طراحی ماژول وردپرس

امکان دارد شما یک پلاگین را برای موردی خاص روی وب‌سایت خود نصب‌کرده باشید و انتظاری که از پلاگین مربوطه داشته‌اید برآورده نشده باشد و سازنده افزونه آن مورد مدنظر شمارا در افزونه پیاده‌سازی نکرده باشد. درنتیجه نیاز است که شما آن افزونه را ویرایش کرده و یا حتی خودتان افزونه‌ای که موردنیازتان است را طراحی کنید تا امکانات موردنظر خود را بر روی سایت وردپرسی خود اضافه کنید. برای آموزش ساخت افزونه وردپرس این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

ساخت افزونه وردپرس

شاید برای شما پیش‌آمده باشد که بخواهید یک امکان جدید به وب‌سایت خود اضافه کنید اما هیچ افزونه‌ای نتوانسته‌اید در مخزن وردپرس برای امکان موردنظر خود بیابید که جوابگو نیاز شما باشد. درنتیجه تصمیم می‌گیرید این افزونه را خودتان طراحی و پیاده‌سازی کنید.

قبل از اینکه شما به فکر ساخت یک افزونه اختصاصی بیافتید باید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص چیستی و چگونگی ساخت آن به‌دست بیاورید، که در رابطه با این موضوع سایت میهن وردپرس به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله ساخت افزونه اختصاصی را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

ازاین‌دست نمونه‌ها زیاد است و در هرکدام به این نتیجه می‌رسید که خودتان یک افزونه ایجاد کنید. در این حالت لازم است بدانید که یک افزونه برای وردپرس به چه مواردی نیاز دارد که وردپرس فایل‌های ایجادشده را به‌عنوان یک افزونه تشخیص دهد. این موارد در ادامه به شما همراهان عزیز آموزش داده می‌شود.

آموزش ساخت افزونه وردپرس

امروز مدیران سایت‌ها دیگر، با افزونه کاملاً در ارتباط هستند و می‌دانند که افزونه چیست و هر افزونه چه کاربردی دارد. این بار ما می‌خواهیم با دوستان یک افزونه اختصاصی برای سایت خودمان بنویسیم و برای کاربرانی که دوست دارند افزونه بنویسند هم قرار دهیم.

ما در میهن وردپرس در بیشتر اوقات کدها و متغیرهایی را به شما عزیزان آموزش می‌دادیم که باید متغیر و کدهای آن را در functions.php قالب کپی کند و تا فعال شود و در ضمن افزونه‌ها جدا از قالب‌ها فعالیت می‌کنند.

همان‌گونه که اطلاع دارید تاکنون هر زمان بحث از کد نویسی بود و یا می‌خواستیم از طریق کد نویسی تغییری ایجاد کنیم، معمولاً به شما می‌گفتیم این تغییر را از طریق ایجاد تغییرات در فایل functions.php قالب اعمال می‌کنیم.

اما در این بخش چون بحث از نوشتن افزونه است و افزونه‌ها فایل‌های PHP مخصوص به خود دارند، این تغییرات را نباید در فایل functions.php ایجاد کنید چراکه اگر زمانی بخواهید قالب سایت را تغییر دهید و یا حذف کنید، تغییرات شما همراه با حذف و تغییر قالب از بین خواهد رفت. درنتیجه بهتر است که تغییرات PHP افزونه را در فایل‌های PHP خود افزونه انجام دهید.

پس بهتر است که افزونه‌ای بسازیم که تا همه کد‌ها را به‌‌جای functions.php معرفی کند و در صورت تغییر دادن قالب وردپرس دیگر نگران تغییر کد‌های قالب سایتمان نباشیم.

شروع طراحی پلاگین وردپرس

برای شروع ساخت افزونه باید یک پوشه و یا یک فولدر جدید در کامپیوتر خود بسازید و در آن یک فایل با پسوند PHP نیز بسازید، تا در آن افزونه خود را ایجاد کنیم. بعد از ساخت یک پوشه و فایل PHP به داخل فایل PHP رفته و کدهای زیر را در آن قرار دهید :

/*

Plugin Name: نام افزونه شما مثلا افزونه کاربران میهن وردپرس

Description: توضیحاتی در مورد افزونه

*/

(در این قسمت کد هایی که دوست دارید باشند رو کپی کنید. هر کد وردپرسی که دوست دارید.)

?>

بعد از نوشتن کدها آن پوشه را که فایل PHP در آن وجود دارد ZIP و یا فشرده کنید و در قسمت پلاگین هاست خود آن را اکسترکت کنید تا افزونه شما اجرا شود. برای نصب افزونه می‌‌توانید از مقاله آموزش نصب افزونه در وردپرس کمک بگیرید.

منبع

https://mihanwp.co


 گسترش پذیری   ایجاد صفحه   برنامه نویسان   مدیریت کاربران   طراحی سایت   مدیریت محتوا   دانش برتر   طراحی وب سایت   درباره ما   وب سرویس 

طراحی

ماژول

وردپرسطراحیماژول

وردپرس

طراحی ماژول وردپرس


گفتگو در مورد طراحی سایت