مشاوره سئو در تبریز
مشاوره سئو چیست؟
مشاوره رایگان سئو - مشاور سئو مشاوره رایگان سئو از مهمترین فعالیت های سئوکار محسوب می شود. سئوکار ارائه دهنده مشاوره رایگان سئو در کسب و کارهای گوناگون است. سئوکار با ارائه مشاوره حرفه ای و تصمیم سازی در زمینه سئو و طراحی وب سایت توسط متخصصین با تجربه دارای این توانایی است که بتواند برای پروژه های بزرگ و کوچک در حوزه های مختلف کسب و کار راه کارهای مناسب ارائه نماید.
مشاوره رایگان سئو
در هنگام مشاوره سئو پیشنهاد می شود سوالات زیر را از اشخاصی که می خواهند این کار را برای شما انجام دهند بپرسید:
آیا شما می توانید از نمونه کارهایی که قبلا در زمینه سئو انجام داده اید به من نشان دهید؟
آیا شما می توانید افرادی که به آنها مشاوره سئو داده اید به من معرفی نمایید؟
آیا شما توصیه های گوگل وب مستر را پیاده سازی می نمایید؟
مشاوره سئو شما چه پیشنهاداتی روی کلمات کلیدی مد نظر من دارد؟
تجربه شما از کسب و کار من چقدر است؟
از شهر یا کشور من چقدر اطلاعات دارید؟
مهمترین تکنیک هایی که شما می خواهید در افزایش رتبه وب سایت من بکار برید چیست؟
چقدر پیش بینی می نمایید این کار بطول بینجامد؟
موارد بالا تنها برخی از سوالاتی است که می بایست در مشاوره سئو که برای شما انجام می شود پاسخ های مناسب و منطقی وجود داشته باشد.
خیلی اوقات پیش می آید که صاحبان کسب و کارهای مختلف نمی دانند که جهت بهینه سازی موتور جستجو و قرار گرفتن در موقعیت های بالای صفحه نتایج و یا بعبارتی دیگر جهت افزایش رتبه خود از کجا شروع کنند و یا چه استراتژی را دنبال نمایند. بدین منظور سئوکار با ارائه مشاوره سئو رایگان به این گونه از صاحبان کسب و کار اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهد و برای آنها تشریح می کند که در انجام این کار با توجه به کسب وکار پیش رو از چه مسیری می بایست کار خود را شروع کنند و در ادامه این مسیر تا رسیدن به هدف مورد نظر خود چه کارهایی را می بایست انجام داده و چه کارهایی را نباید انجام دهند.
با مشاوره رایگان سئو توسط سئوکار انتخاب مسیر آسان است
با دریافت مشاوره سئو توسط سئوکار اطلاعات اشخاص به حدی خواهد رسید که خود بتوانند تصمیم گیری نموده و بهترین راه حل را انتخاب نمایند زیرا هدف سئوکار از ارائه مشاوره سئو، تصمیم سازی در صاحبان مشاغل است که خود بعد از آن بتوانند براحتی تصمیم گیری نمایند. بعضی اوقات پیش می آید که افراد با هدف افزایش رتبه وب سایت خود از مشاوره سئو خوبی برخوردار نمی شوند و بجای اینکه رتبه آنها افزایش پیدا کند و روند مثبتی داشته باشد سیر نزولی به خود می گیرد و یا اصلا تغییری در آن بوجود نمی آید. یکی از نکاتی که همه افراد در افزایش رتبه وب سایت خود می بایست به آن توجه داشته باشند این مسئله است که اگر از مشاوره سئو خوبی برخوردار نشوند و استراتژی بدی را برای خود انتخاب کنند ممکن است که وب سایت آنها برای همیشه در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار گیرد و یا ممکن است بصورت موقتی رتبه آنها کمی بهبود پیدا کند ولی بعد از مدتی دیگر پیشرفت چندانی حاصل نخواهد شد.
بطور کلی می توان گفت مشاوره رایگان سئو توسط سئوکار شامل موارد زیر است:
مشاوره در زمینه طراحی وب سایت با اصول سئو
مشاوره در زمینه تکنیک های سئو
مشاوره در زمینه انتخاب کلمات کلیدی
مشاوره در زمینه مدت زمان رسیدن به هدف
مشاوره در زمینه میزان هزینه جهت افزایش رتبه وب سایت
مهمترین نکاتی که باید در مشاوره سئو در نظر بگیرید
انتخاب شرکت سئو بین این همه شرکت که خود را متخصص این حوزه میدانند، واقعاً سخت است. هر کدام برای خود برنامه ویژهای دارند و توضیحاتشان هم خاص است. واقعاً کدام یک راست میگوید و از همه مهمتر اینکه کدامشان حرفهای هستند؟ به هر حال در قدم اول و قبل از ورود به سئو سایت باید یک شرکت معتبر را پیدا کنید. در واقع پیدا کردن چنین شرکتی اصلاً سخت نیست، اگر نکات زیر را در نظر بگیرید.
نکات انتخاب شرکت سئو
آیا همه بخشهای سئو را انجام میدهد؟
سئو که فقط شامل تغییراتی در متاتگ ها و استفاده از ابزارها نیست.سئو به دو بخش سئو داخلی و خارجی تقسیم میشود که هر کدام برای خود نیاز به متخصصان حرفهای دارند. در حال حاضر مهمترین بخش تولید محتوا است. از آنجا که افراد شرکتها خیلی اطلاعاتی در این زمینه ندارند، برای همین اگر بخواهند که خودشان به دنبال گروههای مجزا و ارتباط دهی آنها بروند، فعالیتی زمانبر خواهد بود. بهترین راه قرارداد بستن با شرکت سئویی است که فقط تک بعدی جلو نمیرود. حداقل در بخشهای دیگری از جمله تولید و بازاریابی محتوا هم دارای نیروی متخصص و کمکی باشد.
از آنها هزینه تقریبی و درست را بخواهید
هزینه خدماتی مانند سئو دارای قیمت از پیش تعریف شدهای نیست. در حقیقت کارهای خدماتی، قیمت مشخصی ندارند و عوامل متعددی در تعیین هزینه دخیل هستند؛ اما میتوان در سئو بر اساس سختی کلمه، نوع کسبوکار و میزان ساعت کاری مورد نیاز، پیش فاکتور اولیه را صادر کرد. برای همین از یک شرکت فعال در حوزه بهینه سازی سایت، حتماً یک پیش فاکتور بگیرید؛ اما با دو نوع شرکت یا فرد کار نکنید. اول از همه کسی که هیچ برنامهای ندارد و به شما میگوید هرچه انجام دادم، آخرش خواهد گفت. دوم اینکه فرد بدون هیچگونه بررسی به شما فهرستی از قیمتهای خود را میدهد. سئو را واقعاً نمیتوان بدون بررسی قیمت داد؛ حتی اگر متخصص سئو، مشابه آن را چند سال پیش انجام داده باشد.
آیا پکیج دارند؟
این با مورد اول متفاوت است. در مورد اول مسئله مهم است که آیا شرکت سئو، همه خدمات جانبی را انجام میدهد یا باید به شرکت دیگر کار را سپرد؛ اما این مورد برای زمانی است که شرکت همه کارها را انجام میدهد و پکیج ندارد. داشتن پکیج هم به شرکت و هم به مشتری این امکان را میدهد تا حساب شده تر و با برنامه پیش بروند.
نتایج برچه اساسی اندازهگیری میشوند؟
شرکتی که به شما فقط قول آمدن در صفحه اول روی کلمه کلیدی خاصی را میدهد، نمیتواند خیلی معتبر باشد. این روزها به راحتی میتوان با سئو کلاه سیاه و دیگر تکنیکهای مشابه، لینک سایت همان اول کار در صفحه اول قرار داد؛ اما شما باید از او معیارهای دقیقتری بخواهید؛ افزایش تماس، تعداد ورودی ارگانیک (اثبات شده)، افزایش سرعت سایت و غیره. برای سئو KPI های تعریف شده و اصولی وجود دارند که هر شرکتی فعال در حوزه سئو تا حدی میتواند آنها را با مشتری خود به اشتراک بگذارد.
آیا جلسه هفتگی یا ماهانه وجود دارد؟متخصص سئو باید با مدیران شرکت جلسه هفتگی یا ماهانه دارد. اصولاً این جلسه به صورت هفتگی و با تلفن یا ارتباط تصویری انجام میشود. شرکتی که از جلسه و ارائه گزارش طفره میرود و در همان اول به شما میگوید که همه چیز در گوگل ثبت شده است و نیازی نیست، هیچگاه قابل اعتماد نیست. چنین شرکتی خود را ملزم به پاسخگویی نمیداند و برای شما مشکلاتی را در ادامه به وجود میآورد.
آیا مشتریان قوی دارد؟
الآن شما در سایت بیشتر شرکتها نگاه کنید، همه در فهرست مشتریانشان نام بانکها و کلی مؤسسات ریز و درشت را آوردهاند؛ اما بین آنها شرکتهای کوچکتری هم وجود دارند. با آن شرکتها تماس بگیرید و در خصوص کیفیت خدمات سئویی که دریافت کرده بودید، سؤال بپرسید. مطمئن باشید که پاسختان را میدهند. لازم نیست که وارد جزئیات شوید؛ همین که کاری باکیفیت تحویل داده و پاسخگو بودهاند، میتواند اعتباری کاری شرکت را نشان دهد.
البته روشهای تحقیق دیگری هم وجود دارد. در چند کلمه کلیدی در گوگل جستوجو کنید و ببینید که آیا لینک آن سایت شرکت در صفحه نتایج نمایش داده میشود یا خیر؛ برای مثال، اگر همین الآن کلمه سئو را در گوگل سرچ کنید، لینک آن در رتبه اول نمایش داده خواهد شد که این خود نشاندهنده کیفیت کار آن خواهد بود.
شرکتها را با هم مقایسه کنید
هیچ دلیلی وجود ندارد که همان شرکت اولی انتخاب شود. این حق هر مشتری است که با تعداد شرکتهای زیادی در این زمینه صحبت کند و مشاوره بگیرد و در آخر، آن شرکتی را انتخاب کند که با توجه به بودجه و اهدافش متناسب است؛ اما اگر بین قیمتها و نوع کار شرکتها اختلاف زیادی وجود داشت، در آنگاه باید چه کار کرد؟ قیمت زیاد هیچگاه به معنای خوب بودن کیفیت کار نیست؛ از طرفی هم قیمت پایین نمیتواند نشاندهنده کیفیت نامطلوب باشد. شاید شرکتی اینقدر روی کلمه کلیدی شما کار کرده است که به راحتی بتواند آن را در اول بیاورد یا شاید اصلاً سایت رقیب جدی در اینترنت ندارند. به هر حال بهتر است که آنها روی یک نمودار بیاورد و بعد ویژگیهایشان را با هم مقایسه کنید.
آیا همه چیز را به شما توضیح میدهد؟
در مشاوره سئو یک شرکت سئو موظف است که در همان ابتدا، تمامی توضیحات لازم را بدهد. شما هم به عنوان مشتری باید از او بخواهید که از هیچ مسئله و چالشی که در آینده برخواهید خورد، به سادگی عبور نکند. اگر احساس کردید که در همان اول، در حقیقت بیشتر در زمان عقد قرارداد، مسئلهای پنهان مانده و شرکت خیلی تمایل به توضیح آن ندارد، بهتر است که هیچ کاغذی را امضا نکنید.
منبع
https://seokar.com/
مدیریت محتوا طراحی وب سایت طراحی سایت دانش برتر درباره ما برنامه نویسان ایجاد صفحه وب سرویس مدیریت کاربران گسترش پذیری