مزایای و معایب (hrml 6 ) نسبت به ( html 5 )

تحولات در برنامه نویسی HTML5 امکان ایجاد برنامه های وب سریعتر و قوی و راه حل های بهینه شده موبایل را ایجاد کرده است. در حقیقت، HTML5 یک الگوی کاربردی عالی برای موبایل است و پشتیبانی از فیلم و صوتی، JavaScript API مانند محلی سازی، مکان جابجایی و کشیدن و رها کردن را به همراه برچسب های جدید سازمانی مانندفعال کرده است.

واما محدودیت های فنی دارد و هنوز هم خواسته های زیادی را برای شما باقی می گذارد.

نیاز ساعت یک زبان نشانه گذاری معنایی است که می تواند به ایجاد یک فروشگاه وب پویا کمک کند. این اجازه می دهد تا آزادی کد، محدود به استانداردها و قوانین در قالب انسانی قابل خواندن نیست.

HTML6 مکانهای نامی از نوع XML را فراهم می کند، و فقط با استفاده از برچسب های مورد نیاز، بدون هیچگونه تعارض با سایر برچسب ها، امکان استفاده می دهد. این برچسب ها برای کاربر تعریف شده و به مرورگرها وابسته نیستند.

در ادامه قصد داریم به موضوع اصلی یعنی مزایای hrml 6 نسبت به html 5 بپردازیم. امیدواریم که از خواندن مقاله لذت ببرید و برایتان مفید بوده باشد.

ادغام با دوربین :

HTML5 از این ویژگی پشتیبانی نمی کند. از آنجایی که کاربران اکنون از تلفن های همراه و دستگاه هایی که میکروفون و دوربین آن متصل هستند، از برنامه ها استفاده می کنند، HTML6 اجازه می دهد تا فیلم و عکس های ضبط شده از دوربین را به فرم ها اضافه کنید. این فرم همچنین می تواند به عکسهای ذخیره شده در یک دستگاه دسترسی داشته باشد و دوربین را برای بهترین ضبط زنده کنترل کنید. بنابراین وب سایت ها می توانند در کنار برنامه هایی باشند که به طور خودکار عکس های دوربین تلفن همراه را ادغام می کنند.

کنترل اشیاء ویدیویی :

الگوریتم های فشرده سازی زیادی برای اشیاء ویدئویی تعبیه شده در HTML5 وجود دارد، اما هیچ گونه کنترلی در مورد نحوه نمایش واقعی فریم های ویدیویی در یک صفحه وجود ندارد. در حال حاضر یک مستطیل به سادگی با قاب های ویدیویی پر شده است، و ما می توانیم متن را تنها با حاشیه نویسی و زیرنویس کنترل کنیم. HTML6 می تواند از مزایای استفاده از قلاب های برگشت به همراه همزمان سازی استفاده کند، مانند مخلوط کردن ویدیو با اشیاء DOM.

کتابخانه های تضمین شده :

HTML5 جاوا اسکریپت را به همراه جی کوئری یکپارچه کرده است، اما این شامل نسخه های مختلف کتابخانه ها است که به طور جداگانه توسط هر وب سایت بارگذاری می شود. این انرژی و کارایی را هدر می دهد. برخی از پهنای باند توسط کتابخانه های استاندارد از گوگل و یاهو ذخیره می شود. HTML6 می تواند با اجازه دادن کتابخانه های استاندارد به همراه مرورگرها، این کار را افزایش دهد. این می تواند به یک کنسرسیوم توسعه دهندگان نیاز داشته باشد تا در مورد یک کتابخانه عمومی عمومی تأیید کنند. این موجب صرفه جویی در زمان ذخیره نسخه جی کوئری نیز می شود.

اندازه تصویر انعطاف پذیر :

تصاویر روی تلفن همراه به نوع وضوح متفاوتی نیاز دارند که تصویر روی لپ تاپ است، اما HTML5 فقط برچسب را از یک SRC استاندارد واحد اجازه می دهد. تعداد پیکسل ها ثابت است. از این رو هنگامی که تصویر پیکسل های زیادی دارد، مرورگر قبل از نمایش باید ابتدا آن را پایین بیاورد. این کارایی در عملکرد دارد و تلاش دستگاه را هدر می دهد. HTML6 می تواند ضمن بازیابی تصویر از سرور، از مشخصات ارتفاع و عرض مورد نیاز تصویر پشتیبانی کند، به طوری که فقط تصویر با وضوح مطلوب بارگیری می شود.

پیش پردازنده های قابل پیشگیری و زبان های قابل اضافه :

با HTML5 می توانید از جاوا اسکریپت برای نوشتن کد خود استفاده کنید، اما عجیب است که شما باید زبان را به عنوان JavaScript مشخص کنید، اگرچه هیچ کس دیگری پشتیبانی نمی شود. شاید، این برای سازگاری آتی باشد که به توسعه دهندگان انعطاف پذیری می بخشد تا به سمت منبع آزاد بازگردند که توسط همه مرورگرها امکان پذیر باشد. HTML6 می تواند با اجازه دادن به زبان های قابل افزایشی که برای توسعه دهنده قوی تر و آشنا هستند، این قابلیت را فراهم کند. این زبان می تواند توسط مرورگر به JavaScript از قبل پردازش شود و از قابلیت های خاص دستگاه برای بیشترین تولید کد بهینه استفاده کند.

حاشیه نویسی سازمان یافته :

HTML5 اجازه می دهد تا فقط در پایه مقالات نظرات ارائه شود، اما HTML6 می تواند حاشیه نویسی برای پاراگراف ها، جملات، کلمات، تصاویر و حتی فیلم برای سازماندهی بهتر باشد.

میکرو فرمت های قدرتمند :

HTML5 بین هدرها، پاورقی ها، عناوین و غیره فرق می گذارد. HTML6 می تواند به قالب های میکرو اجازه دهد جزئیاتی مانند شماره تلفن یا بخش هایی از یک آدرس را مشخص کند. این باعث می شود وب سایت های خزنده سریعتر شوند. همچنین می توانید علائم مربوط به مکانها، موارد فروش، زمان و تاریخ را بصورت استاندارد تنظیم کنید.

دسترسی خودکار به اطلاعات تماس :

HTML6 می تواند به جای کپی / چسباندن HTML5 به اطلاعات مربوط به ذخیره شده، به طور خودکار در یک تلفن همراه، ذخیره کند. دسترسی خودکار به اطلاعات تماس فقط به حوزه های قابل اعتماد و شناخته شده محدود می شود، نه همه.

احراز هویت سخت :

کلیدهای سخت افزاری که می توانند بجای کوکی ها و احراز هویت جلسات مورد استفاده توسط HTML5 به عنوان علائم امضا عمل کنند. این امر باعث می شود تا احراز هویت سریعتر شود و سایتها کارآمدتر شود. HTML6 همچنین می تواند API را از نرم افزار قابل اعتماد برای پذیرش امضاهای دیجیتال اضافه کند.

ویژگی های HTML6 فوق می تواند به استفاده از زبانی که توسعه دهنده در آن راحت است منجر به ایجاد وب سایت های ساده تر شود و به بهترین وجهی با ماهیت برنامه ای که در حال تهیه است مناسب باشد. اتوماسیون و سهولت معنایی منجر به توسعه کمتر در معرض خطا می شود و این به نوبه خود باعث می شود روند توسعه سریعتر و قوی تر شود. نوشتن کد HMTL نه تنها ساده تر بلکه هیجان انگیز تر خواهد بود و درهای مختلف را به سمت طراحی ها و ایده های خلاقانه تر باز می کند.

منبع

https://datacss.ir/


 طراحی سایت   مدیریت کاربران   ایجاد صفحه   دانش برتر   گسترش پذیری   برنامه نویسان   وب سرویس   مدیریت محتوا   درباره ما   طراحی وب سایت 

مزایای

و

معایب

(hrml

6
)
نسبت
به(

html

5

)

مزایای

و

معایب(hrml

6

)

نسبت
به

(

html

5

)
مزایای و معایب (hrml 6 ) نسبت به ( html 5 )


گفتگو در مورد طراحی سایت