امکانات دات نت نیوک

امکانات دات نت نیوک

• مدیریت اعضاء و ثبت نام
یکی از بخش‌های حرفه ای این پرتال مدیریت اعضاء و ثبت نام کاربران می‌باشد. بطور پیش فرض ۴ روش جهت عضویت اعضاء در پرتال موجود می‌باشد که توسط مدیر سایت یکی از آنها قابل انتخاب بوده و هر لحظه قابل تغییر می‌باشد.
- عضویت در سایت غیر فعال باشد.
- عضویت در سایت توسط مدیر سایت صورت بگیرد، یعنی مدیر سایت بطور دستی کاربر را به سایت اضافه نموده و مشخصات کاربری فرد به آدرس ایمیل او ارسال گردد.

- عضویت افراد تحت کنترل باشد، بدین صورت که پس از تکمیل فرم عضویت توسط کاربر، نامه ای حاوی لینک و کد تاییدیه به آدرس ایمیل شخص ارسال تا نسبت به صحیح بودن آدرس ایمیل کاربران اطمینان حاصل گردد، نهایتا کاربر پس از کلیک بر روی آن لینک فرآیند عضویت در سایت را تکمیل می‌نماید.

- عضویت برای عموم افراد آزاد بوده و کاربران تنها با پر نمودن فرم ثبت نام، به عنوان یکی از اعضاء سایت شناخته می‌شود.

شما همچنین می‌توانید هنگام ثبت نام اعضاء اطلاعات خاصی را از آنها درخواست کنید که تا زمانیکه آن اطلاعات وارد نشود، عضویت کاربر تکمیل نگردد. 





• امکان ایجاد انواع صفحات (نامحدود)

شما با نصب این پرتال قادر خواهید بود تا به تعداد نامحدود برای خود صفحه ایجاد نموده و یا صفحات موجود را ویرایش یا حذف نمایید. هر صفحه،‌ برای خود می‌تواند دارای مشخصات منحصر به فرد نظیر پوسته، نام، سطح دسترسی،‌ تاریخ شروع و پایان و بسیاری مشخصه‌های دیگر باشد.




• ایجاد منو و زیر منو (نامحدود) 


با ایجاد هر صفحه جدید در سایت، یک زبانه با نام صفحه شما در منوی سایت ایجاد می‌گردد. شما می‌توانید موقعیت قرار گیری نام صفحه در منو را تعیین نموده و یا تعیین نمایید که این زبانه به صفحه لینک داده شود یا به یک فایل و یا اینکه یک صفحه می‌تواند مخفی بوده و در منوی سایت نمایش داده نشود.

• مدیریت نامحدود دامنه ها

یکی از برجسته‌ترین ویژه گی‌های پرتال dotnetnuke، مدیریت نامحدود دامنه‌ها از طریق خود پرتال می‌باشد. بدین صورت که شما تنها با یکبار نصب پرتال قادر خواهید بود تا بی نهایت سایت را بوسیله آن ایجاد نمایید، برای این منظور کافی است تا نام دامنه مورد نظر خود را در پرتال اضافه نموده تا یک سایت مستقل با ظاهر، مدیریت و محتوای کاملا مستقل داشته باشید. شما می‌توانید میزان فضای هر سایت، تعداد اعضاء سایت، ماژول‌های قابل استفاده در هر سایت و سایر ویژه گی‌های دیگر را کنترل نمایید. 

• مدیریت امنیت و سطوح دسترسی

در مورد امنیت پرتال می‌توان به جرات اعلام کرد که این پرتال جزء امن‌ترین پرتال‌های حال حاضر دنیا بوده و تمام موارد امنیتی در هر قسمت آن مد نظر قرار گرفته است. به عنوان مثال شما می‌توانید برای هر صفحه تعیین نمایید که چه کسانی قادر به مشاهده و ویرایش آن باشند، علاوه بر آن ماژول‌های قرار گرفته درون صفحات نیز می‌توانند مستقلاً دارای سطوح دسترسی مجزا از صفحات باشند. در حالت کلی ۴ سطح دسترسی برای صفحات در این پرتال موجود می‌باشد. 

- مدیران: تنها کاربرانی که اجازه مدیریت وب سایت را داشته باشند، مجاز به دیدن این صفحات می‌باشند. این یک تنظیم مناسب برای هنگامی می‌باشد که مثلاً شما در حال کار کردن بر روی یک صفحه بوده و تمایلی به مشاهده ان توسط سا��ر افراد تا زمان اتمام کار آن صفحه نمی‌باشید (این سطح دسترسی حالت پیش فرض صفحات جدید می‌باشد)



- کاربران ناشناس: تمامی بازدید کنندگان قادر به مشاهده این صفحه می‌باشند. کاربر نا شنان به کاربری گفته می‌شود که یا عضو سایت نبوده و یا در صورت عضویت با نام کاربری خود وارد سایت نشده است. اعمال این سطح دسترسی به معنای قابل مشاهده بودن صفحه برای تمامی بازدید کنندگان می‌باشد. 

- اعضاء سایت: کاربرانی که فرم عضویت در سایت را پر نموده و دارای نام کاربری و کلمه عبور می‌باشند.


- گروه‌های کاربری دلخواه: این سطح دسترسی مربوط به اعضاء سایت می‌باشند که شما آنها را درون گروه خاصی قرار داده باشید (مثلاً خانواده، دوستان و....)

• مدیریت نقش‌ها و گروه‌های کاربری

شما می‌توانید گروه‌های کاربری خاصی را بنابر نیاز ایجاد نموده و اعضاء خاص سایت را در این گروه‌ها قرار دهید، مثلا اگر سایت خبری دارید می‌توانید یک گروه به نام خبرگزاران را ایجاد نموده و به آنها اجازه مدیریت خبرها را دهید. 

• مدیریت فایل و پوشه‌ها (آپلود، دانلود،‌ ویرایش)

پرتال dotnetnuke از یک برنامه داخلی جهت مدیریت فایل‌ها و پوشه‌ها استفاده می‌نماید. این امر باعث می‌شود تا جهت مدیریت فایل‌های خود نیازی به دسترسی به هاست نداشته باشید و از طریق خود پرتال فایل و اسناد را مدیریت نمایید. به کمک این برنامه شما قادر خواهید بود تا فایل‌ها و پوشه‌ها را ایجاد، ویرایش، حذف، انتقال و یا کپی نمایید. 

• مدیریت خبرنامه و گروه‌های خبری 


یکی دیگر از قسمت‌های مدیریتی این پرتال،‌ بخش خبرنامه و گروه‌های خبری می‌باشد. به کمک این قسمت شما می‌توانید اخبار، اطلاعات و یا یک فایل را بصورت ایمیلی از طرف پرتال به اعضاء سایت خود ارسال نمایید. شما می‌توانید یک یا چند گروه کاربری خاص (مثلا گروه خبرگزاران) را انتخاب نموده تا نامه شما فقط به اعضائی که جزء این گروه می‌باشند ارسال گردد. 

• راهنمای جامع و لحظه به لحظه


درصورتیکه با پرتال dotnetnuke کار نموده باشید، حتما ملاحظه نموده اید که هرکجا که فیلدی جهت وارد نمودن اطلاعات باشد و یا مواردی که نیاز به راهنمایی باشد، حتماً یک آیکن کوچک به شکل علامت سوال موجود می‌باشد که با حرکت ماوس بر روی آن و یا کلیک بر روی آن آیکن راهنمایی لازم در مورد آن قسمت ارائه خواهد شد. این راهنما بر اساس زبان انتخابی تغییر نموده و پاسخگویی سوالات شما در آن مورد خاص خواهد بود.

• مدیریت زبان ها


پرتال dotnetnuke بطور کامل با تمامی زبان‌های دنیا سازگار بوده و تمامی آنها را پشتیبانی می‌نماید. زبان‌های مختلف بصورت یک فایل فشرده و به عنوان بسته زبانی قابل اضافه شدن به پرتال بوده و به محض افزودن یک بسته زبانی جدید تمام کنترل‌های پرتال بر اساس زبان انتخابی تغییر خواهد نمود، از ویژه گی‌های جالب این پرتال این می‌باشد که محتوای درون صفحات نیز می‌تواند بر اساس زبان انتخابی تغییر نماید. این باعث جلوگیری شدید از افزونگی حجم پایگاه داده خواهد شد که یکی از ویژه گی‌های ممتاز این پرتال محسوب می‌شود. 

• تاریخ و تقویم شمسی و میلادی


تمامی قسمت‌های این پرتال از دو تاریخ شمسی و میلادی به طور کامل پشتیبانی می‌نماید. همچنین یک تقویم بازشونده درون پرتال تعبیه شده است تا بوسیله آن بتوان براحتی بین روزها، ماه‌ها و سال‌ها حرکت نمود و تاریخ مورد نظر خود را انتخاب نمود.

• مدیریت آگهی‌ها و فروشندگان


یکی از بخش‌های عمومی سایت‌های نسبتاً پربازدید، بخش تبلیغات و کسب درآمد از نمایش بنرهای تبلیغاتی مشتریان می‌باشد. در پرتال dotnetnuke در مورد این موضوع نیز پیش بینی شده است و یک بخش مدیریتی کاملی برای مدیریت اطلاعات شرکت‌های مختلف آگهی دهنده، نظیر اطلاعات شرکت، تعداد نمایش یک بنر، تعداد کلیک بر روی یک بنر،‌ هزینه نمایش هر بنر و ... در نظر گرفته شده است. 

• معرفی سایت به موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، مایکروسافت

به کمک این بخش شما می‌توانید به راحتی سایت خود را در موتور‌های جستجوی فوق ثبت نموده و ضمن ارائه نقشه سایت (SiteMap) به این موتورها،‌ آنها را از آخرین وضعیت اطلاعات و صفحات موجود در پرتال خود آگاه سازید این امر باعث دسترسی سریعتر این موتورهای جستجو به اطلاعات سایت شما شده،‌ بنابراین از نتیجه مطلوب‌تری در جستجوها برخوردار خواهید شد.

• بازیابی صفحات و ماژول‌های پاک شده

هر ماژول و یا صفحه ای که توسط شما پاک شود، عملاً از دست نرفته و در محلی به نام سطل بازیابی نگهداری می‌شود تا درصورت پشیمان شدن از حذف آن مورد قادر به بازگردانی آن باشید. همچنین درصورتیکه که نسبت به حذف آن ماژول یا صفحه اطمینان پیدا نمودید می‌توانید از طریق همین قسمت، آن مورد را برای همیشه پاک نمایید.

• مدیریت ظاهر و پوسته سایت (Skin)

در این پرتال، بخش گرافیکی سایت (پوسته) بطور کامل از محتوای سایت (متن) مجزا می‌باشد. این بدان معناست که شما می‌توانید گرافیک و ظاهر سایت خود را بدون اینکه تاثیری روی عبارات صورت گیرد تغییر دهید. برای مثال محتوای سایت را می‌توان به عنوان یک انسان عریان و گرافیک (پوسته) آن را به عنوان لباس‌های مختلف در نظر گرفت. در این حالت یک شخص می‌تواند لباس‌های مختلفی را که هر کدام بطور کامل ظاهرش را تغییر می‌دهد بپوشد، اما همواره محتوای سایت (متن) ثابت و مجزا از بخش گرافیکی (ظاهر) سایت می‌باشد. در حال حاضر حدود ۲۰۰ پوسته آماده موجود بوده و این رقم روز به روز افزایش می‌یابد.





• امکان بلاک بندی صفحات بطور دلخواه  

بنابر نوع طراحی پوسته سایت، قاب هایی (Pane) درون صفحات تعبیه شده که تنها برای ویرایشگران صفحه قابل نمایش می‌باشد. این قاب‌ها مکان هایی هستند که ماژول‌های شما در آن قرار می‌گیرند و  پیکره کلی یک صفحه را تشکیل می‌دهند. فرض کنید شما ۵ قاب به نام‌های قاب بالا،‌ قاب وسط، قاب راست،‌ قاب چپ و قاب پایین را درون صفحه خود دارید و بنابر تمایل خود ماژول درج متن را در قاب بالا قرار داده،‌ در قاب چپ ماژول وضعیت آب و هوا، در قاب وسط ماژول اخبار سایت، در قاب راست ماژول تماس با و قاب پایین را خالی می‌گذارید، در این صورت شما قادر خواهید بود محل قرار گیری ماژول‌های خود را بر اساس سیلقه شخصی خود تعیین نماید

• امکان چاپ، ویرایش و مدیریت محتوای هر بلاک

هر بلاک دارای امکاناتی نظیر چاپ محتوای موجود در آن بلاک، سطح دسترسی به محتوای آن، قاب محل قرار گیری بلاک و تنظیماتی دیگری می‌باشد

 • مدیریت سبک‌ها از درون سایت 

درصورتیکه به پوسته یک سایت دسترسی وجود نداشته باشد و یا در مواردی که نیاز به اعمال تغییر کوچکی در فایل CSS پوسته باشد، در این حالت شما براحتی قادر خواهید بود تا از طریق خود پرتال کد‌های CSS پوسته را ویرایش نمایید.

• ارائه آمار کامل از وضعیت سایت 

پرتال dotnetnuke دو قسمت جهت گزارش دهی دارد که یکی از آنها گزارش مربوط به آمار کاربران، سایت‌های لینک دهنده به پرتال و تعداد بازدید یک صفحه طی دوره‌های زمانی مختلف را در فایل لاگ ذخیره کرده و نمایش می‌دهد و قسمت دوم مربوط به گزارش عملکرد داخلی پرتال بوده که از هر عملی که درون پرتال انجام شود، گزارش تهیه می‌نماید، مثلاً درصورتیکه شما یک ماژول را درون صفحه ای قرار دهید، اطلاعات مربوط به ماژول، صفحه ای که این ماژول در آن قرار گرفته، کاربری که این ماژول را قرار داده و صحت عملکرد این ماژول درون پایگاه داده پرتال ثبت می‌شود تا در موارد خاص مورد استفاده قرار گیرد.

• مدیریت ماژول ها
ماژول‌ها بسته‌های برنامه ای بوده که هرکدام براساس هدف خاصی برنامه نویسی شده و تحت پرتال کار می‌کنند و در واقع تمام اطلاعات پرتال توسط ماژول‌ها ارائه می‌شوند. پرتال ایرایشان بطور پیش فرض به همراه چند ماژول عمومی نصب می‌شود و با توجه به هسته قدرتمند موجود، شما قادر هستید در هر زمانی هر ماژول خاصی را درون پرتال نصب و استفاده نمایید و یا در صورت عدم نیاز به یک ماژول آن را حذف نمایید.

• جستجوگر داخلی سایت

پرتال dotnetnuke دارای یک موتور جستجوی داخلی می‌باشد که تمام اطلاعات موجود در ماژول‌ها هنگام جستجو بررسی می‌نماید تا نتیجه جستجوی کاملی را ارائه دهد

• پشتیبانی کامل از پروتکل SSL

این پروتکل توسط کمپانی Netscape برای اولین بار به منظور انتقال اطلاعات بصورت امن بین دونقطه در اینترنت تهیه شد و پس از مدتی علاوه بر مرورگر Netscape Navigator و خانواده آن، مرورگر Internet Explorer نیز از آن استفاده کرد. در این روش تبادل اطلاعات میان مرورگر و سایتی که در حال مرور شدن است، بوسیله کلید‌های خصوصی (private key) کد می‌شود و چنانچه در طول مسیر اطلاعات شنود شود، قابل استفاده نخواهد بود. بنابراین بخوبی می‌توان از این پروتکل برای کاربردهای تجاری استفاده کرد. در حال حاضر بسیاری از وب سایت‌ها علاوه بر پروتکل معمول http از SSL نیز حمایت می‌کنند و شما می‌توانید برای دسترسی امن به اطلاعات این سایت‌ها از طریق یک لینک SSL ، از https استفاده کنید.

 xvhpd shdj nv jfvdc   طراحی وب سایت در تبریز   DotNetNuke   طراحي سايت تبريز   بازیابی صفحات   ایجاد صفحه   بازاريابي موتور جستجو   آموزش طراحي سايت در تبريز   مدیریت پوسته   مدیریت صفحه 

امکانات
دات
نت
نیوک

Option

DNN

CaseDotNetNukeDotNetNuke

امکانات

دات

نت

نیوک

Option

DNN

Case

DotNetNuke
DotNetNuke
امکانات دات نت نیوک  دات نت نیوک   گسترش پذیری   سئو مستر   طراحي سايت فروشگاهي در تبريز   طراحي سايت فروشگاه اينترنتي   برنامه نویسان   مدیریت دامنه   طراحي سايت ارزان در تبريز   طراحي سايت شرکتي   پشتيباني وب سايت   دانش برتر   سايت وبلاگي   مدیریت خبرنامه   ساخت سايت شرکتي مرس   اهميت ريسپانسيو از نگاه سئو   پشتيباني سايت   درباره ما   محتوا سئو شده براي سايت هاي تجاري   شرکت طراحي سايت در تبريز   معرفی سایت   گروه خبری   طراحی سایت   خدمات طراحي سايت   بهينه سازي سايت در تبريز   سئو ارزان   سطح دسترسی   مدیریت ماژول   لوکال سئو   گروه کاربری   مدیریت محتوا   سئو در تبريز   مدیریت زبان   تاریخ شمسی   وب سرویس   سايت شخصي   مدیریت امنیت   کلمات کليدي   مدیریت اگهی   شرکت نرم افزاري تبريز   مدیریت قالب   ایجاد منو   طراحي سايت حسابداري   طراحي سايت آزمايشگاهي   مدیریت منو   مدیریت فروشندگان   کد نويسي برنامه نويسي asp.net   مدیریت فایل   مدیریت نقش   مدیریت پوشه   مدیریت بلاک بندی   سئو کار حرفه   مدیریت کاربران   راهنمای جامع   مدیریت محتوا   مدیریت سبک   سئو وب سايت   سطوح دسترسی   بهبود جايگاه سايت در گوگل   طراحي سايت املاک   مدیریت وضعیت   طراحی وب سایت 


گفتگو در مورد طراحی سایت