چگونه محتوای سایت خود را از میلیون‌ها محتوای موجود در اینترنت متمایز کنیم

چگونه محتوای سایت خود را از میلیون‌ها محتوای موجود در اینترنت متمایز کنیم
چگونه محتوای سایت خود را از میلیون‌ها محتوای موجود در اینترنت متمایز کنم؟ یکی از اهداف محتواگذاری در سایت‌ها جذب ترافیک است. همین امر باعث شده است که تمامی‌بیزینس‌های فعال در زمینه وب، تلاش کنند تا محتوای خوب و سئومحور تولید کنند که در نهایت بتوانند مخاطبین بیشتری را به صفحه خود هدایت کنند.

اما دو مشکل خیلی بزرگ برای صاحبان سایت‌ها در زمینه تولید محتوا وجود دارد، اولین مشکل، نداشتن صفحه‌”بلاگ” یا “مقالات” در سایتشان است! این مسئله حتما باعث افت سایت نمی‌شود اما وجود داشتن این بخش می‌تواند تاثیر مثبتی در روند پیشرفت سایت داشته باشد از این جهت که می‌توانید همواره محتواهای به روز درمورد حوزه تخصصی خود منتشر کنید و کاربران زیادی را به سایت خود هدایت و ترافیک کاملا ارگانیک جذب کنید.

مشکل دوم برای کسانی است که بخش بلاگ دارند اما ورودی قابل توجهی از مقالات خود دریافت نمی‌کنند و از این گله دارند که چرا کسی مقالات سایت آنها را مطالعه نمی‌کند؟ در این مقاله قصد داریم فاکتورهایی که باعث این اتفاق می‌شوند را بررسی کنیم و برای هر کدام راهکاری ارائه دهیم.

عنوان ساده و کلی

اولین چیزی که مخاطب در نتایج سرچ گوگل می‌بیند موضوع و عنوان مقاله شماست. اگر موضوع انتخابی شما خیلی کلی باشد، احتمال انتخاب شدن مقاله شما خیلی کم می‌شود. برای مثال، به نظر شما کدام یکی از موضوعات ذیل جذاب‌تر هستند و شانس بیشتری برای خوانده شدن دارند؟

سئوی داخلی چیست؟

مهم ترین تکنیک‌های سئوی داخلی که به شما در رتبه گرفتن کمک می‌کنند

موضوع شماره یک، بیش از حد کلی است و شانس شما برای به نمایش درآمدن در همچین موضوعاتی خیلی بالا نیست. اما به موضوع دوم نگاه کنید، یک موضوع جزئی‌تر برای قشر خاصی از مخاطبین. شانس شما برای خوانده شدن با موضوع مقاله دوم بالاتر است چون شما یک موضوع انتخاب کرده‌اید که اگر کسی آن را سرچ کند، مطئناً تا انتهای مقاله را خواهد خواند و این برای بالا بردن ارزش سایت شما خیلی خوب است.

محتوای ضعیف

داشتن بخش بلاگ که پر از مقاله است به خودی خود باعث افزایش ترافیک و کیفیت سایت شما نخواهد شد. ممکن است که شما حدود 200 مقاله در سایت خود داشته باشید اما حتی یک مقاله هم از سایت شما در صفحه اول نتایج جست‌وجو به نمایش در نیاید. این مشکل گوگل یا سایت شما نیست، مشکل ساختار و محتوای مقالات شماست! بیایید باهم ویژگی‌های محتوای ضعیف را بررسی کنیم.

1 . تعداد کلمات کم و ناکافی

بله، تعداد کلمات برای ارزشیابی مقالات بسیار مهم است. برای مثال شما یک مقاله در سایت خود با عنوان “چگونه از سرمازدگی گیاهان در زمستان جلوگیری کنیم؟” منتشر کرده‌اید، اما این مقاله فقط 400 کلمه است. به نظر شما آیا یک مقاله‌ی 400 کلمه‌ای می‌تواند این موضوع را کامل پوشش دهد؟ خیر! پس گوگل هم به محتوای شما اهمیت نمی‌دهد و محتوای شما در نتایج جست‌وجو به نمایش در نمی‌آید.

2 . محتوای ناکارآمد

محتوای ضعیف فقط به تعداد کلمات یک مقاله مربوط نیست، یعنی ممکن است یک مقاله با 1000 کلمه منتشر کرده باشید، اما باز هم بازخوردی که انتظار دارید را نگیرید. دلیل این اتفاق مفید نبودن مقاله شماست. یعنی مقاله شما اطلاعات درست و کارآمدی ندارد که گوگل بخواهد آن را به دیگران پیشنهاد بدهد. قبل از نوشتن هر مقاله، حتی اگر در آن مورد اطلاعات دارید، بهتر است بازهم مطالعه‌ی کوتاهی قبل از نگارش محتوا داشته باشید.

3 . کلمات کلیدی نادرست

اگر تا الان بدون توجه به کلمه کلیدی شروع به نوشتن مقاله می‌کردید بهتر است دیگر این کار را نکنید. گوگل بر اساس کلمات کلیدی، مقالات را در صفحه نتایج جست‌وجو رتبه‌بندی می‌کند. شاید بپرسید چرا؟ خب، به خاطر کاربران! مثلاً خود شما، وقتی میخواهید یک چرخ گوشت بخرید، احتمالاً عبارت “ویژگی‌های چرخ گوشت خوب” را در گوگل سرج می‌کنید و گوگل هم بر اساس عبارت سرچ شده، به شما نتایج مرتبط را نشان می‌دهد.

انتخاب کلمات کلیدی درست برای مقالات و بیزینس شما نیازمند آنالیز خوب و دقیق است. برای اینکه بتوانید استراتژی مناسبی برای انتخاب کلمات کلیدی بچینید، بهتر است از خدمات سفارش سئو سایت استفاده کنید تا با کمک کارشناسان سئو، محتوای خود را غنی و سئومحور کنید. اما در انتخاب کلمات کلیدی به چه چیز‌هایی باید توجه کرد؟

4 . درجه سختی کلمات کلیدی

در سئو، درجه سختی کلمات کلیدی به سه دسته کلی تقسیم می‌شود، آسان، متوسط و سخت. درجه اول، آسان است. یعنی برای رسیدن به صفحه یا حتی رتبه اول کار سختی را پیش رو ندارید و با نگارش دو یا چند محتوای خوب با یک کلمه کلیدی می‌توانید به جایگاه ایده‌آل خود برسید. کار کردن روی این نوع کلمات کلیدی بسیار خوب است، چون باعث افزایش اعتبار و ترافیک می‌شود.

درجه دوم یا همان متوسط نیازمند تلاش و کار بیشتر است. چون فقط شما نیستید که روی آن کلمه کلیدی کار می‌کنید. در این بخش کار شما بیشتر می‌شود، چون باید سعی کنید محتوای خوب و منحصر به فرد بنویسید تا شبیه مقالات دیگران نشود. کار کردن روی کلمات کلیدی با درجه سختی متوسط هم می‌تواند شما را به نتایج دلخواه برساند.

اما درجه سوم که همان سخت است، کار را برای شما دشوار می‌کند. اگر سایت شما یک سایت نوپا و نوظهور است، بهتر است حتی برای نوشتن مقالات هم از این کلمات کلیدی استفاده نکنید، چون شانس به نمایش درآمدن شما در نتایج اولیه گوگل بسیار پایین است و این یعنی هدر دادن وقت و هزینه!

5 . میانگین جست‌وجوی کلمات کلیدی

بررسی این نکته برای انتخاب کلمه کلیدی و نگارش محتوا بسیار ضروری است. ممکن است شما یک کلمه انتخاب کنید که میانگین سرچ آن 30 است، که خیلی مفید نیست.

اما یک کلمه کلیدی دیگر نرخ 500 جست‌وجو در روز را دارد، پس بهتر است خود را برای کار روی این کلمه کلیدی آماده کنید.

محتوای تاریخ گذشته

محتوا هم تاریخ انقضا دارد. حتما برایتان اتفاق افتاده که یکی از صفحات شما در یک بازه زمانی مشخص، ترافیک بالایی جذب کرده ولی بعد از مدتی انگار نه انگار که آن مقاله یا صفحه در سایت شما وجود دارد. دلیل این اتفاق، گذشتن تاریخ انقضای آن محتوا است. این نوع صفحات ممکن است به مرور زمان به صفحات زامبی تبدیل شده و باعث افت کیفیت سایت شما شوند.

خب، برای جلوگیری از گذشتن تاریخ محتوا باید چه کاری کرد؟ این نکته را به یاد داشته باشید که شما به عنوان صاحب سایت فقط نباید محتوا منتشر کنید، بلکه هر از گاهی نیاز است که مقالاتی که قبلاً منتشر کرده‌اید را ویرایش کنید. با ویرایش کردن و اضافه کردن اطلاعات جدید به همان مقاله می‌توانید دوباره آن مقاله را به روند گذشته بازگردانید.

حرف آخر

خوب است که این مقاله را با یک نقل قول از بیل گیتس، یکی از موفق‌ترین افراد عصر معاصر به پایان برسانیم. “محتوای خوب پادشاه است!” این جمله نشان دهنده ارزش بالای محتوا در فضای وب و اینترنت است. با انجام امور صحیح در هنگام نگارش یک مقاله، می‌توانید قدم‌های بزرگی در جهت رسیدن به خواسته‌های خود بردارید.

منبع

https://datacss.ir/


 درباره ما   طراحی وب سایت   دانش برتر   برنامه نویسان   مدیریت محتوا   مدیریت کاربران   گسترش پذیری   وب سرویس   طراحی سایت   ایجاد صفحه 

چگونه

محتوای

سایت

خود

را

از

میلیون‌ها
محتوایموجوددراینترنت

متمایز

کنیم

چگونه

محتوای

سایت

خود
را
از
میلیون‌ها
محتوایموجود
در
اینترنتمتمایز
کنیم
چگونه محتوای سایت خود را از میلیون‌ها محتوای موجود در اینترنت متمایز کنیم


گفتگو در مورد طراحی سایت