دارد.

و همچنین حمله هکر ها که ما در برنامه نویسان دانش برتر سهند تجربه مقابله با آن ها به مکرر داریم.مثلا حمله DDOS که درخواستهای مختلفی را به سرورارسال می کند وچون هاست و سرور در پاسخگویی به تعداد درخواست و بازدید کننده محدودیت دارد، با اف��ایش این درخواست های جعلی قابلیت ارائه خدمات را از دست می دهد در نتیجه وب سایت از سرویس دهی خارج می گردد. در این زمان وب سایت به یک متخصص امنیت سایبری نیاز دارد تا بتواند حملات هکر ها را محدود و یا کاملا متوقف نماید، تا وب سایت بتواند به خدمات دهی به مشتریان ادامه دهد.


 پشتيباني وب سايت   مدیریت امنیت   امنیت در وب سرور   مدیریت محتوا   امنیت وب سرور ها   پشتیبانی سایت وردپرس   وب سرویس   ایجاد صفحه   امنیت تبریز   برنامه نویسان 



گفتگو در مورد طراحی سایت