سایت رستوران: طعمی دیجیتال از غذاها و محیط رستوران

سایت رستوران: طعمی دیجیتال از غذاها و محیط رستوران

داشتن وب‌سایت رستوران و حضور آنلاین عالی برای موفقیت رستوران شما ضروری است. یک وب‌سایت رستوران با طراحی خوب سنگ بنای این حضور آنلاین است و می‌تواند هم باعث جذب مشتریان جدید و هم وفاداری مشتریان فعلی شود. اما طراحی وب‌سایت رستوران الهام‌بخش چگونه است؟ چه محتواهایی باید در وب‌سایت رستوران خود قرار دهید؟

این روزها گزینه‌های زیادی برای طراحی وب‌سایت وجود دارد که می‌تواند کاری طاقت‌فرسا، دشوار و وقت‌گیر به نظر برسد. ما فهرستی از وب‌سایت‌های رستوران خارجی و ایرانی و ویژگی‌های خاص آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید برای حضور آنلاین خود ایده‌هایی داشته باشید.

نمونه سایت رستوران خارجی

1. Transfer Pizzeria Cafe

آدرس سایت: www.transfermke.com

وب‌سایت ساده و در عین حال مؤثر کافه پیتزا ترنسفر، تمام اطلاعات لازم را در یک صفحه جمع‌آوری می‌کند… همه این اطلاعات بدون به هم ریختگی یا احساس شلوغی نمایش داده می‌شود. همچنین با ذکر مکان رستوران و افزودن نقشه گوگل مطمئن می‌شود که مشتری می‌تواند مکان آنها را پیدا کند. ثبت رستوران در گوگل را در این مقاله مشاهده کنید.

وب سایت Transfer Pizzeria Cafe

وب سایت Transfer Pizzeria Cafe

2. Baan Thai

آدرس سایت: www.restaurant-baan-thai.de

رستوران Baan Thai در فورت وین، ایندیانا از تصاویر با وضوح بالا برای جلب بازدیدکنندگان وب سایت استفاده می‌کند. رنگ‌ها در همه جای این وب سایت به چشم می‌خورند. تصاویر تایلند باعث می‌شود احساس کنید که در حال حاضر آنجا هستید.

رستوران خود را مدرن کنید

همه فرایندهای رستورانتان را مانند فروش، حسابداری، باشگاه مشتریان، منوی دیجیتال و… به نرم افزار رستوران باران بسپارید.

۳۰ روز تست رایگان

به عکس‌های بی‌کیفیت در وب سایت خود بسنده نکنید. در صورت نیاز، یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید یا عکس‌های با وضوح بالا را به صورت آنلاین خریداری کنید تا به وب‌سایت خود جذابیت لازم را بدهید.

وب سایت Baan Thai

وب سایت Baan Thai

3. AuCheval

آدرس سایت: auchevaldiner.com

AuCheval در شیکاگو، ایلینوی وب سایت فوق العاده‌ای طراحی کرده است. چه چیزی در تصویر این وب‌سایت توجه شما را به خود جلب می‌کند؟ بله، هیچ متنی وجود ندارد.

کل صفحه به تصاویری از غذاهای خوشمزه AuCheval اختصاص داده شده است. همه ابزارهای ناوبری در منوی سمت راست بالای صفحه قرار دارند.

AuCheval می‌داند که تمام متن‌های موجود در جهان، به اندازه یک عکس هوس غذا را در مشتریان برنمی‌انگیزانند.

وب سایت AuCheval

وب سایت AuCheval

4. Schlotzsky’s

آدرس سایت: www.schlotzskys.com

رنگ بر پیام کلی رستوران و وب‌سایت شما که به مشتریان بالقوه منتقل می‌کند، تأثیر می گذارد. انتخاب رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و خاکستری می‌تواند مشتریان را به نشستن و ماندن برای مدتی تشویق کند، در حالی که رنگ‌های روشن به بازدیدکنندگان انگیزه می‌دهند که غذا بخورند.

وب‌سایت Schlotzsky از رنگ‌های محرک قرمز و سبز استفاده می‌کند تا اشتها را برانگیزد و به بازدیدکنندگان انگیزه دهد (“بله، شما گرسنه هستید. یک ساندویچ بخورید!”).

در مورد رنگ‌ رستوران‌ و ترکیب رنگ‌ها تحقیق کنید و پالتی را انتخاب کنید که پیام کسب‌وکار شما را منتقل کند.

وب سایت Schlotzsky’s

وب سایت Schlotzsky’s

5. Pizza My Heart

آدرس سایت: www.pizzamyheart.com

هیچ چیز مثل نشان دادن افرادی که عاشق غذای شما هستند، جذاب نیست. Pizza My Heart این کار را با نمایش نصاویر مشتریانش نشان می‌دهد.

یک تی شرت Pizza My Heart بخرید، از شخصی که آن را پوشیده است، عکس بگیرید (ترجیحا در محلی عجیب و غریب)، آن را به صورت آنلاین پست کنید، می‌توانید یک کارت هدیه از رستوران Pizza My Heart برنده شوید.

وب سایت Pizza My Heart

وب سایت Pizza My Heart

6. Taco Bell

آدرس سایت: www.tacobell.com

این روزها راحتی امری کلیدی است و هیچ چیز سریع‌تر از سفارش آنلاین فست فود را نمی‌سازد. Taco Bell این گزینه مفید را در بالای وب سایت خود به نمایش می‌گذارد. برای افرادی که زندگی پرمشغله دارند، سفارش آنلاین غذا چیزی جز یک موهبت الهی نیست. اگر رستوران شما سفارش آنلاین غذا ثبت می‌کند، آن را به طور برجسته در وب سایت خود به نمایش بگذارید.

وب سایت Taco Bell

وب سایت Taco Bell

7. Pizza Hut

آدرس سایت: pizzahut.de

مردم عاشق داستان شکل‌گیری کسب‌وکارها هستند… به خصوص وقتی صحبت از رستوران‌ها می‌شود. چه چیزی جرقه ایجاد این رستوران را زد؟ داستان رستورانتان به غذای رستورانتان هویت و طعم می‌دهد و یگی از عناصر برندسازی رستوران است. رستوران زنجیره‌ای بین المللی پیتزا هات کار جالبی انجام می‌دهد و به بازدیدکنندگان می‌گوید که چگونه شروع کردند و چرا کسب‌وکارشان پیتزا هات نامیده می‌شود (این تابلو فقط برای هشت حرف جا داشت). جزئیات کوچکی از این دست است که به یک رستوران هویت می‌افزاید و باعث می‌شود به جای اینکه یک کسب‌وکار غیرشخصی برای هیچ چیز به جز پول شما انجام شود، احساس شود که یک عضو خانواده است. اگر داستان شکل گیری قانع‌کننده‌ای دارید، یا حتی اگر ندارید، یک لینک درباره به وب‌سایت خود اضافه کنید تا مشتریان را جذب کنید.

وب سایت Pizza Hut

وب سایت Pizza Hut

8. Lee

آدرس سایت: www.leerestaurant.com

پیشنهاد مطالعه چارت سازمانی کارکنان رستوران | شرح وظایف پرسنل رستوران

نقد و بررسی خوب یک انگیزه قوی در صنعت رستوران‌داری است. این به مشتریان بالقوه می‌گوید که سایرین این رستوران را پسندیده‌اند و ارزش نوشتن را دارد.

وب سایت رستوران Lee از تصاویر بزرگ و چشم نواز از نشریاتی که درباره رستوران آنها مطلب به نمایش گذاشته‌اند، استفاده می کند تا به بازدیدکنندگان نشان دهد که این رستوران ارزش بازدید را دارد. مطمئن شوید که حداقل یک یا دو بررسی عالی را در جایی از وب سایت خود ذکر کنید.

وب سایت Lee

وب سایت Lee

9. Steak N Shake

آدرس سایت: www.steaknshake.com

وب سایت Steak ‘n Shake’s یک وب سایت یک صفحه‌ای بدون اسکرول است. بخش میانی وب سایت برای برجسته کردن موارد ویژه فعلی تغییر می‌کند، اما برای یافتن اطلاعات مورد نیاز نیازی به اسکرول کردن به بالا یا پایین نیست. تمام پیمایش‌ها درست در بالای صفحه هستند و هر یک از این انتخاب‌ها به نمایش یک صفحه‌ای دیگر منتهی می‌شوند. این ویژگی هم برای دستگاه‌های موبایل کوچک و هم برای رایانه‌های رومیزی بزرگ مناسب است. فکر نکنید که وب سایت شما باید شیک و پیچیده باشد. گاهی اوقات ساده بهتر است.

وب سایت Steak N Shake

وب سایت Steak N Shake

10. Michi Ramen

آدرس سایت: michiramen.com

اولین نگاه به صفحه میچی رامن، آب دهان را راه می‌اندازد؛ این دقیقاً همان کاری است که بهترین وب سایت‌های رستوران باید انجام دهند. حتی اگر در حال غذاخوردنیم، به لطف عکس‌های زیبا و طراحی وب‌سایت فوق العاده ساده، به وعده غذایی بعدی خود فکر می‌کنیم.

منوی رستوران به درستی در صفحه اول ظاهر می‌شود – بدون نیاز به جستجو – و شامل تمام مواد خوشمزه‌ای است که برای عالی کردن این غذاهای لذیذ استفاده می‌شود.

وب سایت Michi Ramen

وب سایت Michi Ramen

نمونه سایت رستوران ایرانی

1. رستوران ارکیده

آدرس سایت: orkidehrestaurant.com

یک مثال عالی از نحوه استفاده موثر از ویدئو در وب سایت رستوران. در حالی که خوانندگان اسکرول می‌کنند، به انیمیشنی از یک بسقاب لذیذ جذب می‌شوند که جزئیاتش تکمیل می‌شود. همچنین در انتهای صفحه آدرس شعب این رستوران گنجانده شده است.

سایت رستوران ارکیده

وب سایت رستوران ارکیده

2. عطاویچ

آدرس سایت: atawich.com

همان طور که گفتیم رنگ قرمز به دلیل ویژگی اشتهابرانگیزی یک رنگ پرکاربرد در صنعت فست فود است. رستوران عطاویچ به خوبی از این رنگ در طراحی وب سایت خود بهره برده است. ضمن اینکه شعار این برند در صفحه اول وب سایت توجه کاربر را به خود جلب می‌کند.

سایت عطاویچ

وب سایت فست فود زنجیره‌ای عطاویچ

3. رستوران سدورس

آدرس سایت: cedrus-group.ir

در وب سایت سدروس تصاویر بشقاب‌های رنگارنگ غذا در اولین نگاه توجه بازدید کننده را جلب می‌کند. در انتهای صفحه سینی‌های مخصوص منوی این رستوران معرفی شده است. اگر رستوران شما سینی یا غذای مخصوص خودش را دارد این وب سایت ایده‌های زیادی به شما می‌دهد.

سایت رستوران سدروس

وب سایت رستوران سدروس

4. رستوران زنجیره‌ای شیلا

آدرس سایت: shilafood.net

این وب سایت شامل یک سیستم سفارش آنلاین است. همه چیزهایی است که ممکن است در یک وب‌سایت رستوران مدرن نیاز داشته باشید را در خود دارد: منو، لیست شعب و یک دکمه فراخوان سفارش واضح.

رستوران زنجیره ای شیلا

وب سایت رستوران زنجیره ای شیلا

5. رستوران P.S

آدرس سایت: psfoodonline.ir

یک وب سایت بسیار بصری که در آن از عکس های متنوع برای جذب مخاطب استفاده شده است. پالت رنگ‌های گرم این وب‌سایتباعث می‌شود که مشتریان قبل از اینکه حتی پا به رستوران شما بگذارند، احساس کنند که در خانه هستند.

رستوران P.S

وب سایت رستوران P.S

6. رستوران محسن

آدرس سایت: mohsen-ir.com

برداشت خوب مهم است و رستوران محسن با ذکر التزام خود به کیفیت و استفاده از موادغذایی تازه این برداشت را در ذهن بازدیدکننده ایجاد می‌کند.

سایت رستوران محسن

وب سایت رستوران محسن

7. رستوران هفت خوان

آدرس سایت: www.haftkhanonline.com

یافتن منو یا رزرو کردن به لطف یک چیدمان ساده در این وب سایت بسیار آسان است.

رستوران هفت خوان

وب سایت رستوران هفت خوان

8. رستوران لرد بهبهان

آدرس سایت: lord-food.ir

یک تصویر هدر بزرگ جذابیت بصری را به این وب سایت رستوران ساده و در عین حال کاربردی می‌بخشد. رستوران لرد با تصاویر اپلیکیشن موبایلی این رستوران بازدیدکنندگان را به استفاده از اپلیکیشن تشویق می‌کند.

رستوران لرد بهبهان

وب سایت رستوران لرد بهبهان

9. رستوران نایب

آدرس سایت: nayeb.com

این وب سایت یک نمونه طراحی از برقراری ارتباط با داستان یک رستوران است. رستوران نایب در وب سایت رستوران خود داستان راه اندازی این رستوران را نقل می‌کند. عکس‌های جذاب محیط رستوران و مشتریان در پایین صفحه، این وب‌سایت را به یک وب‌سایت عالی برای انتخاب مشتریان تبدیل می‌کند.

رستوران نایب

وب سایت رستوران نایب

10. رستوران روف گاردن روبل

آدرس سایت: theroble.com

وب سایت روف گاردن روبل به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند که یک رویداد خاص زمانی که در یک مکان استثنایی جشن گرفته شود به یاد ماندنی‌تر است. اگر رستوران شما می‌تواند از عهدهبرگذاری مراسمات برآید، به این نکته اشاره کنید که از رویدادهای ویژه استقبال می‌شود.

پیشنهاد مطالعه تبدیل "خانه قدیمی به رستوران" | مزایا و مشکلات + 9 تذکر مهم

سایت رستوران روف گاردن روبل

وب سایت رستوران روف گاردن روبل

سوالات متداول

چگونه یک وب سایت رستوران طراحی کنیم؟

الهامات و ایده‌ها را جمع آوری کنید.

محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید

یک الگوی جذاب انتخاب کنید.

وب سایت خود را بر اساس برندتان طراحی کنید

مطمئن شوید که موبایل فرندلی هستید.

به سئوی خود اهمیت دهید.

بازخورد بخواهید.

وب سایت رستوران چه کمکی به مشتریان می‌کند؟

آنها در یافتن نقشه‌ رستوران، پیشنهادات و تخفیف‌ها و همچنین روزهای خاص به مشتریان کمک می‌کنند.

3 بخش اصلی یک وب سایت چیست؟

سربرگ و منو. هدر بالاترین قسمت یک وب سایت است.

تصاویر. بلافاصله در زیر هدر تصویر، مجموعه ای از تصاویر یا گاهی اوقات یک ویدیو وجود دارد…

محتوای وب سایت. همه سایت‌ها حاوی محتوا هستند. 

منبع

https://baransys.com/


 طراحی سایت   گسترش پذیری   مدیریت کاربران   دانش برتر   وب سرویس   درباره ما   برنامه نویسان   طراحی وب سایت   ایجاد صفحه   مدیریت محتوا 

سایت
رستوران:
طعمی
دیجیتال

از

غذاها

ومحیطرستوران

سایت

رستوران:

طعمی

دیجیتال

از

غذاها

و

محیط
رستوران
سایت رستوران: طعمی دیجیتال از غذاها و محیط رستوران


گفتگو در مورد طراحی سایت