دلایل نیاز به پشتیبانی وب سایت و اهمیت پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت با گفتگوی آنلاین (پشتیبانی آنلاین که معمولا در کنار صفحه به صورت پاپ آپ هست) متفاوت است. گفتگوی آنلاین به خدمات
پشتیبانی ایی گفته می شود که در بطور آنلای ارائه می گردد و به صورت تخصصی هر شرکت از طرف نیروی های با دانش عمومی یا تخصصی از محصولات ان شرکت ارائه می گردد . اما پشتیبانی سایت منظور نگهداری و تضمین عملکرد صحیح یک وب سایت به صورت فنی می باشد که نیازی به داشتن دانش فنی از محصولات ارئه شده یا محتوای ارئه شده ندارد .
روز به روزبیشتر، کسب و کارها وارد مرحله ارائه سروس یا محتوا یا اخبار از طریق محیط اینترنت می گیرند. نتنها یک وب سایت حکم محل یک شرکت را پیدا کرده است بلکه ارزش آن روز به روز بیشتر هم از محل شرکت می شود بنابراین مشتریان و کاربران انتظار دارند که در هر ساعت از شبانه روز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. وب سایت های استاتیک که دارای صفحات ثابتی هستند نسبت به وب سایت های داینامیک مانند فروشگاه های آنلاین نیاز کمتری به پشتیبانی و نگهداری دارند. هرچند با تغییر الگوریتم جستجو گوگل و بهینه سازی های مرورگرها مانند کروم و فایرفاکس و ... این نیاز هم برای صفحات استاتیک احساس می شود شاید بد نباشد که به یک سامانه نرم افزاری همانند یک موجود زنده نگاه کنیم. در روز تولد یک وب سایت ممکن است امکانات محدودی داشته باشد، در طول زمان توسعه بیشتر بر روی آن انجام بگیرید، ترافیک و تعداد کاربران آن و اعتبار آن افزایش می یابد. در همین امتداد بر روی سایت به عنوان یک کسب و کار سرویس های پشتیبانی محصولات و ارائه سرویس پشتیبانی صورت می گیرد، مشتریان دائمی به وجود می آیند و همه اینها نیاز به مشتری مداری و تعهد از سوی صاحب کسب و کار برای این فعالیت اقتصادی دارد و عملکرد صحیح وب سایت شرط اول آن است.
با این وجود صاحبان کسب و کارها در زمینه های فنی و تکنولوژی وب دانش کمی دارند. در زمان سفارش وب سایت به علت تخصصی بودن برخی مسائل، هیچ المانی برای سفارش و سنجش محصول نهایی که یک سایت باید داشته باشد را ندارند. از این رو صاحبان کسب و کار زیادی به دنبال محصول ارزان می گردند. محصولی که اغلب توسط تیم های غیر حرفه ایی و بدون پشتیبانی مناسب و حتی بدون پشتیبانی ارائه می شود. یک محصول ارزان و بدون پشتیبانی حتی می تواند سدی در راه توسعه آینده یک وب سایت و کسب کار مربوط به ان باشد. یعنی تیم طراح وب سایت با استفاده از تکنیک هایی آماده یک محصول ضعیف و حداقلی را به کارفرما ارائه می دهد که برای توسعه و بهبود آن در آینده نزدیک صاحب کسب و کاربه مشکلات فراوانی مواجه خواهد داشت.
تصور کنید طراح سایت از یک قالب آماده که رمزگذاری شده است استفاده
نماید. پس از مدتی صاحب وب سایت تصمیم به تغییرجزئی یا کلی در طراحی آن سایت داشته باشد بدون آنکه لینک و محتوا هایی سایت فعلی و کارهایی که برای سئوی آن انجام شده آسیب ببیند. اما این قفل یا رمز گذاری می تواند برای صاحب وب سایت یک محدودیت جدی برای تغییر در طراحی و توسعه سایت باشد. دراین وضعیت صاحب وب سایت باید به
طراح سایت مراجعه کند و اگر طراح به رمزنگاری قالب دسترسی نداشته باشد این
پایان عمر وب سایت است. باید وب سایت بر روی یک قالب جدید که از نو و از پایه طراحی شده است انتقال داده شود و این یعنی از دست دادن خیلی ز چیزها و همچنین هزینه بیشتر.
یا متاسفانه صاحبان کسب و کارزیادی با ما تماس می گیرند که از طراحان وب سایت غیر رسمی خود ناراضی هستند و می خواهند پروژه را به شرکت ما منتقل کنند. اما طراحان وب سایت مقاومت غیر اخلاقی کرده و رمزهای مهم سایت را به صاحب وب سایت نمی دهد و یا در این انتقال مشکلاتی را بوجود می آورد.
همه این مشکلات برای این هست که قدم اول طراحی وب سایت را درست بر نداشتیم. یعنی شرکت طراحی سایت رسمی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن سابقه روشن در این حوزه در صورت وجود مشکل به کاملا پاسخگو باشد وپشتیبانی دراز مدت آینده وب سایت را تضمین کند.