چک لیست سئو در سال 2021

چک لیست سئو در سال 2021
چک لیست سئو در واقع یک برگه تقلب یا راهنما برای کسانی است که می‌خواهند، عملیات سئو و بهینه سازی سایت را بر روی یک سایت پیاده سازی کنند! در واقع اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم که چک لیست سئو چیست، باید بگوییم مجموعه فعالیت هایی است که برای بهبود سئو سایت انجام می شود.

چک لیست سئو

در ادامه می‌خواهیم این چک لیست را بر اساس الگوریتم های گوگل ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار دهیم و مهم ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام بدهید را برای شما یادآوری کنیم.

برای تهیه کامل ترین چک لیست سئو داخلی کلیک کنید

چک لیست پایه ای سئو، شروعی برای بهینه سازی سایت

اگر می‌خواهید که از این چک لیست که در ادامه مطرح می‌شود، نهایت استفاده را ببرید و تاثیرگذاری آن را مشاهده کنید، لازم است که در این زمینه حتما از ابزارهای رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنید. این ابزارها به شما در درک بهتر اوضاع و شرایط به شما کمک می‌کنند. در ادامه مهم ترین کارهای اساسی که برای بهینه سازی مقدماتی باید انجام بدهید را به شما معرفی می‌کنم:

چک لیست سئو

تنظیمات صحیح گوگل سرچ کسول (Google Search Console)

اولین کاری که برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید، این است که تنظیمات گوگل سرچ کنسول را به خوبی پیکربندی کنید. در واقع این ابزار که گوگل بدون هیچ هزینه ای در اختیار شما قرار می‌دهد، یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو است. فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما چیست! شما نیاز دارید که با استفاده از گوگل و ترفندهای سئو خود را به جایگاهی برسانید که روزانه هزاران نفر محصولات شما را ببنند، واقدام به خرید آن‌ها بکنند.

همه کسانی که بر روی بهینه سازی سایت خود ماه ها وقت می‌گذرانند و تلاش می‌کنند با این هدف این کار را انجام می‌‎دهند که بتوانید سرمایه انباشه شده برای بهینه سازی سایت خود را چند برابر برداشت کنند. اگر شما تا بحال محتوا را بر اساس بهترین چک لیست‌های موجود در این زمینه سئو شده تولید کردید ولی هیچ نتیجه نگرفته اید، نوبت ��ن رسیده است که از این کار دست بردارید و اقدام به استفاده از گوگل وبمستر تولز یا همان گوگل سرچ کنسول بکنید.

این ابزار به شما کمک می‌کند که خیلی خوب قادر باشید بر روی عملکرد سایت خود نظارت داشته باشید و در این زمینه عملکرد خود را مانیتورینگ کنید. کارشناسان و افراد حرفه ای در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند تا تنظیمات این ابزار را به بهترین شکل انجام دهید، اما واقعا این بزار چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد که باید آن را به عنوان اولین کار یک چک لیست سئو در نظر بگیریم؟

حتما بخوانید: تگ های هدینگ (Heading Tags) چیستند و چرا در سئو اهمیت دارند؟

مزیت های استفاده از گوگل سرچ کنسول چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به اطلاعاتی که Google Search Console در اختیار شما قرار می‌دهد، توجه کنیم موارد زیر می‌توانند بهترین موارد در این زمینه باشند:

کلیدواژه ها و کلمات کلیدی که برای شما بیشتر از بقیه ورودی می‌آورند!

امکان قرار دادن نقشه سایت برای موتور جستجوی گوگل

حل کردن خطاها و مشکلات احتمالی سایت (+گزارش آن‌ها)

دریافت پیام ها و نکات مهم از طرف تیم گوگل سرچ کنسول

و …

اگر می‌خواهید در زمینه سئو موفقیتی به دست آورید، بدون شک استفاده از این ابزار در ابتدای کار پیش نیاز تمامی مراحلی است که در ادامه می‌خواهید، آن را بگذرانید!

پیکربندی تنظیمات گوگل آنالیتیکس Google Analytics))، تحلیل ورودی های گوگل

مرحله بعد چک لیست سئو این است که به این موضوع بپردازید که ورودی های شما از چه طریق ها و کانال هایی وارد سایت شما می شوند و چه کارهایی انجام می دهند! این سرویس رایگان که توسط گوگل حدود ۱۵ سال است که ارائه شده است و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند، اطلاعات و داده های شما را به بهترین شکل پیکربندی می کند.

این ابزار به راحتی می‌تواند به شما کمک کند که در درک روندهای سایت خود به خوبی عمل کنید. در این زمینه باید دقت داشته باشید که تنظیمات این ابزار به قدری مهم است که توجه کافی نداشتن به آن می‌تواند برای شما یک مشکل جدی محسوب شود، اما مزیت های این ابزار چیست؟

مهم ترین مزیت های استفاده از گوگل آنالیتیکس چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مهم ترین مزایای این ابزار تحلیل ورودی بپردازیم که تنظیم آن به عنوان دومین مرحله چک لیست سئو در نظر گرفته شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزان بازدید از سایت

درصد بازدید کنندگان جدید و قدیمی سایت

پربازدیدترین صفحات سایت

مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه یا Dwell Time

نرخ تبدیل (بر اساس داده های از پیش تعیین شده)

مطالب مورد توجه کاربران

کانال جذب کاربر

و …

این ابزار را می‌توانید با متصل کردن به سرچ کنسول، قدرتمند کنید و از اطلاعات دقیق تر و متنوع تری که در اختیار شما قرار می‌دهد، نهایت لذت را ببرید.

برای تهیه کامل ترین چک لیست سئو داخلی کلیک کنید

چک لیست سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی

پایه و اساس مبنای سئو بر پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استوار است! در این زمینه باید دقت داشته باشید که می‌توانید از این چک لیست مخصوص برای پیدا کردن کلیدواژه های مورد نظر خود استفاده کنید:

پیشنهادهای گوگل در زمینه Keyword Long Tail را جدی بگیرید

کلمات کلیدی که خود گوگل در هنگام جستجوی یک عبارت به شما ارائه می‌دهد، بسیار مهم است و در این زمینه می‌تواند مفید واقع شود. افراد زیادی هستند که با استفاده از این شیوه می‌توانند کارهای خود را به خوبی پیش ببرند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بدانید کدام کلیدواژه ها در حوزه کاری شما بیشتر سرچ می‌شوند، گوگل ساجست یا Google Suggest همان چیزی است که به دنبال آن بودید.

از ابزار Google Keyword Planner کمک بگیرید

یکی دیگر از شیوه هایی که می‌توانید برای پیدا کردن کلیدواژه کمک بگیرید، استفاده از گوگل کیوورد پلنر است که یکی از ابزارهای حرفه ای گوگل برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب است. این ابزار که این روزها سئوکاران و دیجیتال مارکترها را برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب برای تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند، می‌تواند برای پیدا کردن کلیدواژه های مد نظر شما هم مفید واقع شود!

حتما بخوانید: آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی در سئو

مصاحبه کنید و از مردم بپرسید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای چک لیست سئو کلمات کلیدی انجام دهید، این است که به مردم مراجعه کنید و از آن‌ها بپرسید که برای پیدا کردن خدمات و محصولات شما در گوگل چه چیزهایی را می‌خواهند، جستجو کنند. این کار باعث می شود که بر اساس افکار و فکرهای مردم بتوانید کلیدواژه های مشتریان هدف خود را پیدا کنید و با سرمایه گذاری بر روی آن‌ها بتوانید، مشکلات خود را در زمینه سئو به صورت کامل حل کنید.

چک لیست سئو

از Kwfinder در این زمینه کمک بگیرید!

یکی از بهترین ابزارهایی که بدون شک در این زمینه وجود دارد، همین ابزار KWfinder است که باید کار با آن را بلد باشید. این ابزار در مورد هر کلیدواژه اطلاعات کاملی به شما می‌دهد که شاید از جمله مهم ترین کارهای آن مشخص کردن میزان رقابت یک کلیدواژه باشد.شما با استفاده از اطلاعات می‌توانید کلیدواژه ها با میزان رقابت کمتر را مشخص و در اولویت قرار دهید، اما این ابزار چه اطلاعات دیگری در اختیار شما قرار می‌دهد؟

مهم ترین مزیت های استفاده از KWfinder

شما با جستجوی هر کلیدواژه در KWfinder که جزو کارهای مهم چک لیست سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی است، به اطلاعات زیر دسترسی پیدا خواهید کرد:

میزان و اندازه جستجوی آن کلیدواژه

سختی هر کلمه کلیدی برای بدست آوردن رتبه

هزینه به ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل

روندها

بازدیدهای تخمینی

و …

سعی کنید که بالاترین حجم جستجو و پایین ترین سختی کلمه کلیدی را برای کلیدواژه انتخاب کنید.

چک لیست سئو برای On_Page SEO یا سئو داخلی

اگر تمامی مرحل بالا را به خوبی انجام داده باشید، به این مرحله می‌رسید که در آن باید سئو داخلی سایت خود را تنظیم کنید. این بخش از سئوی داخلی بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رساند! در واقع شما با سرمایه گذاری در این زمینه می‌توانید تا حد زیادی رتبه‌های سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

برای تهیه کامل ترین چک لیست سئو داخلی کلیک کنید

این فاکتورها که در ادامه آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم، می‌ت۲تواند برای شما اطلاعات و توضیحات مفیدی ارائه کند. در ادامه مهم ترین کارهایی که برای سئو داخلی در چک لیست سئو ۲۰۲۰ قرار دارد را برای شما بیان کرده ایم:

چک لیست سئو

قرار دادن کلمه کلیدی یا کلیدواژه در URL

همانطور که می‌دانید، اولین چیزی که مخاطب شما و ربات‌های گوگل می بینند، URL است پس باید سعی کنید که آن را بهینه کنید! برای بهینه سازی URL و آدرس صفحه خود یک کار خیلی ساده می‌توانید انجام دهید که شما را از افراد زیادی جدا می‌کند و آن هم قرار دادن کلیدواژه در URL است.

به عنوان مثال می‌توانید به همین صفحه توجه کنید که در آن من کلیدواژه خود را یعنی چک لیست سئو را به صورت انگلیسی در URL قرار دادم:

برای بهینه سازی سایت‌های فارسی بهتر است که از کلیدواژه انگلیسی که همان ترجمه کلیدواژه فارسی شما به انگلیسی است در URL استفاده کنید.

از URL های کوتاه استفاده کنید!

در این زمینه باید بگوییم که سعی کنید تا می‌توانید از URL های کوتاه استفاده کنید. استفاده از کل عنوان در URL کار جالبی نیست و تاثیر خوبی بر روی بهینه سازی سایت شما ندارد! شاید برایتان جالب باشد که در تحقیقات انجام شده بر روی بیش از یک میلیون صفحه ایندکس شده در گوگل، آدرس های کوتاه بهترین نتیجه را در گوگل بدست می‌آورند!

حتما بخوانید: بهترین سئوکار تهران و ایران کیست؟

از کلیدواژه خود عینا در عنوان اصلی استفاده کنید

در عنوان صفحه خود حتما و حتما از کلیدواژه اصلی خود استفاده کنید. فرض کنید که در همین مقاله که چک لیست سئو است، در عنوان اصلی صفحه که در گوگل شما بر روی آن کلیک کردید و وارد این صفحه شدید، عبارت “چک لیست سئو” وجود داشته است! این موضوع برای سئو و بهینه سازی سایتتان مهم است، پس حتما توجه داشته باشید به آن و اگر می‌توانید سعی کنید آن را در اول عنوان خود قرار دهید.

در ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه اول محتوای خود، کلیدواژه را فراموش نکنید

یکی دیگر از کارهایی که در چک لیست سئو آمده است و شما باید از آن استفاده کنید، قرار دادن کیورد در ۱۵۰ لغت یا کلمه اول مقاله است! این کار باعث می شود که گوگل هنگام بررسی محتوای شما متوجه شود که کلیدواژه هدف شما کدام است! در واقع شما با این کار به گوگل می فهمانید که هدف شما از نوشتن این محتوا و انتشار آن کسب رتبه در کدام کلیدواژه است.

چک لیست سئو

در تگ های عنوان H2 و H3 حتما از کلیدواژه استفاده کنید

یکی از کارهایی که افراد مبتدی معمولا از آن بی اطلاع هستند و همین موضوع باعث عدم گرفتن رتبه برای آن ها می شود، همین عدم استفاده از کلیدواژه در تگ های عنوان است. در نظر بگیرید که در همین مقاله چگونه از کلیدواژه هدف یعنی “چک لیست سئو” در تگ های عنوان H2 و H3 استفاده شده است.

این موضوع در فهماندن هدف شما به ربات های گوگل دارای اهمیت بسیار زیادی است. پس آن را دست کم نگیرید و حتما به صورت صحیح و اصولی از کلیدواژه خود در عناوین محتوای خود استفاده کنید. آیا تا بحال از این تکنیک استفاده کرده بودید، بدون آنکه از آن اطلاع داشته باشید؟

برای تهیه کامل ترین چک لیست سئو داخلی کلیک کنید

تصاویر هم نیاز به بهینه سازی دارند

یکی دیگر از مواردی که در چک لیست سئو به آن اشاره شده است، بهینه سازی تصاویر است که به خودی خود بسیار مهم است! تصاویر علاوه بر زیبایی دادن به متن، در فهماندن مطالب هم مهم هستند. متاسفانه باوجود پیشرفت های زیادی که گوگل داشته است، اما هنوز هم که هنوز است، ما شاهد ضعف گوگل در فهم تصاویر هستیم.

شما باید تصاویر محتوا و مقاله خود را بهینه سازی کنید و این کار را می توانید با پرکردن تگ ALT تصاویر انجام دهید. این کار باعث می شود که به گوگل در سئو و بهینه سازی محتوای اصلی خود استفاده کنید. به نظر شما چه موارد دیگری مهم دارد که باید در چک لیست سئو وجود داشته باشد؟

منبع

https://ismaeilsahab.ir/


 سئو سایت در تبریز   لوکال سئو   سئو وبلاگ   سئو قالب وردپرس   طراحی سایت   سئوی وب سایت   مدیریت محتوا   افزونه‌ی سئو برای وردپرس   سئو و بهینه سازی وب سایت   سئو مستر 

چک
لیست

سئو

در

سال
2021چکلیست

سئو

درسال
2021
چک لیست سئو در سال 2021  دانش برتر   سئو و بهینه سازی   سئو قالبفا   وب سرویس   سئو و افزایش ترافیک   بررسی سئو قالب   سئو وب سایت   سئو قالب جوملا   ایجاد صفحه   سئو و موتورهای جستجو   محتوا سئو شده براي سايت هاي تجاري   سئو و گوگل   کامپوننت سئو جوملا ۳   افزایش سئو وبلاگ   آموزش نصب وب سئو   بهترین سایت چک سئو   سایتی برای چک سئو   سئو و بهینه سازی سایت   سئو موتورجستجوگر   ابزار چک سئو   سئو قوی وردپرس   سئو وب سایت چیست   ۱۰ نکته سئو   سئو وردپرس   خدمات سئو وب   افزونه‌ی سئو   سئو و بک لینک   برنامه نویسان   سئو وب سايت   سئو جوملا   چک لیست سئو   گسترش پذیری   میهن وب سئو   چک سئوی سایت   طراحی وب سایت   سئو و بهینه سازی چت روم   سئو چیست   چک سئو سایت   آموزش سئو وبلاگ   مدیریت کاربران   سئو ارزان   سئو سایت چیست؟   سئو کار حرفه   چک کننده سئو   افزونه‌ی سئو وردپرس   سئو و افزایش بازدید   سئو رایگان وبلاگ   سئو قالب رزبلاگ   کتابخانه‌ی سئول   سئو تبريز   سئو ی سایت   سئو قالب   خدمات سئو وب سایت   چک سئو قالب   کامپوننت سئو جوملا   سئو وب سایت در تبریز   آموزش سئو قالب   افزونه‌ی سئوی وردپرس   درباره ما   سئو سازی وب سایت   سئو سایت   آموزش سئو قالب html   اهميت ريسپانسيو از نگاه سئو   بالا بردن سئو وبلاگ   سئو قالب چیست   سئو در تبريز   اسکریپت چک سئو 


گفتگو در مورد طراحی سایت