راه برای بهبود محتوای شما با رسانه های اجتماعی

روش بهبود محتوا در شبکه‌های اجتماعی (10)

پس از انجام گسترش محتوا نوبت به بهبود محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌رسد.

هدف از بهبود محتوا در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شدن به لیدرِ موضوع یا صنعتی مشخص در شبکه‌های اجتماعی از جنبه‌ی محتوایی است.

برای آموختن بهینه سازی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی شما را به ادامه‌ی خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

اهمیت بهبود محتوا در شبکه‌های اجتماعی

یکی از راه‌های مطرح ماندن در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا برای کانال‌های مختلفی است که در آن فعال هستید.

وقتی که شما گروه و هواداران خودتان را در شبکه‌های اجتماعی گرد آوردید و موفق به گسترش محتوا در شبکه‌های اجتماعی شدید نوبت به این می‌رسد که با تعداد محتوای کمتر ولی غنی‌تر، رهبری موضوعی را که در آن مورد به اشتراک گذاری محتوا می‌پردازید را به دست بیاورید.

این کار به معنای صرفه جویی در زمان و پول برای شما خواهد بود.

بهبود محتوا یعنی چه؟

بهبود محتوا یعنی اینکه شما برای طیف مخاطبانی که گرد آورده‌اید در زمینه‌ی کسب و کار یا صنعتی به‌خصوص یا در مورد موضوعی خاص تقریباً حالت مرجع پیدا کنید.

حداقل یکی از چند منبعی باشید که گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در باره‌ی آگاهی از موضوعی ویژه به آن مراجعه می‌کنند.

در زمینه‌ی بهبود محتوا باید چند نکته را رعایت کنید:

اورژینال و معتبر بودن

حتماً لازم است که مطالبی که می‌نویسید جزو تجربیات، دانسته‌ها و برداشت‌های خودتان یا منابع معتبر باشد.

اگر از جایی نقل قول می‌کنید حتماً منبع را ذکر کنید.

سطح عالی محتوا

بهبود محتوا مستلزم این است که محتوای شما در زمینه یا موضوعی خاص یک سر و گردن از محتواهای موجود بالاتر باشد و یا حداقل شامل تمامی نکات محتواهای مشابه دیگر بوده و علاوه بر آن دارای یک یا چند نکته‌ی جالب و کاربردی دیگر نیز باشد.

بازنشر نظرات مخاطبان در جریان بهبود محتوا

برای اینکه در تولید محتوا از نظر زمان و پول، صرفه‌جویی کرده باشید وقتی که یک محتوای خوب تولید کرده و به اصطلاح دست به بهبود محتوا زدید، نظرهای مربوط به آن محتوا را در شبکه‌های اجتماعی‌تان در قالب متن‌هایی جالب مجدداً به صورت یک محتوا منتشر کنید.

نحوه‌ی این انتشار نباید به اصطلاح تابلو باشد و به طور سرسری و شتاب زده انجام شود.

باید نظرات و یا پاسخگویی به کاربران و مخاطبانتان را تبدیل به یک محتوای جذاب دیگر کنید.

به این ترتیب روند بهبود محتوای شما ادامه پیدا می‌کند و در مجموع، تولید محتوای شما در زمانی بسیار سریع‌تر و با صرفه جویی مالی بیشتر و نتیجه‌ای بهتر انجام می‌شود.

مزیت فوق‌العاده‌ی دیگری که این کار دارد عبارت از این است که وقتی مخاطب شما در شبکه‌ی اجتماعی ببیند که نظر او در مورد یکی از پست‌های شما تبدیل به یک پست مجزا شده و مثلاً در و��‌سایت و شبکه‌های اجتماعی دیگرتان به اشتراک گذاشته شده، علاقه‌ی او به کسب و کار شما و به ارتباط با صفحاتتان در شبکه‌های اجتماعی بیشتر و عمیق‌تر خواهد شد.

در این بین، لینک دادن به سایت یا صفحات مجازیِ کاربرانتان که نکته‌ای به اندازه‌ی کافی جالب در آن هست نباید فراموش شود.

این کار، تأثیر خیلی خوبی بر فالوورهایتان خواهد گذاشت.

این تسلسلِ به اشتراک گذاریِ نظرات کاربران و مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی‌تان باعث خواهد شد اشخاص دیگری که با آن صنعت یا موضوع درگیر هستند نیز با این مسائل در قالبی به‌روز و کاربردی آشنا شده و جزو مخاطبان و کاربران شما قرار بگیرند و به این ترتیب گروه مخاطبان شما بیش از پیش بزرگ‌تر شود.

بازنشر پست‌هایی از برندهای مرتبط

برای تهیه‌ی حجم مقبولی از محتوا از روی یک برنامه و با زمان‌بندی مشخص پست‌هایی مناسب و بسیار ارزشمند را از برندهای دیگر که به نوعی با کسب و کار شما نیز ارتباط دارد منتشر کنید.

این پست‌ها باید مشکلی از مشکلات کاربران و مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی را حل ‌کند.

چنین پستی، هم کاربردی بودن صفحه‌ی شما را بیشتر می‌کند و هم به شبکه‌های اجتماعی‌تان تنوع محتوایی می‌بخشد.

این کار باعث خواهد شد نه تنها مطالب و موضوعات صفحات اجتماعی شما تکراری نشود بلکه شبکه‌های اجتماعی‌تان تبدیل به پیشرو و لیدری محتوایی در زمینه‌ی صنعت یا کسب و کاری که در آن باره تولید محتوا می‌کنید شود.

به طور کلی در مرحله‌ی بهبود محتوا تلاش شما باید در تولید یا بازنشر محتواهایی در زمینه‌ی کسب و کار یا موضوع انتخابی‌تان باشد که در مجموع، نام شما را به عنوان یک مرجع در آن زمینه مطرح کند.

ترکیب 80/20 را در بهبود محتوا رعایت کنید

در مرحله‌ی بهبود محتوا باید در هر محتوایی که تولید می‌کنیم حداکثر ۲۰ درصد به توضیح و تشریح محصولات یا خدمات خود بپردازیم.

باقی 80 درصدِ محتوا حتماً باید مطالبی کاربردی، بدرد بخور و یا جذاب برای مشتریان و کاربران باشد.

در جریان بهبود محتوا به طرز ترکیب محتوای کاربردی و محتوای مربوط به تبلیغ محصولاتتان بسیار حساس باشید و آن را روز به روز بهبود بخشید.

این نکته‌ها را نیز برای بهبود محتوا در نظر بگیرید

مخاطبانتان به چه منابعی بیشتر اطمینان می‌کنند؟

مخاطبانتان چه اشخاص، شرکت‌ها یا کسب و کارهایی را به عنوان لیدر های موجود در زمینه‌ی موردنظرشان قبول دارند؟

چه حساب‌های دیگری را در شبکه‌های اجتماعی بیشتر تعقیب می‌کنند؟

در ضمن، مراقب باشید کارهایی که برای بهبود محتوا انجام می‌دهید با استراتژی بازاریابی محتوایی شما هماهنگ باشد.

فراموش نکنید که هر چقدر کسب و کار شما بیشتر پیشرفت کند حتماً نیاز به تولید محتوای قوی‌تری خواهید داشت.

تلاش کنید بهبود محتوا را در تمامی شبکه‌های اجتماعی خود با هم پیش ببرید و همه‌ی شبکه‌های اجتماعی‌تان را به شکل یک مجموعه‌ی همتا و ارزشمند در بیاورید. موفق باشید.

منبع

https://virgool.io/


 گسترش پذیری   مدیریت کاربران   ایجاد صفحه   درباره ما   طراحی سایت   دانش برتر   طراحی وب سایت   وب سرویس   برنامه نویسان   مدیریت محتوا 

راه
برای
بهبود
محتوای

شما

با

رسانههایاجتماعی

راه

برای

بهبود

محتوای

شما

با

رسانه

های
اجتماعی
راه برای بهبود محتوای شما با رسانه های اجتماعی


گفتگو در مورد طراحی سایت